Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-03-2018
Hallo,
Ik zit met een probleem, ik wil graag de NZXT Hades aanschaffen, maar zojuist, vlak voordat ik de bestelling wilde plaatsen las ik dat deze kast erg smal is, en een koeler boven de 131,5mm zal niet passen zonder ongewilde modificaties.

Mijn eerdere plan van een Scythe Mugen 2 Rev. B gaat hiermee dus niet door, aangezien deze cpu-koeler een hoogte heeft van 15,6 cm. :-(

Dus mijn vraag is, welke koeler raden jullie mij nu aan (<€40) voor mijn
1Asrock P67 Pro3
En
1Intel Core i5 2500K Boxed
?

Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik heb zelf de Scythe Ninja Mini die volgens specs 110mm hoog is. Die pastte echter toch net niet in de behuizing waar ik ruim 115mm ruimte had.
Lijkt er op dat Scythe tot de bovenste koelvin meet, ipv tot de bovenkant van de heatpipes.

Houdt daar dus rekening mee.
Verder overigens een prima koeler, die ik je best aanraad als je hem nog ergens kunt krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 11-01-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Is een andere kast geen optie? Zoals je in de T.net review kan lezen, is het geen kast bedoeld voor mensen die een high-end koeling willen hebben.
Een Scythe Mini Ninja is bedoeld om te werken bij een lage airflow. Dus als hij die zou kopen, zou het nut van de kast wegvallen... Aangezien ik schat dat de TS wil kopen vanwege O.A de goede airflow.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2011 22:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
D4NG3R schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:45:
Is een andere kast geen optie? Zoals je in de T.net review kan lezen, is het geen kast bedoeld voor mensen die een high-end koeling willen hebben.
Ik weet het, maar alhoewel de meeste mensen hem afgrijselijk vinden ben ik echt verliefd op deze kast. Het design, de airflow, cable-managment etc. Dus tenzij het echt niet anders kan wil ik hem proberen te houden.

Kwam in comments van review dit tegen
Ik heb deze kast ook en heb de scythe grand kama cross als koeler. Die past net al zit de 200mm fan er wel echt bijna tegen. Dat is denk ik de beste koeler voor die kast op het moment en nog stil ook :p
De pricewatch: Scythe Grand Kama Cross dus, een idee of zijn er tegewoordig betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Trouwens..

op de site van NZXT: CPU Heatsink clearance: 131.5mm w/ 200mm fan, 165mm w/o side fan installed.

Dus je hebt 165mm ruimte ZONDER de fan op het zijpaneel.

De fan op het zijpaneel voegt weinig toe aan de koeling. Dus waarom haal je die er niet af, en koop je bijv een Mugen II (158mm).
Waarom: Een fan op het zijpaneel zorgt voor turbulentie, en extra vibratie (Omdat het zijpaneel makkelijk kan gaan trillen). De turbulentie verstoort je airflow. En de vibratie zorgt voor extra geluid..

Ik snap dat je dan met een extra ongebruikte fan zit, maar hoeveel maakt dit uit voor de uiteindelijke prestaties?

Bijna niks. En bedenk, dat je straks met de Mugen II ook nog eens een extra fan binnenin je kast hebt zitten. En als je het echt nodig vind, kan je altijd nog een 2e. 140MM fan bovenin zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
D4NG3R schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:00:
Trouwens..

op de site van NZXT: CPU Heatsink clearance: 131.5mm w/ 200mm fan, 165mm w/o side fan installed.

Dus je hebt 165mm ruimte ZONDER de fan op het zijpaneel.

De fan op het zijpaneel voegt weinig toe aan de koeling. Dus waarom haal je die er niet af, en koop je bijv een Mugen II (158mm).

Ik snap dat je dan met een extra ongebruikte fan zit, maar hoeveel maakt dit uit voor de uiteindelijke prestaties ;) .
Het probleem daarmee, wat ook in de review wordt genoemd, is dat je dan een groot lelijk gapend gat aan de zijkant hebt. :N

Nogmaals bedankt voor de hulp O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan plak je die vast met 4 kleine stukjes plakband aan de binnenkant. Je zult toch wat moeten :P en mijn oplossing levert je wel de beste prestaties & overklok mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
D4NG3R schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:06:
Dan plak je die vast met 4 kleine stukjes plakband aan de binnenkant. Je zult toch wat moeten :P en mijn oplossing levert je wel de beste prestaties & overklok mogelijkheden.
Sandy Bridge, dus overclocken zal wel niet een enorme factor worden van dit systeem.
Maar je hebt gelijk, ik denk dat ik dit dan maar ga doen. _/-\o_

Edit: Tenzij iemand toevallig een Scythe Mugen 2.5 onder 131mm kent natuurlijk. :P
Ik ga morgen bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dynd op 11-01-2011 23:10 ]

Pagina: 1