Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Acronis True Image Home 2011 ?

Pagina: 1
Acties:

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Hoe zijn bij de tweakers-leden de ervaringen met de laatste versie van Acronis True Image Home 2011?

Ik weet dat True Image niet zo lang geleden een uitstekende reputatie had en als een beter produkt werd beschouwd dan Norton Ghost. Echter, de huidige reviews bij CNet.com zijn voor een aanzienlijk deel vernietigend. Het programma zou onder andere extreem sloom zijn, veel installatie-fouten en problemen opleveren, slechte klantenservice bieden en als klap op de vuurpijl nauwelijks te verwijderen zijn. Er bestaat weliswaar een 30-dagen 'trial version' van deze software, maar als die echt zo slecht is begin ik daar liever ook niet aan.

Zelf zou ik ATIH2011 willen gebruiken op een XP systeem met SP3, voornamelijk om een image te kunnen maken van mijn harde schijven, voor het geval er een ernstige malware of virusinfectie optreedt. Ik ben een beginneling op het gebied van het maken van images, maar heb wel ervaring met backups via Cobian.

Herkennen mensen hier de klachten over Acronis True Image Home 2011? Het gaat dus vooral om de laatste versie 2011 of eventueel nog over 2010.

Hier nog de link naar de reviews bij CNet: http://download.cnet.com/...3000-2242_4-10168093.html

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
>>CSA

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-11 11:56

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Hier een massieve gebruiker van ATIH 2010, word hier gebruikt om images te maken van schijven om deze eventueel later te kunnen terugzetten.
Het klonen van harde schijven en voor zo'n mooi system rapport.

Heb zelf nog geen ervaring met 2k11, zal eens kijken of ik die binnenkort ook maar haal :), ook heeft 2k9 me ook nooit in de steek gelaten trouwens..

De enige fouten die ik tegenkom wanneer ik bezig ben komen vaak voor wanneer de Harddisk zelf gewoon niet lekker is..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CNET-reviews laat ik altijd links liggen; alle benodigde technische info staat op http://www.acronis.com/ho...ucts/trueimage/index.html

Deze versie ondersteunt in ieder geval niet bepaalde schijf-configuraties dus voor mensen met een wat modernere PC of exotischer schijven-config, lees vooral de release notes & sysreq

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:32:
CNET-reviews laat ik altijd links liggen; alle benodigde technische info staat op http://www.acronis.com/ho...ucts/trueimage/index.html
Ik bedoel eigenlijk niet de review van de CNet-mensen zelf, maar van de gemiddelde gebruiker die zijn reactie achterlaat. Van de 45 reageerders geven er 20 één ster, en maar 13 mensen geven vijf sterren. Ook de reacties bij Amazon.com zijn behoorlijk negatief: meer dan de helft van de reviewers geeft hier een 1 aan Acronis True Image! Onder hen verschillende software ingenieurs en voormalige fans van True Image.

Amazon reviews: http://www.amazon.com/gp/...=470938631&pf_rd_i=507846

[ Voor 12% gewijzigd door choogen op 12-01-2011 17:49 ]

Verwijderd

Inmiddels heb ik True Image 2011 aangeschaft en er slechts € 14,41 voor betaald. Dit is een zomer aanbieding die je normaal € 29,95 kost, maar als je dit veranderd naar Dollars krijg je een heel ander verhaal!
Een ideale tijd om software aan te schaffen! 8) Uiteraard kan je je software gewoon als Nederlandstalige versie bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 16:19 . Reden: Kleine aanpassing i.v.m. NL versie. ]

Pagina: 1