Vermiste pparaten bij installatie ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit sinds een paar dagen met een probleem. 4 dagen terug een ssd geinstalleerd in mijn pc, ter vervanging van mijn WD Raptor 36 GB.

Installatie ging perfect en was zoals verwacht lekker snel klaar.
Aleeen nu komt het frampante, nu is mijn dvd writer/ speler niet zichtbaar, en als ik mijn externe harde schijf aansluit, komt die ook niet zichtbaar in beeld bij ''deze computter'', en kan hem ook nergens anders vanuit benaderen.
Ook , ook al is dat van geen belang, word er bij windows prestatie index aangegeven dat de prestatie index niet gedraaid kan worden omdat het apparaat op netstroom werkt word aangegeven.

Sluit ik mijn oude schijf weer aan, dan heb ik nergens last van en gaat alles zoals het hoort.
Heb ik bij de clean instal van windows iets over het hoofd gezien? Ben ook vergeten bij de clean instal de controler op ACHI te zetten, ik weet niet of dat nog ergens mee in verhouding staat?
Graag zou ik dus willen weten of ik dus iets over het hoofd heb gezien bij de instel van nieuwe windows, dat dus bepaalde aparaten niet zichtbaar zijn, of niet herkend worden.

Specs van het systeem:

AMD Phenom 2 955 (stock)
Corsair dominator ddr3 1600 C8 2x2gb
MSI 890 GFX -G65
Asus 5850 voltage tweak edition
OCZ Vertex 2 120 GB
Standard dvd writer/lezer
Windows 7 64 bit

Alvast bedankt voor de imput.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
gumbal696 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:27:
Weet iemand een verklaring voor het volgende.

Zodra ik mij ssd, een vertex 2 120 Gb, draaiende heb in mijn systeem, kan ik nergens mij dvd speler vinden, maar zodra ik mijn oude schijf er weer inplug word alles wel goed herkend. (oude schijf tijdens het wisselen van disck nu dood, wd raptor 36 GB)

Ik kan ineens ook niet meer een externe hardschijf vinden als ik hem aansluit. Krijg wel het bekende herkennings geluid, maar verder geen enkele mogelijkheid om erin te komen.

Iemand hulp?

Ga nu eerst weer is een fresh instal van windows doen , met de controler op achi, en s kijken of dat iets uithaald.

EDIT*

Verse windows 7 instal, controler op achi, maar wederom geen detectie van mij dvd speler/ btrander
Niemand die hier een oplossing voor weet of heeft...kan nu dus niks geen spellen of andere dingen installeren.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
gumbal696 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:13:
[...]

Niemand die hier een oplossing voor weet of heeft...kan nu dus niks geen spellen of andere dingen installeren.... ;(
Je hebt in het BIOS waarschijnlijk al je SATA poorten in ACHI gezet. Een SATA DVD drive kan meestal (nooit?) niet in ACHI mode draaien en moet in IDE. Vaak heb je in je BIOS de mogelijkheid om per poort of per groep aan te wijzen of het ACHI of IDE moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gumbal696 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:13:
[...]

Aangezien je geen specs post is het lastig om te zeggen of je dit probleem op kan lossen door een mogelijk andere aanwezige S-ATA controller te gebruiken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
fsfikke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:25:
[...]

Aangezien je geen specs post is het lastig om te zeggen of je dit probleem op kan lossen door een mogelijk andere aanwezige S-ATA controller te gebruiken.
Specs zijn:
Amd phenom 2 955
Msi 890 gxm g65
8gb corsair dominators 1600
Asus 5850 V1
Ocz vertex 2 120GB
Superwrite master dvd brander/ speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Polster schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:22:
[...]

Je hebt in het BIOS waarschijnlijk al je SATA poorten in ACHI gezet. Een SATA DVD drive kan meestal (nooit?) niet in ACHI mode draaien en moet in IDE. Vaak heb je in je BIOS de mogelijkheid om per poort of per groep aan te wijzen of het ACHI of IDE moet zijn.
Ga daar nu even mee aan de gang..zal nu is bios induidekn..je hoort zo van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
ook dat heeft niks geholpen..dvd speler word nog steeds niet herkend of weergegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Wat is "niet zichtbaar" trouwens. Staan ze wel in de POST van je BIOS opstart? Zo nee: laatste BIOS geïnstalleerd? Een keer bios resetten of cmos leeggooien. Zo ja: Welke driver wordt er gebruikt om de sb850 aan te sturen.

De externe schijf is eSata op dezelfde controller neem ik aan?

Verder nog wat rare dingen in je logs? Maar vreemd dat je geen prestatie index kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet mij denken aan iets vergelijkbaars;
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:10:
/me meldt

Van m'n eindejaars mezelf een Vertex2 120 Gb cadeau gedaan en ingebouwd. M'n BIOS op AHCI gezet, en geprobeerd om Windows te installeren. Alleen wilde mn DVD-rom niet de Windows installatie-DVD niet booten. Ik heb daarna IDE modus weer ingeschakeld, en booten liep als een zonnetje. Windows was in no-time geinstalleeerd. Ging een kopje thee maken, en na die korte tijd stond de installatie al op mijn invoer te wachten :o Zo snel heb ik Windows nog nooit geïnstalleerd.

Daarna met regtweak de AHCI modus toegepast, AHCI in BIOS geactiveerd, en met SSD-tweak de juiste settings gecontroleerd & ingesteld waar nodig. Prima, behalve dat mn DVD-writer nog niet werkte zoals de bedoeling is.

Achteraf bedacht ik me het probleem met mn DVD-writer. Ik had de Vertex in SATA 0 (poort 1 leeg), mijn 2 WD greens HDD van 1TB in poort 2+3, en mn DVD-writer in poort 4 (poort 5 leeg). Maar ..... in het BIOS staat dat alleen SATA poort 0-3 native mode aankunnen. Daarna poorten gewisseld. Vertex nog steeds in poort 0 (1 leeg), m'n DVD-writer vervolgens in poort 2 (poort 3 leeg) en mn HDD's in poort 4+5; en alles werkt weer vlekkeloos. Het is maar dat jullie het weten, er is vast iemand die zich ook afvraagt waarom zn DVD niet wil booten ;)

Alles bij elkaar ?
Beste upgrade van de afgelopen tijd, zo snel is mn systeem nooit geweest. Betere upgrade dan een snellere CPU of geheugen denk ik. Simpelweg omdat alle schrijf en lees transacties sneller gaan, gaat alles sneller lijkt wel.
Overigens heb ik achteraf wel Intel RST geïnstalleerd. Ik denk dat jij ook zoiets moet doen (alleen dan de versie die bij jou chipset past, want da's geen intel chipset ;) )

Wat ik voorts meemaakte is dat mijn BIOS moeite had met het herkennen van mn schijven (een SMART melding maakte bij het opstarten, specifiek als de AHCI controller mn drives opsomt/detecteert). Bleek een veel voorkomend probleem te zijn met gigabyte moederborden. Op het forum van OCZ staan diverse nieuwe (beta) BIOS versies, die deze problemen adresseren. Ik vond er ééntje die mijn problemen oploste.

Dus het advies voor het laatste BIOS, wat hierboven werd aangegeven, is goed. Maar kijk ook eventjes op het OCZ forum voor beta versies die nog niet op de site van de fabrikant van je mobo staan.

PS: Weet je zeker dat al je poorten op AHCI kunnen staan , ook de eSATA ?. Want zodra ik AHCI inschakel "gaat alles IDE" de deur uit.

Bij mij lopen de eSATA's via een aparte controller, die ik apart op RAID of IDE (geen AHCI) kan zetten. Maar als bij jou de eSATA over de chipset loopt, dan kan ik indenken je daar eventjes naar moet kijken en/of mee kan experimenteren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mogelijk gerelateerd: ik had grote problemen met mijn DVD speler die opeens verdwenen was. Bleek dat iTunes wat drivers had die in de war waren geraakt. Zie bijv. hier voor een oplossing van dat probleem. Windows 7 gebruikt hier trouwens andere keys dan Windows XP en veel online guides gaan stiekem nog van XP uit.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
hier kan ik wel wat mee denk ik..moet nu helaas aan het werk maar vanavond ga ik daar is even mee aan de gang. Ik post hier wel mijn bevindingen of het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
_H_G_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:32:
Wat is "niet zichtbaar" trouwens. Staan ze wel in de POST van je BIOS opstart? Zo nee: laatste BIOS geïnstalleerd? Een keer bios resetten of cmos leeggooien. Zo ja: Welke driver wordt er gebruikt om de sb850 aan te sturen.

De externe schijf is eSata op dezelfde controller neem ik aan?

Verder nog wat rare dingen in je logs? Maar vreemd dat je geen prestatie index kan draaien.
Word wel weer gegeven in de bios, maar in niet zichtbaar bij ''deze computer''. Bij apparaat beheer staat die er wel tussen maar kan hem niet aanroepen.

Laaste bios is al aanwezig op mijn moederbord.

Externe schijf werkt via usb en niet via e-sata.

Verder geen rara dingen in mijn logs, verse windows instal dus nagenoeg niks, ook geen dingen die daar in verhouding mee staan.

Prestatie index boeit men iet zo heel veel maar vind het wel frampant dat ik die niet kan runnen voor mijn pc. Kan het niets te maken hebben dat de ssd een 2.5 is ipv een 3.5?
Dat die hem automatisch ziet als een laptopschijf gezien het formaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Lijkt me niet. Zal eerder aan je driver liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik zie in je post staan: "laatste bios is aanwezig".

Misschien dat je dat al geprobeerd hebt, maar doe in de bios eens een "reset to defaults": dat kan namelijk wat rare problemen oplossen is mijn ervaring.

Verder vraag ik me af:
als je met rechts klikt op Computer en kiest voor "beheer": in het scherm dat opent heb je een keuze voor Schijfbeheer (ergens in het midden). Zie je daar de SSD wel terug? Zo nee, dan is het toch een driverprobleem. Zo ja: vanuit schijfbeheer nieuwe partities aanmaken en formatteren en ze worden zichtbaar in Deze Computer.
(schiet me niet af op de exacte termen: zit nu in Ubuntu en heb zelf een Engelstalige Win7 geïnstalleerd op een andere computer waar ik nu niet bij kom).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
ssd staat er gewoon tussen. ik ga er morgen weer mee verder, is me nu te laat..anders word het net als gisteren ook weer 5 uur voor ik erin lig..
ik post morgen avond wel mijn bevindingen van wat ik nu nog wil gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 02:32
Ik heb zelfs ssd's die het niet in AHCI doen maar in IDE moeten waardoor ik dat voor al me ssd's mag doen. Ik zou alles op IDE zetten en dan kijken of het probleem er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Probleem heeft zich zelf gefixed lijkt wel. Nog even mee aan de gang gegaan, en flink keer w7 ververst, en lijkt nu als normaal, alleen blijf ik nog wel steeds het ''probleem'' houden dat ik de windows prestatie index niet kan uitvoeren omdat ik blijkbaar op accustroom zit me mijn pc :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Al die problemen, dus USB/SATA/ACPI lijken allemaal dezelfde oorzaak te hebben, namelijk missende chipset drivers.
Dat zijn de ATI System Drivers die hier staan:
http://www.msi.com/product/mb/890GXM-G65.html#/?div=Driver

Heb je overigens ook de USB3 driver geinstalleerd? Verder kun je ook even bij AMD zelf kijken of ze nieuwere chipset drivers hebben.

AMD zelf heeft een nieuwere versie 8.80:
http://support.amd.com/us...embedded_windows_all.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door wagenveld op 19-01-2011 11:14 ]

Pagina: 1