Airport express wilt niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 09:03
En ja hoor, hier ben ik weer! :-)

In mijn vorig probleem had ik het probleem dat de MBP sporadisch zijn verbinding verloor met de router.
Dat probleem is mirculeus opgelost (ik heb hout vast)

Nu is er een volgend probleem.

Ik heb mezelf een Airport Express gekocht zodat ik niet steeds mijn subwoofer hoef aan te sluiten op de MBP maar dit draadloos kan doen.

AE gekocht, uit de doos gehaald, software op de MBP geïnstalleerd.
AE in stopcontact en op de MBP alles geconfigureerd.

Alles goed en wel TOT de AE moet rebooten.
Het programma vind de AE niet meer en ook verbind de AE niet met de router.

Ik heb alles stap voor stap gevolgd vanuit de handleiding
Ik heb daarbij gekozen om draadloos verbinding te maken met de router en om het draadloos netwerk uit te breiden.

Enkele zoekpogingen om Google leverden mij enkele goede resultaten op
Zo moest ik eerst proberen om het bestaande draadloos netwerk zonder wachtwoord aan te zetten, dat ging allemaal goed en de AE kon een verbinding maken.
Maar natuurlijk wil ik dat er niemand op mijn draadloos netwerk komt buiten diegene die ik het wachtwoord geef.
Dus het bestaande netwerk terug een WPA2 wachtwoord gegeven en ook op de AE de instellingen verandert voor het wachtwoord.

Allemaal goed tot dat de AE terug rebootte om zijn instellingen weg te schrijven. Eenmaal gereboot het alom bekende knipperend lichtje, en weer kon hij de AE niet vinden tussen de draadloze netwerken.

Ten einde raad kom ik dus weer hier terecht :(

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand een oplossing? (een kabel leggen naar boven is geen optie)
De router die gebruikt wordt is één van Belgacom. Een BBOX2 type.

Alvast bedankt!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Handmatig configureren. Dat wil ook nog wel eens werken.

Bij mij leek het ook steeds te crashen na iedere reboot dus de restore-factory-settings weet ik wel te dromen, maar via het handmatig invoeren van gegevens werkt het uiteindelijk wel.

Als ze werken zijn ze geniaal, maar met dit soort dingen zijn het ronduit pokkedingen.

• Asterion
Je bent m'n held _/-\o_

Hij is nu verbonden met de router.
MAAR ik zie hem blijkbaar niet tussen mijn draadloze netwerken staan?

De Airport-configuratieprogramma vind hem wel maar als ik de instellingen wil bekijken blijft hij hangen bij "configuratie uitlezen" om dan uiteindelijk te zeggen dat er een fout is opgetreden en dat ik moet kijken of het apparaat in de buurt van de laptop is of aangesloten met een ethernet kabel.. 8)7

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En dat is dus resetten en opnieuw handmatig instellen dus. Op den duur werkt 'ie zoals je verwacht, ook al ontbreken de correcte aanmeldingen enzo.

• Asterion
Idd, na hem eens opnieuw in te steken kan ik er nu wel bij.
Maar ik zou graag willen dat de Airport verbinding maakt met de router en dat ik verbinding maak met de Airport zodat ik dus ook kan streamen naar mijn speakers.

Als ik in AE dan kies voor netwerk uitbreiden komt er doodleuk op dat mijn netwerk nie uitgebreid kan worden??

Edit: blijkbaar kan je toch streamen naar je speakers zonder dat je verbonden bent met de AE.
Het probleem lijkt me hierbij opgelost?

[ Voor 17% gewijzigd door Asterion op 11-01-2011 22:13 ]