Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Omgeving zowel thuis als op kantoor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik zit met het volgende.

Mijn kantoor en huis zitten ongeveer een kwartier rijden uit elkaar.
Ik heb op moment op kantoor niets it technisch geregeld mijn zaken regel ik via mijn laptop die ik meeneem van huis naar kantoor en terug.

Dit wil ik zeer binnenkort veranderen.
Echter ben ik maar een kleine ondernemer (2 werknemers) en ben ik de enige die gebruik maak van de computer.

Daarom zit ik ernstig in dubio wat ik zal moeten doen.

optie 1
Een complete zakelijk omgeving. server/windows 2008 e.d.
Daarbij een telewerk/ vpn verbinding zodat ik thuis verbinding kan maken naar kantoor.

optie 2
Goede stabiele pc. op kantoor.
Logme in/ Teamviewer verbinding vanuit huis

Uitterraard is optie 2 goedkoper alleen vraag ik mij af wat beter is. .

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ligt helemaal aan jouw eisen en wensen. Zoals ik het nu zie zou zo ongeveer elke remoteaccess-verbinding voldoen :)

Geef eens aan wat volgens jou de voor- en nadelen van de twee opties zijn, zodat we je kunnen helpen. Een opsomming van pakketten hebben we niet zo veel aan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Optie 1
voordeel
stabiele omgeving
zonder tussenkomst van een application webbased toegang tot mijn bestanden.

nadeel
de prijs.
misschien te uitgebreid, te complex je moet nl alles configureren

pakket 2
voordeel
Relatief eenvoudiger in te regelen
goedkoper

Nadeel
Warmte/stroom probleem doordat de pc altijd aan moet staan
altijd de tussenkomst van een web based applicatie nodig. Dus niet 'normaal' werken.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Wat wil je precies bereiken? Dit zijn wel 2 vrij prijzige oplossingen, misschien zakelijk gezien minder. Maar Teamviewer kost geld op deze manier.

[ Voor 67% gewijzigd door jeroen3 op 11-01-2011 22:23 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Kun je geen vpn openen naar je router toe? En dan via WOL je kantoor pc opstarten, via WOL omdat het gewoon geld (stroom) bespaard.
En je zou dan natuurlijk ook gewoon RDP kunnen gebruiken voor het afstandbeheer/ gebruik.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat wil je inderdaad eigenlijk? Mail/agenda/PIM/bestanden? CRM? Bepaalde apps?

IMHO: laptop+Office met los toetsenbord&muis&monitor voor op kantoor en verder Google Apps (40eur/jaar) of MS BPOS, aangevuld met een Dropbox (gratis) en je bent een heel eind met hele hoge uptimes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik kom eigenlijk nog geen enkel argument tegen waarom de huidige oplossing van het laptop heen en weer dragen niet meer voldoet :P Misschien is het zinnig om eerst nog eens goed te overwegen of je wel zo unhappy bent, en of er nou echt iets veranderd moet worden?

Denk in ieder geval aan een goede, regelmatige (offsite) backup van de machine, en je kan nog een jaartje of wat vooruit dunkt me :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:27:
Wat wil je inderdaad eigenlijk? Mail/agenda/PIM/bestanden? CRM? Bepaalde apps?

IMHO: laptop+Office met los toetsenbord&muis&monitor voor op kantoor en verder Google Apps (40eur/jaar) of MS BPOS, aangevuld met een Dropbox (gratis) en je bent een heel eind met hele hoge uptimes.
Dat is een mooie oplossing. En inderdaad hangt het ervan af wat TS precies wil.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

ralpje

Deugpopje

En als aanvulling op bovenstaande zou je ook nog een hosted office kunnen overwegen; toegang tot een Terminal Server waar al je applicaties / data beschikbaar zijn. Op die manier kun je overal waar je een internetverbinding hebt doen wat je wilt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat zijn je groeiplannen voor de komende jaren?

Want optie 1 met server klinkt wel leuk maar momenteel verdubbel je enkel het aantal computers en beheer, is op zich niet zo erg als je einde van het jaar met 5 man verwacht te zitten, dan is het gewoon een toekomstinvestering. Maar als je aan het einde van het jaar nog steeds met 1 "computerwerknemer" zit dan heb je enkel geld over de balk gesmeten.
Optie 2 is een mogelijkheid als je perse een extern programma wilt gebruiken. Persoonlijk zou ik gewoon windows 7 RDP gebruiken, gevoelsmatig vind ik dat nog steeds vele malen sneller werken dan alle externe progjes etc. Gewoon een router kopen ( of huidige instellen ) met VPN mogelijkheid en dan ben je klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Beste lijkt me
WIndows RDP
Dropbox voor bestanden indien nodig
WOL voor de kostenbesparing

Dan zit ik nog met 1 ding en dat is de vpn verbinding vanaf thuis naar kantoor. Hoe maak ik die, Kan ik dit zo instellen of ben ik hier nog een bepaalde betaalde dienst voor nodig .

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:32:
Dan zit ik nog met 1 ding en dat is de vpn verbinding vanaf thuis naar kantoor. Hoe maak ik die, Kan ik dit zo instellen of ben ik hier nog een bepaalde betaalde dienst voor nodig .
Voor een VPN tunnel is geen betaalde dienst nodig. Alleen een doosje op kantoor dat de VPN tunnel kan opbouwen. Er zijn een behoorlijk aantal fabrikanten die hiervoor doosjes produceren.

Zelf ben ik fan van de producten van Draytek. Dit zijn ADSL modems of routers die een VPN tunnel kunnen opzetten. Volgens de pricewatch zijn ze vanaf zo'n 100 euro te koop (voor de versie met 2 simultane tunnels).

Meestal valt een modem/router met VPN in de categorie SOHO (Small Office / Home Office). Ik weet dat onder andere Netgear, Linksys, Cisco en D-Link dergelijke doosjes verkopen.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik uitterraard nog een router nodig die VPN ondersteund.

De volgende lijkt me wel een goed idee.

Linksys WAG320NL

Iemand anders nog een mening?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb zo'n linksys w320. Out-of-the-box schijnt het maar een matig ding te zijn.
Met dd-wrt werkt ie voor mij prima.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sanfranjake schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:28:
Ik kom eigenlijk nog geen enkel argument tegen waarom de huidige oplossing van het laptop heen en weer dragen niet meer voldoet :P Misschien is het zinnig om eerst nog eens goed te overwegen of je wel zo unhappy bent, en of er nou echt iets veranderd moet worden?

Denk in ieder geval aan een goede, regelmatige (offsite) backup van de machine, en je kan nog een jaartje of wat vooruit dunkt me :P
Mee eens, er zijn genoeg aanbieders voor online backup, dat is misschien nog wel de mooiste oplossing voor die laptop.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Ik heb thuis een pc staan en maak altijd op de zaak vanaf mijn laptop een rdp naar huis. Mijn laptop is zakelijk niet meer dan een ts-client. Alles staat zo prive/zakelijk op een plek thuis.

Wel heb ik windows aangepast zodat concurrent sessions mogelijk zijn, zodat mijn vrouw ook altijd gewoon de pc kan gebruiken als ik extern ingelogd ben.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een goed advies voor een vpn modem router. Waarbij ik de configuratie via gui kan instellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check de pricewatch.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1