Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kassa-systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand om samen een kassa-systeem te bouwen voor o.a. (chinese) restaurants alleen heb ik zelf helaas onvoldoende kennis en voornamelijk tijd om dit zelf op te bouwen. Daarom wil ik graag aan jullie vragen of jullie wat tips voor mij hebben en eventueel interesse hebben om hieraan te werken.

Allereerst wil ik beginnen met een simpel basis systeem. Het moet een bestelling door kunnen sturen naar een ander scherm/printer en alle bestellingen in een database opslaan. Naarmate het systeem perfect werkt wil ik de interface uitbreiden zodat het te bedienen is via bijv. een touchscreen en/of iOS/Android. Het voornaamste punt is dat het modern, simpel en toegankelijk moet zijn voor elke leek.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste kan beginnen en in welke taal ik het beste kan gebruiken?

Vriendelijke groet,

Eendje

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Waarom pak je geen kant -en klaar systeem?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:49:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste kan beginnen en in welke taal ik het beste kan gebruiken?
Dit is niet helemaal de bedoeling van het PRG forum. We hebben het hier over zelf programmeren/maken en verwachten daarbij dus een bepaalde basiskennis. Als je die niet hebt dan zul je die dus eerst een beetje moeten opdoen. Je bent van harte welkom met concrete implementatievragen, maar je kunt niet van ons verwachten je even "het vak" te leren in een topic ;)

Daarbij: we hebben honderden "welke taal ik het beste kan gebruiken" topics gehad en ze draaien allemaal op 'tzelfde uit: iedereen roept zijn/haar favo taal zonder onderbouwing en daar moet je het dan mee doen. "C#", "Nee, COBOL!", "Perl man!", "Nee, PHP!", "Nee gebruik JAVA!"... En dat terwijl er maar 1 juist antwoord is: de "beste taal" kun je alleen zélf kiezen. Dat is afhankelijk van een aantal eisen die je stelt. Een aantal eisen zul je nu al hebben, een aantal eisen krijg je misschien gaandeweg als je begint te leren programmeren. En wie weet switch je dan nog wel 4 keer voordat je uiteindelijk een taal kiest die je het best ligt voordat je een project als dit oppakt.

Eerst leren kruipen, dan lopen, dan rennen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:49:
Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand om samen een kassa-systeem te bouwen
Dit valt overigens onder werving en dat staan we hier niet toe . Sorry.

Voor een volgende keer: neem even onze Quickstart bij de hand voordat je een topic opent; dat scheelt frustratie :)

Desalniettemin welkom op GoT en een leuke tijd gewenst hier :w

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 11-01-2011 22:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.