De laptop van mijn vader begint defecten te vertonen.
(Fujitsu-Siemens Amilo Pi2550 , gekocht Juli 2008)
Het toetsenbord reageert bij diverse toetsen met alle toetsen erom heen ! Dus K geeft JIKLMON,
soms meer of minder ongevraagde toetsen.
Die toetsen zitten diagonaal bij de I en de punt. ed.
Het probleem lijkt onafhankelijk van de software, een los USB-keyboard werkt prima.
(edit: getest safe-mode deed hetzelfde).
Ik heb een nieuw bord besteld en in de laptop vervangen.
(edit: Connector goed bekeken, leek prima)
In tegenstelling van wat ik verwachte hielp dit niet.
Daarna wilde ik een los compact USB-keybordje voor hem kopen, en nu blijken 2 usb-poorten (achterzijde) af-en-toe niet te werken. Als ik de stekker optil werkt die poort wel. Dit lijkt dus een mechanisch/contact probleem.
Ik heb idee dat zowel het toetsenbord als de usb-poorten allemaal moederbord problemen zijn.
Het ding wordt weinig gebruikt, heeft destijds best geld gekost en is nog maar 2,5 jaar oud.
Kan het vervangen van een moederbord, of een reparatieservice nog lonen ?
Moet ik de laptop afschrijven ?
(Fujitsu-Siemens Amilo Pi2550 , gekocht Juli 2008)
Het toetsenbord reageert bij diverse toetsen met alle toetsen erom heen ! Dus K geeft JIKLMON,
soms meer of minder ongevraagde toetsen.
Die toetsen zitten diagonaal bij de I en de punt. ed.
Het probleem lijkt onafhankelijk van de software, een los USB-keyboard werkt prima.
(edit: getest safe-mode deed hetzelfde).
Ik heb een nieuw bord besteld en in de laptop vervangen.
(edit: Connector goed bekeken, leek prima)
In tegenstelling van wat ik verwachte hielp dit niet.
Daarna wilde ik een los compact USB-keybordje voor hem kopen, en nu blijken 2 usb-poorten (achterzijde) af-en-toe niet te werken. Als ik de stekker optil werkt die poort wel. Dit lijkt dus een mechanisch/contact probleem.
Ik heb idee dat zowel het toetsenbord als de usb-poorten allemaal moederbord problemen zijn.
Het ding wordt weinig gebruikt, heeft destijds best geld gekost en is nog maar 2,5 jaar oud.
Kan het vervangen van een moederbord, of een reparatieservice nog lonen ?
Moet ik de laptop afschrijven ?
[ Voor 10% gewijzigd door SCS2 op 11-01-2011 22:34 ]
- If I could do that, I would do it better -