Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw ziggo modem van een ander bij ''ons'' thuis

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 13:14
Eigenlijk spreekt de titel al boekdelen.

Een paar dagen geleden heeft mijn vriendin per ongeluk het oude vertrouwde surfboard modem laten vallen. En je raad het al, deze is kapot. Echter heeft haar oma nog een nieuw ARRIS modem liggen. Heeft ze ooit gekregen, nooit aangesloten en nu heeft ze inmiddels haar internet abbonement weer opgezegd.

Nu durf ik de modem hier wel aan te sluiten, maar ik vraag me alleen af hoe ik hem nu moet gaan activeren.

Met de brief die in de doos zat van die modem ( die dus eigenlijk niet voor ons thuis bestemd is)
Met een hele oude activatiecode van een surfboard modem dat nog geen eens voip had (kortom, dat modem is al eens een keer vervangen bij mijn vriendin thuis)

Ik weet niet hoe het zit met die activatiecodes, of die modem specifiek zijn of klantspecifiek. En dan weet ik al helemaal niet of een oude wanadoo/casema code nu nog werkt.

Het zou fijn zijn als iemand hier antwoord op heeft, want als ik ziggo ga bellen verwacht ik niet echt medewerking, onze cai hing al jaren half uit de muur maar er werd gezegd dat de kosten dan voor ons waren ( was al toen we hier kwamen wonen) Nu maar zelf gedaan en werkt perfect!

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Gewoon activeren met d'r bestaande activatiecodes. Zou gewoon moeten werken!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
En anders even bellen met Ziggo, die helpen je wel. Iig niet die activatiecode van haar oma gebruiken

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb je zelf wel telefonie van Ziggo? Dan bellen voor een nieuw modem. Ze zullen je ziet zonder laten zitten.

Als je zelf het modem wilt activeren heb je daarvoor je eigen activatiecode nodig, aangezien het modem daarmee aan jou wordt toegewezen. Codes van een ander werken (meestal) niet, tenzij die persoon erg dichtbij woont.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Is het modem van Ziggo niet nog steeds eigendom van Ziggo dat jij in bruikleen hebt? Toen ik bij @Home wegging in 2004 moest ik in ieder geval wel mijn modem naar ze terugsturen. Dus gewoon Ziggo bellen, dat hun apparaat stuk is gegaan, en dat ze een nieuwe sturen. Wellicht dat hier een klein eigen risiso aan zit, maar als je dat nu niet moet betalen dan moet dat wel als je weggaat bij Ziggo omdat je hun dan niet een werkend modem terug kunt sturen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 20:31

DDR

Speeddragon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:11:
Eigenlijk spreekt de titel al boekdelen.

Een paar dagen geleden heeft mijn vriendin per ongeluk het oude vertrouwde surfboard modem laten vallen. En je raad het al, deze is kapot. Echter heeft haar oma nog een nieuw ARRIS modem liggen. Heeft ze ooit gekregen, nooit aangesloten en nu heeft ze inmiddels haar internet abbonement weer opgezegd.

Nu durf ik de modem hier wel aan te sluiten, maar ik vraag me alleen af hoe ik hem nu moet gaan activeren.

Met de brief die in de doos zat van die modem ( die dus eigenlijk niet voor ons thuis bestemd is)
Met een hele oude activatiecode van een surfboard modem dat nog geen eens voip had (kortom, dat modem is al eens een keer vervangen bij mijn vriendin thuis)

Ik weet niet hoe het zit met die activatiecodes, of die modem specifiek zijn of klantspecifiek. En dan weet ik al helemaal niet of een oude wanadoo/casema code nu nog werkt.

Het zou fijn zijn als iemand hier antwoord op heeft, want als ik ziggo ga bellen verwacht ik niet echt medewerking, onze cai hing al jaren half uit de muur maar er werd gezegd dat de kosten dan voor ons waren ( was al toen we hier kwamen wonen) Nu maar zelf gedaan en werkt perfect!
Je kunt gewoon ieder ander modem aansluiten bij jou thuis. Zorg ervoor dat je dit modem met je eigen activatiecode en wachtwoord gaat activeren. Dan kan er niets mis gaan. Mocht je contact opnemen met ziggo zullen ze een monteur sturen welke voor jou het modem gaat vervangen, ongeacht deze kapot gevallen is of niet. Succes ermee!

• Speeddragon
hmm oke, dankjewel. Ja haar oma woont 2 straten hier vandaan. Maar als ik het goed begrijp moeten de oude activatiecodes nog gewoon werken.

ik zal er eens naa rkijken en anders bel ik ziggo gewoon op.

Verwijderd

Ik zou dit modem niet gebruiken, aangezien het modem niet geregistreerd staat als aan jou uitgeleend zijnde.

Op het moment dat jij je abonnement ooit gaat opzeggen, verwachten zij een werkende Motorola Surfboard, en niet een Arris. Daar kun je problemen mee gaan krijgen, als in, een boete van Ziggo krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:00:
Ik zou dit modem niet gebruiken, aangezien het modem niet geregistreerd staat als aan jou uitgeleend zijnde.

Op het moment dat jij je abonnement ooit gaat opzeggen, verwachten zij een werkende Motorola Surfboard, en niet een Arris. Daar kun je problemen mee gaan krijgen, als in, een boete van Ziggo krijgen.
Wat ik persoonlijk zou doen, oma's modem aan sluiten, bij opzegging oude modem terugsturen.
En je eigen codes gebruiken, modems zijn normaal gesproken niet gekoppeld aan de gebruiker, lijngegevens wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 14:50 ]

• Speeddragon
hmm ja ik twijfel nog steeds of we het nu helemaal eerlijk gaan doen of niet.

achja die codes heb ik toch nog liggen (wel gedateerd 2003 maargoed)

we proberen het wel:)

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 10:01
Speeddragon schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:05:
hmm ja ik twijfel nog steeds of we het nu helemaal eerlijk gaan doen of niet.

achja die codes heb ik toch nog liggen (wel gedateerd 2003 maargoed)

we proberen het wel:)
Als ik jou was zou ik gewoon Ziggo bellen en vragen om een nieuw modem omdat uw huidige modem helemaal niet meer aangaat. En Meld er bij dat je geen mogelijkheid hebt om thuis te blijven voor een monteur en of ze je een nieuw modem kunnen opsturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Droid86 op 12-01-2011 16:16 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb het een tijdje geleden gehad, modem kapot door blikseminslag.
Ander modem aangesloten van een kennis
Gebeld en gezegd dat mijn modem niet online kwam.
Ze gingen in het modem kijken, daarna moest het modem een tijdje uit, en weer aan

Alles werkte prima daarna
Pagina: 1