Wat is het verschil tussen deze geheugens?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Beste tweakers,

Ik zit met een klein probleem:
Om mijn pc een beetje te upgraden, wil ik extra geheugen kopen, nu heb ik een pentium 4 2,8 ghz ht, en een

Asus P4p800-e deluxe moederboard

Nu kan ik bijvoorbeeld bij azerty 2 soorten geheugen kopen:
http://azerty.nl/8-735-1057/kingston-valueram-geheugen-.html
(dit geheugen staat aangegeven als ondersteund op mijn moederboard, in de manual van het moederboard op pagina 36:
http://dlcdnet.asus.com/p...e1867_p4p800-e_deluxe.pdf

of deze:
http://azerty.nl/8-735-348901/kingston-geheugen-512-mb-.html

Wat is het verschil tussen deze 2 geheugens (behalve de naam en het typenummer?)?
(want ik zie het niet...het is alletwee non-ecc, niet-gebufferd, ddr-400, enz, enz...)

en kan ik dit goedkopere geheugen ook gebruiken in mijn pc?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is precies hetzelfde ;)

Zou dus moeten passen als ik gauw even in je handleiding kijk :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
maar waarom is dit dan zoveel goedkoper? :?
Het scheelt 17 euro per geheugenbankje...

omdat het geen valueram heet? en omdat het niet genoemd wordt in diverse manuals?

[ Voor 63% gewijzigd door DeArmeStudent op 11-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeArmeStudent schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:14:
maar waarom is dit dan zoveel goedkoper? :?

omdat het geen valueram heet? en omdat het niet genoemd wordt in diverse manuals?
restjes, het is ddr, we zitten nu in ddr3. Het wordt niet meer gemaakt en brengt dus niets meer op ;)

Valueram is gewoon een merknaam ;) daar hoef je niet naar te kijken. er staat dat er ddr wordt ondersteund tot 400mhz snelheid dus het zou gewoon goed moeten zijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Maar dat andere geheugen is ook ddr geheugen, dus daar zit het prijsverschil niet in...

Dus zou alleen het merknaampje valueram zoveel verschil in prijs uitmaken? (het is alletwee van kingston)

maar in ieder geval bedankt voor de informatie, dan weet ik wel welk geheugen ik ga kopen, als arme student...

[ Voor 22% gewijzigd door DeArmeStudent op 11-01-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeArmeStudent schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:21:
Maar dat andere geheugen is ook ddr geheugen, dus daar zit het prijsverschil niet in...

Dus zou alleen het merknaampje valueram zoveel verschil in prijs uitmaken? (het is alletwee van kingston)
Gewoon een restje wat er nog over is ;) de prijzen maken niets uit, geloof me!! :P Het is gewoon dat het al heel lang end of life is en er daardoor gewoon nog restjes staan en azerty misschien de ene wel goedkoper heeft gezet en de andere niet.

ValueRam is gewoon een merknaam voor Kingston. Er is niets mis mee ;) gebruik het zelf ook al ruim 3 jaar in mijn i7 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het "valueram" is wat nieuwer. Maar het verschil ga jij niet merken.. Gewoon lekker die goedkope nemen, en niet moeilijk doen.

Edit: Sowieso zijn er zeer weinig moederborden, die problemen geven met kingstone ram. Of dat nou Value, HyperX of een andere reeks. Specifiek omdat Kingstone altijd de "standaard" waarden gebruikt, standaard snelheden - latencies & voltages.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2011 22:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Ok, bedankt allemaal, voor de extra informatie. Nu kan ik met een gerust hart 'upgraden'

(voor zover dat geldt voor een pc uit 2001 ;-)
Pagina: 1