[HELP] PC valt uit na rond 10 seconden.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.340 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik heb zojuist alles van mijn pc in elkaar gezet met een volledig nieuw moederbord check dit topic van mij: [HELP] Koeler aan processor/moederbord toevoegen, gone bad )

Nu is het volgende probleem waar ik op kom;
Alles werkt, lampjes gaan branden. Ventilatoren draaien maar na rond de 10 seconden valt het gehele systeem uit...

Nu is mijn vraag: waar kan dit aan liggen?

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Hitte.

Maar serieus; [HELP] Koeler aan processor/moederbord toevoegen, gone bad zegt toch wel genoeg? Waarom open je hier een nieuw topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EoG schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:08:
Hitte.

Maar serieus; [HELP] Koeler aan processor/moederbord toevoegen, gone bad zegt toch wel genoeg? Waarom open je hier een nieuw topic voor?
Omdat ik een NIEUW moederbord aangeschaft. Dit is een dus ook een NIEUW probleem.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !nFerNo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 14:45
Is de CPU vuil geworden door die pasta aan de kant van de pinnetjes?
Waar woon je ergens? (noem gerust een stad in de buurt als je niet te erg in detail wil treden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
!nFerNo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:12:
Is de CPU vuil geworden door die pasta aan de kant van de pinnetjes?
Waar woon je ergens? (noem gerust een stad in de buurt als je niet te erg in detail wil treden)
Nee ik heb de processor niet op het bevuilde moederbord geplaatst, hij kan dus niet hierdoor vuil geworden zijn. Woon in Vlaardingen (Zuid-Holland) why?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:42
Waarschijnlijk wordt je processor gewoon te warm, dus misschien even je processor cooler nakijken (of deze er goed op zit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !nFerNo
Ja, als het niet te ver was kon ik komen helpen... Daarom :)

Hoor je biep geluiden? Zo ja, dan kan je in tabellen op het internet opzoeken welke fout er is.
Krijg je beeld? Check dan of de grafische kaart goed in zit. Heb je alle power kabeltjes voor de CPU aangesloten? etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:10:
[...]

Omdat ik een NIEUW moederbord aangeschaft. Dit is een dus ook een NIEUW probleem.
8)7
Dat snap ik.

Misschien een hele stomme vraag; maar hoe heb je de koelpasta dit keer aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EoG schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Dat snap ik.

Misschien een hele stomme vraag; maar hoe heb je de koelpasta dit keer aangebracht?
haha mbv youtube, een plastic zakje en een dun laagje koelpasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !nFerNo
Goed, en die symptomen die ik vroeg? Hoe zit het daar mee? Meer informatie is nodig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

!nFerNo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:40:
Goed, en die symptomen die ik vroeg? Hoe zit het daar mee? Meer informatie is nodig hoor!
Wat jij aangeeft inderdaad.

Voornamelijk de leds willen vaak nog wel voorspellen waar het probleem zich voordoet. Mochten er leds te zien zijn; al in de handleiding van je mobo gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
nog dommere followup, je hebt dat zakje er toch niet tussen laten zitten he?

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crazyclaws schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:43:
nog dommere followup, je hebt dat zakje er toch niet tussen laten zitten he?
are you kidding me? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Is dat een ja of een nee? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gammro schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:59:
[...]

Is dat een ja of een nee? :>
nee natuurlijk niet XD pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hoe natuurlijk is het monteren van een CPU-koeler terwijl de CPU nog niet op het moederbord zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EoG schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Wat jij aangeeft inderdaad.

Voornamelijk de leds willen vaak nog wel voorspellen waar het probleem zich voordoet. Mochten er leds te zien zijn; al in de handleiding van je mobo gekeken? :)
Ok nou wat gebeurt.
Ik strart het systeem op, ik zie een thermometer die aangeeft dat het cpu tot de ron 38 oploopt. Ik zie lampjes, draaiende ventilatoren, en hoor een beepje,(1x 1/2 seconde) en vervolgens slaat de pc af na rond 15 seconden.

Op de monitor komt er wel een boot menu etc.

Nog 1 dingetje, als ik hem de eerste keer opstart duurt het rond 15 seconden tot hij af slaat, doe ik dit een 2e keer, duurt dit zo'n 5 seconden (al t niet korter is).
Als ik dan even wacht, duurt het weer rond de 15 seconden,

Hopelijk kan je hiermee verder helpen...

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Napo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:12:
[...]

Hoe natuurlijk is het monteren van een CPU-koeler terwijl de CPU nog niet op het moederbord zit?
Niet enorm natuurlijk maar weetje, ik heb nog wel een soort van brainz -.- Had allen geen idee hoe het installeren van een CPU in zijn werk ging. Kan je grappig over gaan doen maar het was ook mijn eerste keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:
[...]

Ok nou wat gebeurt.
Ik strart het systeem op, ik zie een thermometer die aangeeft dat het cpu tot de ron 38 oploopt. Ik zie lampjes, draaiende ventilatoren, en hoor een beepje,(1x 1/2 seconde) en vervolgens slaat de pc af na rond 15 seconden.

Op de monitor komt er wel een boot menu etc.

Nog 1 dingetje, als ik hem de eerste keer opstart duurt het rond 15 seconden tot hij af slaat, doe ik dit een 2e keer, duurt dit zo'n 5 seconden (al t niet korter is).
Als ik dan even wacht, duurt het weer rond de 15 seconden,

Hopelijk kan je hiermee verder helpen...

MVG
Het belangrijkste om te weten is; wannneer hoor je dat "beepje" en wat voor leds zijn er op dat moment te zien?

Op die manier kun je wellicht het probleem achterhalen, als je weet op welk moment van de post het systeem vastloopt weet je, vaak, ook meteen WAT er vastloopt!
Als je even moet wachten, welke led blijven er dan aan? Dikke kans dat je mobo zelf al aangeeft wat er defect/verkeer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EoG schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:19:
[...]
Het belangrijkste om te weten is; wannneer hoor je dat "beepje" en wat voor leds zijn er op dat moment te zien?

Op die manier kun je wellicht het probleem achterhalen, als je weet op welk moment van de post het systeem vastloopt weet je, vaak, ook meteen WAT er vastloopt!
Als je even moet wachten, welke led blijven er dan aan? Dikke kans dat je mobo zelf al aangeeft wat er defect/verkeer is ;)
er zijn dan geen brandende ledjes etc (behalve de power on/reset knop van het mobo) ik hoor het beepje nadat de temperatuur oploopt, ook als ik hem opnieuw opstart (direct daarna) valt hij een stuk sneller uit; hieruit concludeer ik dat het aan de warmte ligt.

kan verder niets anders bedenken. Heb alles aangesloten zoals het boekje het zegt. Heb een neef (afgestudeerd IT'er) nog even laten kijken maar die zag ook zo gauw niets. Ik zal de stock cooler er nog even opzetten (minder goed) en kijken of er mischien iets aan de hand is met de koeling en anders geef ik het op voor vandaag...

MVG
PS: thx voor de (bruikbare) reacties so far, Thumbs up for the non-assholes here. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
En als je het boekje van het mobo erbij pakt, moet wel ergens vermeld staan war dat piepje in houdt.
Er moeten er wel aanwijzingen zijn ( piepjes, ledjes op het mobo) waar het probleem ligt.

wbt de "@sshole" opmerkingen.....vind ik nogal mee vallen, zeker gezien de geschiedenis

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:33:
[...]

er zijn dan geen brandende ledjes etc (behalve de power on/reset knop van het mobo) ik hoor het beepje nadat de temperatuur oploopt, ook als ik hem opnieuw opstart (direct daarna) valt hij een stuk sneller uit; hieruit concludeer ik dat het aan de warmte ligt.

kan verder niets anders bedenken. Heb alles aangesloten zoals het boekje het zegt. Heb een neef (afgestudeerd IT'er) nog even laten kijken maar die zag ook zo gauw niets. Ik zal de stock cooler er nog even opzetten (minder goed) en kijken of er mischien iets aan de hand is met de koeling en anders geef ik het op voor vandaag...
Klinkt al een dood moederboard, als ik jou was zou ik toch even je leverancier raadplegen. Je kunt nog kijken wat het mobo doet met enkel een CPU; daar kun je meestal wel wat uit opmaken. Blijft het probleem hetzelfde; terug naar de leverancier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de stock cooler er nog even opzetten (minder goed) en kijken of er mischien iets aan de hand is met de koeling en anders geef ik het op voor vandaag...
Duuuusz dat was het gewoon... ik denk dat die hele koeling naar de klote is ofzo. Ik heb er een normale, standaard koeling op geplaatst en dit werkt nu prima! (yaaaaih) Ga hem voorlopig toch nog niet overclocken (heb ik gelukkig WEL verstand van) dus extra koeling is niet nodig.

Het was hem dus idd de koeling Thx voor alle help mensen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onder het motto telaat dit antwoord

misschien mosterd na de maaltijd maar na die ene fout waarom zou je het dan nogeens zelf proberen?
Der is vast wel iemand in de buurt die dit kan of wil doen of anders naar een pc winkel gaan die dat doet.
Ik weet wel zelf doen is mooiermaar straks zit je met twee dooie mamaplankie's en das heel wat duurder.Heb je evntueel foto's?misschien zit de cpu koeler niet goed.vooral foto's zijkant.

en voor je mis gegane mobo

http://hacknmod.com/hack/...-diy-circuit-board-table/

dan heb je in iedergeval een erg mooi iets.Jammer dat mijn vrouw hem niet wil hebben

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 23:15 . Reden: te laat mijn kant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eveneens mosterd na de maaltijd, maar dit topic voldoet van geen kanten aan de eisen die we op GoT stellen.

Lees volgende keer dit even na voor je een topic opent:
Het algemeen beleid #quickstart
en specifiek voor PMG:
PMG beleid

Je start hier een topic zonder specs, zonder vermelding van eigen inzet en zonder gebruik te maken van de hulpmiddelen die we hebben (ik noem een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter )

Verder is een titel met [HELP] erin erg kansloos. Een topictitel dient informatief te zijn en niet schreeuwerig. Iedereen wil hulp, dus het enige wat je met zo'n [HELP] bereikt is anderen irriteren.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 12-01-2011 01:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.