Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf een recorvery DVD maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om zelf een recovery DVD te maken van mijn systeem.

Wat ik precies wil is dat ik op (enkele) DVD(s) een recovery kan maken van mijn c: partitie, inc alle geinstalleerde gebruikers accounts, software, drivers etc, en dat ik vervolgens van DVD(s) kan booten en deze partitie weer terug kan zetten op de c:

Is dit mogelijk om zelf te maken? Zoja, hoe en waarmee?

Alvast bedankt

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is toch niet veel anders dan een (Ghost)Image van je huidige OS disk?

[ Voor 22% gewijzigd door Kawaii op 11-01-2011 22:38 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat je wil is een image maken. Er zijn tig programma's die dat kunnen en ook meer dan genoeg gratis programma's.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Gewoon een image maken met Norton Ghost, of Acronis True Image, of <vul hier alternatief in> en dan de image op de DVD erbij zetten.

Verwijderd

Topicstarter
is de DVD dan ook van de DVD te booten buiten windows, en wat als de image ~15gigs is en over meerdere dvd's verdeelt moet worden?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ga mbv google en/of wikipedia eens zoeken op Image software, dan leer je vanzelf wat elk pakket wél (en niet) kan. Vervolgens kan je zelf de beste selecteren (van gratis tot (duur) betaalde paketten) die precies aan jou eisen voldoet.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Welke OS heb je? want in windows 7 kan dat gewoon, hoef je niks extra's voor te downloaden.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
navlim schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:16:
Welke OS heb je? want in windows 7 kan dat gewoon, hoef je niks extra's voor te downloaden.
Werkt prima als de gebruikte Windows nog op de schijf staat. Gaat er een schijf kapot en wil je het op een nieuwe schijf zetten gaat dat niet lukken.

Ik gebruik dit zelf ook en het werkt prima maar op een andere schijf zetten krijg je niet voor elkaar. De image software zegt doodleuk dat ie geen image kan vinden. Wat je dan ook probeerd het lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de recovery cd nodig voor windows XP, waarvan ik de orginele CD nog heb.

kent iemand toevallig gratis software die aan te raden is? Ik hoef niets apparts, alleen een copy van mijn c: (daarvan een iso maken is geen probleem) die ik vervolgens op een bootable DVD moet hebben en van die bootable dvd mn iso terug kan zetten op de PC.

Bedoeling is trouwens wel dat ik die iso installeer op meerdere pc's (serials zijn evt ook geen probleem zolang het windows xp home is)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt eens kijken naar Macrium Reflect. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee opgedaan maar heb er positieve zaken over gelezen van iemand die veel back-up software uitgeprobeerd had.

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:52:
Je kunt eens kijken naar Macrium Reflect. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee opgedaan maar heb er positieve zaken over gelezen van iemand die veel back-up software uitgeprobeerd had.
bedankt voor de tip, net ff de site bekeken en ziet er op het 1e gezicht goed uit, zal het morgen eens uitproberen
Pagina: 1