Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik loop nu een paar weken te zoeken naar de ideale mediaspeler voor in de woonkamer, en er moeten knopen doorgehakt worden.

Ik kom zelf uit op bovengenoemde mediaspelers.

Ik zal allereerst een kleine specificatie geven van beide spelers voor het overzicht.
foto's vind ik niet zo heel erg belangrijk, en laat ik achterwege.

WD TV Live Hub:

Hardware:
Sigma chipset: Sigma Designs 863
  • hardeschijf: 1 TB
  • infrarood afstandsbediening
  • Ethernet,
  • USB 2.0,
  • HDMI 1.4,
  • Composite A/V,
  • Component video,
  • SPDIF Optical audio
Video
  • AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4),
  • MPG/MPEG,
  • VOB,
  • MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1),
  • TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1),
  • MP4/MOV (MPEG4, h.264),
  • M2TS,
  • WMV9
Audio
  • MP3,
  • WAV/PCM/LPCM,
  • WMA,
  • AAC,
  • FLAC,
  • MKA,
  • AIF/AIFF,
  • OGG,
  • Dolby Digital,
  • DTS
Ondertitels
  • SRT,
  • ASS,
  • SSA,
  • SUB,
  • SMI
Reviews
http://tweakers.net/reviews/1887/wd-tv-live-hub.html
http://nl.hardware.info/reviews/1934/western-digital-tv-live-hub-review
http://www.zdnet.be/reviews/123895/wd-tv-live-hub/

Netgear NTV 550

Hardware
Sigma 8642 Chipset
  • infrarood afstandsbediening
  • Ethernet.
  • USB 2.0,
  • HDMI 1.3a,
  • Composite video,
  • Component video,
  • SPDIF optical audio,
  • Stereo analog audio,
  • SD card slot,
  • eSATA port,
Video
  • H.264,
  • VC1,
  • WMV,
  • MPEG-2,
  • MPEG-4,
  • MPEG1/2/4 SD,
  • H.263,
  • AVI,
  • Xvid,
  • MOV,
  • MP4,
  • MPEG2 PS,
  • MPEG2-TS,
  • DVD ISO/VOB/IFO,
  • MKV,
  • ASF,
  • AVCHD,
  • DivX,
  • WMV,
  • M4A,
  • M2TS,
  • MTS,
  • MP1,
  • MP2,
  • MPG,
  • DVR-MS.
Audio
  • Dolby® Digital (AC3),
  • Dolby® Digital Plus,
  • TrueHD
  • DTS 2.0+,
  • DTS HD
  • DTS HD MA
  • MP3
  • WMA8
  • WMA9
  • WMAPro,
  • AAC,
  • FLAC (to 5.1, 192Khz),
  • PCM LPCM/WAV
  • Internet radio (streaming MP3)
  • MKA
Ondertitels
  • SRT,
  • SMI,
  • SSA,
  • SUB,
  • TXT,
  • DVD,
  • PGS
Reviews
http://tweakers.net/nieuws/69451/netgear-introduceert-twee-mediaspelers.html
http://havetheknowhow.com/Hardware-reviews/Netgear-NTV550-Review-page1.html
Nu ben ik er wel aardig uit dat ik met de ene in één keer klaar ben ( WD TV Live Hub )
en bij de Netgear het "probleem' nog aanwezig is dat er een opslagmedium aanwezig moet zijn, in mijn geval blijft dan de laptop of de pc aanstaan, tenzij ik er een aparte USB of Esata externe schijf bij koop.

Het voordeel van die externe schijf is dat deze mobiel is, en vervangbaar is voor groter of voor een toekomstige NAS bijvoorbeeld.
  1. Waar ik niet helemaal overuit ben is de mogelijkheid tot verzamelen van de filminfo, en coverart.
  2. Daarnaast ben ik bang voor kortstondige Firmware-updates om mogelijke problemen in de loop van tijd te kunnen tackelen. Support houdt eens op, maar bij de ene fabrikant sneller dan de andere.
  3. Welke van deze beide apparaten werkt sneller mbt.: bediening, filminfo weergave, opstarten etc.
  4. Welke chipset is aanzienlijk de betere van beide spelers?

[ Voor 16% gewijzigd door HyperTrophy op 12-02-2011 18:57 . Reden: Chipset info aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hmm zit ff te kijken in het Boxee topic, die is wel wat duurder ( ook zonder HDD ) maar die is te vergelijken met de NTV 550?
misschien wel wat meer internet-mogelijkheden, maar dat vind ik niet zo heel belangrijk

Wil eerder verzekerd zijn dat de MP alles af kan spelen qua HD beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-04 16:33
Ik heb ook met deze keuze geworsteld en heb uiteindelijk een AC ryan gekocht en de dag daarna teruggebracht omdat de interface er niet uitzag.

Na wat meer onderzoek kom ik toch uit op een HTPC met XBMC.

Wat natuurlijk veel meer kost, en dat vormt natuurlijk het grootste struikblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Agadir schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:37:
Ik heb ook met deze keuze geworsteld en heb uiteindelijk een AC ryan gekocht en de dag daarna teruggebracht omdat de interface er niet uitzag.

Na wat meer onderzoek kom ik toch uit op een HTPC met XBMC.

Wat natuurlijk veel meer kost, en dat vormt natuurlijk het grootste struikblok.
Nou, van dat idee wil ik eigenlijk af. Ik wil niet een pc aan hebben te staan, daarvoor schaf ik liever een usb hdd aan erbij. pc staat op zolder, en wil niet om een filmpje te gaan kijken 2 trappen op en neer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 13:00

RV

®

Ik heb een WD Tv Live Hub en ben zeker tevreden. Hij is nog nieuw dus firmware-support zou nog even door kunnen gaan. Weet niet hoe het zit met de Netgear, daar kan ik je niet mee helpen.

Wat ik wel weet is dat de interface zeer goed reageert. Met de nieuwere firmwareupdate lijkt hij nog beter te reageren dan dat hij eerst al deed. Er zit een HD in en die werkt prima. Als je de speler gewoon uitzet dan blijft hij altijd zichtbaar als server (NAS). Superhandig. Je kan hem natuurlijk ook helemaal uit zetten. Ik snap je punt van een externe schijf wel, maar bedenk dat je die bij de WD ook nog kan kopen. Dan heb je én intern (dus je kan niet veel gebruikte dingen op de WD zetten) én extern.

Internetmogelijkheden zijn er helaas nog niet zoveel in NL, alleen degene die je kan vinden op de WD site. Maar als het goed is, van wat ik heb gelezen, wordt er wel aan ondersteuning gewerkt. Onthou dat de speler pas een maand uit is!

De coverart ophalen bij de WD gaat prima. Hij haalt meteen trailerinfo op en deze kan je ook afspelen wanneer je de opties van een film bekijkt. Staat hij er niet bij? Geen probleem, dan kan je hem handmatig aanpassen in de .xml. Tuurlijk is dat wat meerwerk, maar eenmaal gedaan is het superhandig. Nu haalt de WD nog alle info van themoviedb.org geloof ik, maar ik heb laatst de mochi-theme (standaard theme van WD) uit de nieuwste firmware gedownload en hier stond een bestand 'imdb.xml' in, met verwijzing naar diverse filmsites. Dat is geen bevestiging dat het gaat komen en dat je dus kan kiezen, maar ik heb WD de vraag gesteld en ze ontkenden het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
Wat ik heel irritant vind van de WD TV live hub is dat je niet bestanden kan verzenden over USB(kabel) alleen over netwerkkabel, wat ontzettend langzaam is.

Wil ik mijn gehele filmcollectie er op hebben staan zijn we 2 a 3 dagen verder.

Maar op dit moment is de live hub de mooiste en snelste speler qua interface op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Agadir schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:04:
Wat ik heel irritant vind van de WD TV live hub is dat je niet bestanden kan verzenden over USB(kabel) alleen over netwerkkabel, wat ontzettend langzaam is.

Wil ik mijn gehele filmcollectie er op hebben staan zijn we 2 a 3 dagen verder.

Maar op dit moment is de live hub de mooiste en snelste speler qua interface op dit moment.
Komt er eigenlijk op neer dat een externe hdd ERBIJ de vuiltjes bij beide spelers uit de lucht haalt.

zijn er uberhaubt leden die ervaringen heeft met netgear mediaspelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Ja precies. Maar wat Agadir zegt klinkt wel wat dramatisch. Hij heeft wel gelijk hoor, maar je bent 1x bezit met je collectie over te zetten. Daarna is het ook alleen nieuwe data erop zetten.

En zo langzaam gaat het nou ook weer niet. Tuurlijk was een usb-overdracht erbij makkelijk geweest, maar helaas is dit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik zou graag een duidelijke vergelijking horen van beide spelers, en het feit buiten spel gelaten dat de 1 een hdd heeft.

want op papier lijken ze erg aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 09:58
HyperTrophy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:53:
[...]

zijn er uberhaubt leden die ervaringen heeft met netgear mediaspelers?
Ja hier eentje.
Ik heb de N550 gekocht als vervanging van een PCH A-110 en was na wat geneuzel met realtek based spelers er al snel uit dat ik een Sigma based speler wou hebben. Andere eisen waren Full BR support en DVD menu naast alle andere 'standaarden'. Ik ben er erg tevreden mee, de 550 speelt alles af wat ik hem voer vanaf mijn w2008r2 server die in de meterkast staat. De geboden beeldkwaliteit is erg erg goed en de 550 heeft een snelle interface en is erg gemakkelijk in te stellen. Wel heb ik twee minpuntjes:
  • De mediaconnect software van netgear laat zich wel installeren op mijn w2008r2 server maar het lukt niet om de hierin gemaakte instellingen over te zetten naar de 550.
  • De HDMI chain tussen mijn SONY 40v3000 <> Denon AVR-2309 <> Netgear 550 is some verbroken als ik de Denon uit standby haal. Daar had ik met de popcorn (ook met de eerdere A-100) geen last van. Poweroff en poweron van de 550 is voldoende om dit op te lossen.
De problemen kan ik prima mee leven omdat ik verwacht dat deze met nieuwe firmware/software updates wel opgelost zullen worden en hetgeen wat geboden wordt aan gemak en kwaliteit is meer dan prima. Wat ik ook ideaal vind aan de 550 is de eSATA aansluiting waarmee je deze speler een volwaardige bluray speler wordt (inclusief BR-Live) zodra je er een BR drive aanhangt. Netgear heeft met deze speler en Sigma chipset een volledige BR licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ransbal schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:14:
[...]

Ja hier eentje.
Ik heb de N550 gekocht als vervanging van een PCH A-110 en was na wat geneuzel met realtek based spelers er al snel uit dat ik een Sigma based speler wou hebben. Andere eisen waren Full BR support en DVD menu naast alle andere 'standaarden'. Ik ben er erg tevreden mee, de 550 speelt alles af wat ik hem voer vanaf mijn w2008r2 server die in de meterkast staat. De geboden beeldkwaliteit is erg erg goed en de 550 heeft een snelle interface en is erg gemakkelijk in te stellen. Wel heb ik twee minpuntjes:
  • De mediaconnect software van netgear laat zich wel installeren op mijn w2008r2 server maar het lukt niet om de hierin gemaakte instellingen over te zetten naar de 550.
  • De HDMI chain tussen mijn SONY 40v3000 <> Denon AVR-2309 <> Netgear 550 is some verbroken als ik de Denon uit standby haal. Daar had ik met de popcorn (ook met de eerdere A-100) geen last van. Poweroff en poweron van de 550 is voldoende om dit op te lossen.
De problemen kan ik prima mee leven omdat ik verwacht dat deze met nieuwe firmware/software updates wel opgelost zullen worden en hetgeen wat geboden wordt aan gemak en kwaliteit is meer dan prima. Wat ik ook ideaal vind aan de 550 is de eSATA aansluiting waarmee je deze speler een volwaardige bluray speler wordt (inclusief BR-Live) zodra je er een BR drive aanhangt. Netgear heeft met deze speler en Sigma chipset een volledige BR licentie.
klinkt positief iig.

bezorgt me nu wel kopzorgen over een mogelijke netwerkschijf of nas.

geen zin in defecte voedingen van externe schijven, maar zo'n Nas is voor eerste aanschaf ook veel geld...

kan je nog meer info geven over die Netgear? Ik neig toch daar naar toe, maar ben nog niet helemaal overtuigd.

Ik kan evt nog doorsparen, en tussentijds pc aan laten staan voor netwerkshares naar mediaplayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05 23:10
Ik heb begrepen dat de WD blurays kan afspelen incl. menu., nou is mijn vraag, gezien hdmi 1.4, kan hij ook 3D weergeven, en dan bedoel ik niet ½SBS. Dus auto herkenning van signaal en vervolgens afspelen op 3DTV. En hoe zit het met Cinavia? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

HyperTrophy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:44:
Ik zou graag een duidelijke vergelijking horen van beide spelers, en het feit buiten spel gelaten dat de 1 een hdd heeft.

want op papier lijken ze erg aan elkaar gewaagd.
Ja als je zo graag een duidelijke vergelijking wilt, dan zul je dat toch echt zelf moeten doen a.d.h.v. gebruikerservaringen van mensen. Ik heb mijn ervaring hierboven neergezet, dus doe er wat mee. Haast niemand zal de beide producten uitvoerig getest hebben, dus zelf wat moeite erin stoppen d.m.v. vergelijking mag ook wel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RV op 25-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
RV schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Ja als je zo graag een duidelijke vergelijking wilt, dan zul je dat toch echt zelf moeten doen a.d.h.v. gebruikerservaringen van mensen. Ik heb mijn ervaring hierboven neergezet, dus doe er wat mee. Haast niemand zal de beide producten uitvoerig getest hebben, dus zelf wat moeite erin stoppen d.m.v. vergelijking mag ook wel 8)7
Eigenlijk wil je gewoon zo'n dergelijk product graag voelen, zelf proberen en zien in een winkel, maar...

welke winkel heeft nu een MP met of zonder HDD die Blu-ray content afspeelt. Dat moeten wel Demo filmpjes zijn, maar is dan weer geen match met het echte werk ( Gedownloade HD films met gedownloade subs erbij, etc ) het illegale werk zegmaar. Dat zou een echte winkel niet kunnen doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

HyperTrophy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:55:
[...]

Eigenlijk wil je gewoon zo'n dergelijk product graag voelen, zelf proberen en zien in een winkel, maar...

welke winkel heeft nu een MP met of zonder HDD die Blu-ray content afspeelt. Dat moeten wel Demo filmpjes zijn, maar is dan weer geen match met het echte werk ( Gedownloade HD films met gedownloade subs erbij, etc ) het illegale werk zegmaar. Dat zou een echte winkel niet kunnen doen natuurlijk.
Ja ik snap het helemaal. Toen ik op zoek ging was ik ook aan het twijfelen tussen een aantal spelers, o.a. de Eminen 7080, de WD TV Live Hub en de Popcorn Hour A-200. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Hub, maar in de winkel (Saturn) hadden ze zowel de Eminent als de Hub. Ik heb toen info gevraagd maar meer dan dat ze allebei een goede keuze waren konden ze mij niet vertellen...

Wel hebben ze mij een demo laten zien met films e.d. Dat lijkt niets op het echte werk, maar tot nu toe heb ik over de Hub alleen maar positieve dingen te zeggen. Het enige minpunt vindt ik dat je de filmcollectie niet kan splitsen in films en series, en dat er maar 1 bron is waarvandaan metadata opgehaald kan worden. Verder top-apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Misschien zit het er ook nog wel in dat ik ze simpleweg beide ga kopen :P

1 voor in de woonkamer ( degene die uiteindelijk het beste presteerd )

en 1 in de slaapkamer.

de media komt dan altijd op de Hub te staan. En hoef ik mij bij voorkeur van de Netgear niet te vermoeien met zoektochten naar juiste netwerkschijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Ik heb sinds begin januari de WD-TV livehub. Dus mijn roze wolk is al een stukje minder :)

Wat mij voornamelijk opviel is hoe dun de speler is. Inclusief hardeschijf is het geheel 4cm hoog, hierdoor past hij ruim in mijn TV meubel. Het aansluiten is een fluitje van een cent, je sluit de HDMI kabel (niet bijgeleverd) aan op je TV en Hub en je start het hele zaakje op. Het aansluiten op het netwerk is nog makkelijker, netwerk kabel erin en je bent klaar.

De eerste keer dat de hub opstart wordt je direct geattendeerd dat er een nieuwe firmware is, deze downloaden gaat kinderlijk eenvoudig dus je hoeft geen toeren uit te halen met een USB-stick, downloaden van de wd-site of wat voor zaken dan ook. Je kunt dit uitschakelen in de nieuwste firmware maar waarom zou je?

Het enige nadeel was het synchroniseren van mijn mediabestanden. Met ruim 450 Gb aan films en series had ik al verwacht lang te mogen wachten. Bij het aansluiten van de USB schijf werd gelijk gevraagd of je de schijven wilde synchroniseren. Als je ervoor zorgt dat je mapstructuur op je USB gelijk is aan wat je wilt op je WD-TV kun je rustig op Ja drukken. de snelheid die ik haalde was gemiddeld 12Mb/sec. Ik was dus in een nachtje klaar met overzetten :) Via het netwerk zijn de snelheden ook ruim voldoende, ik heb momenteel een aantal films gedownload welke worden uitgepakt via newsleecher. Ondanks mijn trage PC trekt het geheel toch 7,5Mb/sec (= 60Mbit). De laptop van een huisgenoot haalt trouwens 8,5Mb/sec als hij een film streamt via twonky.

Het afspelen van mediabestanden gaat ook prima, ik heb slechts 1 bestand gedownload wat het niet wilde doen, dat was een iTunes bestand bleek later. DTS, AC3, AAC...alles werkt vlekkeloos.

De internetfuncties zijn ook leuk. Nadeel: Het intypen via de afstandbediening reageert net iets te traag om te typen zoals ik gewend ben op mijn telefoon. Een USB toetsenbord is dus een must als je hiervan flink gebruik wilt maken. Youtube werkt prima, maar veel video's zijn geblokkeerd voor gebruik op een televisie, dus het nut van youtube ontgaat mij geheel...maar schijnbaar hebben meerdere mediaspelers dit probleem. Facebook, Accuweather etc zijn leuke toevoegingen, maar ik gebruik het amper....tenzij ik mijn vriendin een leuke foto op facebook wil laten zien en de PC uitstaat. Mediafly is wel grappig als je je verveelt en een E! wilt kijken, of een of andere obscure sport...zoals ik al zei, ik gebruik het amper.

Voordelen
  • Speelt vrijwel alles af
  • DVD menu's doen het over het algemeen goed, indien het toch niet blijkt te werken wordt gelijk de hoofdfilm gestart
  • Blu-ray werkt vlekkeloos
  • Bird Scene gaat zelfs streamend vloeiend
  • Goed te gebruiken als NAS
  • Streaming kan via twonky of gedeelde schijf. Mijn broertje heeft een ethernet aansluiting op diens TV en hij kan ook gewoon kijken via de WD-TV
Nadelen
  • Doordat de WD-TV altijd aanblijft, heb je dus sluipverbruik. Dit is ongeveer 9W
  • De fan van de hardeschijf hoor je heel zacht (WD staat op mijn slaapkamer)
  • Afstandsbediening werkt niet snel genoeg om te typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 14:37

SmartDoDo

Woeptiedoe

Agadir schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:04:
Geen idee hoe je hier bij komt, want je kunt wel degelijk bestanden via USB overzetten. Dat het alsnog traag gaat is ook mijn ervaring.
Anoniem: 54235 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:24:
Nadelen
  • Doordat de WD-TV altijd aanblijft, heb je dus sluipverbruik. Dit is ongeveer 9W
Ik denk dat je hem dan niet op de juiste manier uitzet. Je kunt de speler namelijk uitzetten en de schijf laten draaien. Zo blijft hij in een netwerk als NAS actief. Door de aan/uit-knop langer ingedrukt te houden kun je de WD helemaal uitzetten. Ik neem even aan dat je met die 9 Watt niet het standby verbruik bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150263

Als je de uitknop (op het apparaat of op de ab) wat langer ingedrukt houdt gaat hij helemaal uit en hoor je de HD niet meer zachtjes spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

SmartDoDo schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:33:
[...]
Geen idee hoe je hier bij komt, want je kunt wel degelijk bestanden via USB overzetten. Dat het alsnog traag gaat is ook mijn ervaring.
Geen idee hoe jij hierbij komt, want hij bedoeld een usb-kabel van de pc richting de hub. Je hebt natuurlijk wel gelijk, want via een externe harde schijf die je op de hub aansluit kan het wel, maar dat is niet wat hij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
Yup, ik bedoel van pc naar live hub mbv usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 12:50

immetjes

HIER is BERN-E

TS schrijft onjuist dat de Netgear NTV 550 een Realtek RTL 1073 chipset heeft.

De NTV 550 heeft een Sigma 8642 chip (de 350 heeft trouwens wel een Realtek chip). Deze zou een betere beeldkwaliteit hebben dan Realtek chips zoals bv in de Xtreamer (http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21501)

[ Voor 2% gewijzigd door immetjes op 15-02-2011 16:29 . Reden: Verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ruward schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:32:
TS schrijft onjuist dat de Netgear NTV 550 een Realtek RTL 1073 chipset heeft.

De NTV 550 heeft een Sigma 8642 chip (de 350 heeft trouwens wel een Realtek chip). Deze zou een betere beeldkwaliteit hebben dan Realtek chips zoals bv in de Xtreamer (http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21501)
Tnx, gelijk aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb een NTV 550 besteld maar twijfel nu toch weer wat ivm stotterend beeld bij 23.976fps en problemen met ondertitels. Ik stap over van een Xtreamer en die speelt alles (inmiddels) perfect. Ondertitels aan/uit etc, de FW is na wat jaren ook aardig bug-vrij.

Nu aan een nieuw apparaat zoals de NTV 550 beginnen en weer een jaar in gaan van wachten totdat allerlei problemen zijn opgelost is misschien niet het meest handig.

Zie het netgear forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Zat daar niet een Auto fps op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Ja, maar dat schijnt dus af en toe niet of slecht te werken. Ik heb m'n order geannuleerd.

Ik heb nu een Xtreamer en daar zijn -voor mij- alle bugs nu uit. Ik heb geen zin in weer zo'n traject van ge-emmer met brakke FW's, dan wacht ik liever even op de Sigma 8646 (MET 1GB LAN support en 800MHz chip iov 677MHz). Dat moet nog wat sneller reageren, want die Xtreamer is wel traag hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
PierreO schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:22:
......En hoe zit het met Cinavia? ;w
Vwb Cinavia :dit zit niet op de WD Live Hub kan ik je verzekeren. Dit is een gerucht dat ooit op bepaalde fora de kop op stak maar dit bleek met de header compressie te maken te hebben van enkele geteste BD-rips. Geen enkele WD Live - ook niet de oudere varianten- heeft Cinavia ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slide_46
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04-2023
Hey ransbal,

Een stukje terug in deze topic heb ik gelezen dat jij een Netgear Neotv 550 hebt.
Nu had ik daar wat vragen over omdat ik overweeg er een te kopen.Deze netgear heeft ongeveer dezelfde specs als een Dune/Popcorn maar die vind ik te duur.

De vragen zijn :
- Speelt hij Dts-Hd / DD True Hd af ( Mkv,M2ts,Avchd)
- Volledige Blu-ray/Dvd menu ondersteuning (bestanden zoals boven)
- Toets op Afstandsbediening voor terugkeren naar Menu BD/Dvd
- Speelt hij de meest voorkomende Subs af.
- Probleemloos 24fps en 23,976fps afspelen?
- Hoe gaat het streamen ook met grotere Blu-Ray's

Alvast bedankt voor de Hulp
Grt Slide_46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 09:58
slide_46 heeft ondertussen via dm zijn al zijn vragen met een ja beantwoord gekregen ;)
Op http://hifi.nl/recensies/...Streamen-met-Netgear.html staat nu ook een 'review' van een NTV550 waar de gebruiker ook positief is.

Het verbaast mij dat deze speler zo weinig gebruikt wordt, hij heeft alles muv de mogelijkheid van een interne hdd, maar wie wil dat nou, een nas/server in de meterkast is toch een veel prettiger oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Was dit topic bijna uit het oog verloren omdat ik te gluren zat naar de Dune HD Smart D1.....
maar na al deze laatste reacties kruip ik op blote knietjes weer terug naar de Netgear..

dan toch maar doen?

zijn er nog leuke aanbiedingen?
laatst wel helaad de ibood aanbieding gemist van de Dune, voor 185 euro..

wellicht als allen hier even ibood tippen over de Neotv 550!!! wellicht dat deze binnenkort langskomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Toch vraag ik mij af wat de meerprijs waard is als ik zou kiezen voor een dune hd smart?

Is deze sneller? speelt ie meer af?

wat mss belangrijker is, is de support tussen nu en over twee jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 18:40

RaJitsu

B.S.U.R.

ransbal schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:45:
slide_46 heeft ondertussen via dm zijn al zijn vragen met een ja beantwoord gekregen ;)
Op http://hifi.nl/recensies/...Streamen-met-Netgear.html staat nu ook een 'review' van een NTV550 waar de gebruiker ook positief is.

Het verbaast mij dat deze speler zo weinig gebruikt wordt, hij heeft alles muv de mogelijkheid van een interne hdd, maar wie wil dat nou, een nas/server in de meterkast is toch een veel prettiger oplossing :?
Als je niet echt een nas nodig hebt, is het een leuke feature. Verder heeft niet iedereen de mogelijkheid om overal kabels te trekken. Daarbij moet een NAS ook aangeschaft worden. Zo vreemd is het dus niet dat mensen die mogelijkheid willen.

Wat de NTV550 betreft, schijnen de ervaringen daarmee prima te zijn. Echter is Netgear met hun vorige mediaspeler, de EVA91xx-serie niet al te gortig geweest met het oplossen van fouten en problemen, en dat geldt voor wel meer apparaten van hun, waardoor ik niet geneigd ben tot het aanschaffen van een NTV550 aangezien er velen alternatieven zijn.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik zou de discußie toch willen beperken tot de Netgear 550 en de Dune hd smart d1.
of evt vergelijkbaar apparaat.

die nas is namelijk reeds besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Er zijn twijfels over de firmware update van Netgear. Dit is op zich niet vreemd, wat ook al aangegeven werd.
Maar gezien deze pagina valt het nu nog wel mee.

Stiekem vind ik het ook een interessante speler. Ik hou 'm in de gaten.

Ik heb zelf een Dune Base en een PlayOnHD en ik zoek een vervanging voor de PlayonHD. Graag weer een Dune maar dat gaat 'm toch niet worden (technische redenen) maar wil wel de technische kwaliteiten van de Dune. De NeoTV 550 vult dit plaatje erg goed in

[ Voor 42% gewijzigd door Athome op 04-04-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Athome schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:38:

Ik heb zelf een Dune Base en een PlayOnHD en ik zoek een vervanging voor de PlayonHD. Graag weer een Dune maar dat gaat 'm toch niet worden (technische redenen) maar wil wel de technische kwaliteiten van de Dune. De NeoTV 550 vult dit plaatje erg goed in
Wat zijn precies jouw nadelen aan een Dune?

Ik zie door de bomen het bos niet meer tussen beide spelers. wat volgens mij enkele verschillen zijn:
Dune heeft:
- display;
- imdb info;
- ruimte voor hdd;
- meer internetdiensten
- eigen topic in MSH... dus meer ervaringen

de netgear heeft:
- lagere kostprijs
- betere marktpositie
-

volgens mij ontlopen ze elkaar niet zo heel veel. alleen zie ik weinig nederlandse ervaringsdeskundigen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De nadelen van een Dune? Dat zijn er niet veel

Nadelen:

- De Gui is niet zo fancy als die van een HTPC. Het is allemaal statisch. Hierdoor is lastig om te zien wat allemaal bekeken is en wat niet.
- Lipsync. Dit lijkt bij de Sigma 8642/43 te horen. De Popcorn Hour C-200 heeft er ook last van (gehad). Ik verwacht dat het de NeoTv 550 ook niet vreemd is. In de laatste beta, zou het opgelost moeten zijn. Lip sync problemen zijn echter simpel tijdens afspelen te corrigeren
- Voor DVD en Blu-ray is er een aparte software module aanwezig om het te kunnen afspelen. Ik vind deze niet netjes geintegreerd in het geheel maar functioneert wel naar behoren
- De prijs. Een Dune is geen goedkope speler maar wel een goede en zijn prijs waard (vind ik)

Zoals je ziet is lipsync eigenlijk de enige serieuze issue. Ik moet wel zeggen dat ik geen gebruik maak van de foto/muziek en internetfuncties. Dus nadelen/voordelen hiervan ken ik niet. Een pure videostreamer dus voor mij.

Voordelen:

- Een verzorgde prettige Gui t.o.v andere mediaspelers. Het basisscherm is vrijwel geheel zelf in te delen. Je kunt rechtstreekse koppelingen (naar netwerkshares bijvoorbeeld) in het basisscherm kwijt (zie afbeelding). Je bent dus snel bij je media. Ik heb het idee dat de NeoTV dit niet heeft
- Geen problemen met hoge bitrates, DTS-MA, TrueHD, etc. De NeoTV 550 zal hier waarschijnlijk weinig anders presteren
- Super stabiel tijdens het afspelen. Daar waar een AC-Ryan nog wel eens wil happeren tijdens afspelen over het netwerk, gaat de Dune gewoon verder.
- Ondersteuning voor Coverart d.m.v Yadis, Zapitti en MCIM. MCIM en Yadis maken gebruik van Moviemeter, dus nederlandse info.
- In de gehele bediening is de Dune prettig. Dit merk je goed wanneer je een directe vergelijking maakt met bijv een AC-Ryan.
- Nederlandstalige Gui
- Op details na is het apparaat af. In komende beta zal support zitten voor hoofdstukken binnen MKV bestanden en lipsync problemen verleden tijd moeten zijn. Katrina TV (kabelprovider ergens in het buitenland) heeft deze beta namelijk al vrijgegeven.

In 1 ruimte 2 Dune spelers gaat niet werken. Vandaar de interesse voor de NeoTV 550. De reden is technisch van aard en heeft ook met gebruiksgemak te maken. Ik weet goed wat ik wil en het heeft daarom ook geen zin om hier op verder te gaan.
Een Dune een NeoTV 550 gaat wel samen (gok ik).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9239628/screenshot3.png

Als je vragen hebt, beantwoord ik deze graag. Zoals ik al zei maak ik geen gebruik van de foto, muziek en internetfunctionaliteit. Daar ik kan ik je dus niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

@ransbal
Kan jij bevestigen dat met de laatste firmware de mkv met 23.976 wel soepel worden weergegeven?
Is dat eventueel opgelost met een aparte framerate keuze?
Wat is verder het probleem met de ondertiteling zoals ik soms lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ok het is officieel :

ik ben sinds vandaag eigenaar geworden van de :

Netgear NeoTV 550

Verdere reviews, en ervaringen volgen met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ben erg benieuwd. Ga het volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 18:40

RaJitsu

B.S.U.R.

Insgelijk hier. De berichten over de NTV 550 waren aanvankelijk positief. Maar op het Netgear forum las ik gisteren toch een paar mindere punten. Ook schijnt de ondersteuning van updates vanuit Netgear niet echt geweldig te zijn. Bij de EVA91xx-serie was die al ronduit slecht, dus waarom zou dit hier beter zijn? Daarnaast was de EVA91xx natuurlijk geen goedkoop apparaat.

Derhave zou ik meer vertrouwen hebben in de Dune-oplossing. Maar goed, de Netgear NeoTV 550 vergelijken met de Dune HD Smart is sowieso een vreemde omdat het gewoon andere apparaten zijn. Je kan van een NeoTV 550 niet hetzelfde verwachten. Zoek je echter in deze prijsklasse het beste, dan zou ik gaan voor de Popcorn Hour A200. Wanneer ik kijk naar het gegeven dat ze de A1xx-serie nog steeds voorzien van firmware updates, geeft dat gewoon veel vertrouwen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
Door de beroerde support zou ik nooit meer een netgear speler aanschaffen... Wat die 'product-expert' op bijv ibood ook roept. De support van die lui is gewoon ronduit beroerd. Op het forum reageert netgear wel snel op vragen, maar als de firmwares achterwegen blijven heb je er gewoon niet veel aan. Ik hoop dat je meer geluk hebt met dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het is zeker niet om goed te praten maar de EVA 9xxx serie was in de basis al niet echt een geweldige speler.
De Sigma chip van de NeoTV 550 is in de basis al een goede. Beroerde firmware kan echter wel veel aan de speler verprutsen. Al heb ik de indruk gekregen dat, mede door de nu uitgebrachte firmware versies, het best wel een goede speler is. Duidelijk beter dan de EVA 9xxx versies.

De eerste reviews van de EVA 9xxxx waren niet geweldig, dit in tegenstelling tot NeoTV 550. Hier uit bleek dat het speler, op een paar kleine dingetjes na, gewoon doet wat vermeld wordt.

Ook ik ben huiverig voor Netgear apparatuur (door reviews en eigen ervaring). Ik heb een muziek speler van Netgear gehad. Op zich geen rare speler maar als de database groter wordt, wordt het apparaat langzamer. Na verloop van tijd begonnen er toch meer kuren te komen.

De duurdere routers van Netgear komen keer op keer erg positief uit de testen maar toch durf ik deze niet te kopen en heb een D-Link gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Zou ik yadis en mcim ook icm de Neotv 550 kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
In de huidige vorm niet.
De maker van MCIM is van plan iets te gaan te doen met TVIE interface.
Je kunt je vraag hier neerleggen.

Kun je overigens al meer vertellen over de NeoTV 550. Je eerste gebruikerservaringen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Athome schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:20:
In de huidige vorm niet.
De maker van MCIM is van plan iets te gaan te doen met TVIE interface.
Je kunt je vraag hier neerleggen.

Kun je overigens al meer vertellen over de NeoTV 550. Je eerste gebruikerservaringen dus
jazeker wel, maar ik ben sinds maandag vader geworden, dus heb nog niet veel tijd om een uitgebreid review te schrijven.

maar eerste reactie : zeer tevreden, heel af en toe een hick-up. maar met een power off-on is dit weer voorbij ( overigens geen hickups tijdens afspelen. )

performance test nog niet gedaan, wel mooie videowall kunnen maken.
en onlangs 10% van mijn muziek F**ED up dankzij een stom label programma. Nu heb ik allemaal de zelfde album titels.

Youtube werkt ook on the go trouwens, Firmware versie weet ik op dit moment niet.

ik zou er iig zo weer een kopen!

tot binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Gefeliciteerd dan.

Die Hick-up klinkt niet positief in mijn ogen. Maar daar horen we vast meer van neem ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
We zijn nu een maand verder. Kun je al wat mee info geven over de NeoTV in gebruik.
In de Computertotaal van Juni waren ze best wel positief over de 550. De interface zou niet nederlandstalig zijn. Dat is op zich wel weer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Athome schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:56:
We zijn nu een maand verder. Kun je al wat mee info geven over de NeoTV in gebruik.
In de Computertotaal van Juni waren ze best wel positief over de 550. De interface zou niet nederlandstalig zijn. Dat is op zich wel weer jammer
sorry, dat krijg je al je net vader bent geworden, geen tijd over!.....

bevalt prima tot nu toe, hij loopt eigenlijk amper vast hoor!
enig minpuntje, soms geen youtube geluid. voor de rest speelt hij alles

alleen je moet zelf alle film covers zien te regelen, zo ook voor je mp3s
waarvan ik er 60-100 albums van verkl**t heb, allemaal dezelfde album hoes

grootste minpunt imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05 23:10
Ik heb de Netgear NTV 550 ook besteld gehad en had er meer schik mee dan de WD Live Hub, maar het grootste probleem vond ik dat bij 3D afspelen (½SBS) via Philips 9705 de afstandsbediening van de 550 niet meer reageerde, waarschijnlijk omdat de A.B. op dezelfde frequentie werkt als de 3D shutter. Ook kon ik niet altijd bepalen of de subtitels aan/uit gingen, wat ik lastig vind bij NL talige films waar de ondertiteling niet uit te zetten is. Ook het USB gedrag was apart, niet zoals je mag verwachten, bij een dubbele bay werd maar 1bay herkend. Soms ook vielen alle verbindingen weg, koude herstart was het enige antwoord daarop. En het soms vastzitten van de A.C.Ryan Mini was juist waarom ik op zoek ben naar een goede vervanger die tevens BluRay menu's kan lezen. De WD Live Hub heb ik geprobeerd omdat hardware info in een review melding maakte dat bluray menu's zichtbaar waren, niet dus, ik kreeg het niet voor elkaar. De 550 deed dat wel en was op die bugs na een schitterend apparaat, teruggestuurd, en nu wachten op de Dune Smart D1 die besteld is bij een website die zegt voor 16:30u bestellen de volgende dag in huis, maandag 14:00u besteld en betaald, en nu donderdag nog niets in huis, opgebeld en zeggen iedere keer bel terug, dus niet. Maar nu ga ik wel erg off topic. :( :+ _/-\o_ ;w

De A.C. Ryan is eigenlijk zo slecht nog niet in beeld en geluid, alleen jammer van het missen van het bluray menu en dat af en toe vastslaan bij te snel heen en weer bladeren op de harde schijf op zoek naar films. Tijdens het kijken naar films heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45
Las ergens dat de Netgear moeite heeft met afspelen van MKV bestanden.
Is dit zo of valt het reuze mee.
Kan iemand hier iets meer (uit eigen ervaring) over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen problemen mee. mss zijn elders de netwerkconnecties daar de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
HyperTrophy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:48:
[...]

sorry, dat krijg je al je net vader bent geworden, geen tijd over!.....

bevalt prima tot nu toe, hij loopt eigenlijk amper vast hoor!
enig minpuntje, soms geen youtube geluid. voor de rest speelt hij alles

alleen je moet zelf alle film covers zien te regelen, zo ook voor je mp3s
waarvan ik er 60-100 albums van verkl**t heb, allemaal dezelfde album hoes

grootste minpunt imo
Even corrigeren...

geen vastlopers meer gehad. mogelijke oorzaak is het plaatsen van een koelblokje (endotech ofzo). sindsdien geen vastlopers meer.

ook het youtube geluid hersteld door de AAC geluidsinstellingen aan te passen.
dit heeft ook geholpen bij de Internet videofeeds.

groot pluspunt is overigens de enorme keuze in radiozenders.

klein minpuntje is het bekijken van foto's, die zijn te groot voor de Neotv om snel te laten zien. (10megapixelfoto's, >3MB)

voor de rest is playback keurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:10
Sinds gister ook de Netgear in huis en over het algemeen bevalt hij prima, heb alleen de volgende twee minpuntjes:

-Geluid vervormt zo nu en dan bij Youtube en mp3's, films gaan altijd wel goed omdat je hierbij hdmi-direct pass through kan toepassen. Wellicht nog een verkeerde instelling ergens, maar toch wel een redelijke tegenvaller. (iemand hier nog een idee hoe dit op te lossen?).
-Korte freezes, af en toe reageert hij even een paar seconden niet als hij het te druk heeft. Opzich niet z'n probleem, maar wel irritant.

Maar gezien zijn prijs is het al met al wel een prettig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
Kleine update: en advies als netgear/hdx(popcorn firmware) en inmiddels ook Dune bezitter. Heb mijn mediaspeler collectie wat uitgebreid.

Netgear = brakke support, bijna geen updates. Stel men wijzigt wat in een header van een mkv dan wordt het bij de twee laatst genoemde opgelost. Netgear zegt sorry, na een jaar of twee was het model eol dus wij leveren geen firmware meer. Jammer van je €€ dus. Voor mij nooit meer Netgear. Popcorn/hdx is niets mis mee, het apparaat doet wat het moet doen. En na mijn eerste ervaringen met de dune kan ik je vertellen dat deze elke euro extra waard is vooral door looks & feels. Maar dat is iets wat je moet ervaren.

[ Voor 17% gewijzigd door thefox154 op 17-06-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
@thefox154: Je hebt duidelijk een negatieve ervaring met Netgear gehad. Jammer, ik hoop dat ze betere service zijn gaan leveren.
Ik vind een prijs van 124 euro voor een mediaspeler eigenlijk net leuk.
Een dune, die op het moment hetzelfde kan kost rond de 200 euro. Zal wel psychologie zijn, maar 200 euro gaat mij net te ver. De Dune zit wat mij betreft in een andere league/prijsklasse.
De NTV550 is redelijk nieuw, zal dus nog wel even ondersteund worden en lijkt nu het apparaat met de minste problemen en de meeste mogelijkheden.

Als ik over een paar jaar weer iets anders "moet" kopen ivm gewijzgde functionaliteit zien we dan wel weer.
Ik koop ook iedere 22 mnd een nieuwe telefoon, en het bedrag dat daarbij omgaat is veel hoger dan dat van een mediaplaer.

(Heb overigens (nog) geen NTV550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Invisible_man schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:17:
Sinds gister ook de Netgear in huis en over het algemeen bevalt hij prima, heb alleen de volgende twee minpuntjes:

-Geluid vervormt zo nu en dan bij Youtube en mp3's, films gaan altijd wel goed omdat je hierbij hdmi-direct pass through kan toepassen. Wellicht nog een verkeerde instelling ergens, maar toch wel een redelijke tegenvaller. (iemand hier nog een idee hoe dit op te lossen?).
-Korte freezes, af en toe reageert hij even een paar seconden niet als hij het te druk heeft. Opzich niet z'n probleem, maar wel irritant.

Maar gezien zijn prijs is het al met al wel een prettig apparaat.
heb zelf geen last van vervormd geluid bij mp3 of bij youtube, wellicht toch een verkeerde instelling, of gezien beide 'klachten' misschien problemen met je netwerkverbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
miles schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:33:
@thefox154: Je hebt duidelijk een negatieve ervaring met Netgear gehad. Jammer, ik hoop dat ze betere service zijn gaan leveren.
Ik vind een prijs van 124 euro voor een mediaspeler eigenlijk net leuk.
Een dune, die op het moment hetzelfde kan kost rond de 200 euro. Zal wel psychologie zijn, maar 200 euro gaat mij net te ver. De Dune zit wat mij betreft in een andere league/prijsklasse.
De NTV550 is redelijk nieuw, zal dus nog wel even ondersteund worden en lijkt nu het apparaat met de minste problemen en de meeste mogelijkheden.

Als ik over een paar jaar weer iets anders "moet" kopen ivm gewijzgde functionaliteit zien we dan wel weer.
Ik koop ook iedere 22 mnd een nieuwe telefoon, en het bedrag dat daarbij omgaat is veel hoger dan dat van een mediaplaer.

(Heb overigens (nog) geen NTV550
Eigenlijk was dit ook mijn reden om voor de NTV550 te gaan, de prijs. De missende opties ten opzichte van de Dune nam ik letterlijk op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Missende Functies?????

De Dune heeft al weinig extra's aan boord. Wat moet je dan nog missen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Athome schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:24:
Missende Functies?????

De Dune heeft al weinig extra's aan boord. Wat moet je dan nog missen??
eehm, dat dune zelf de film info van internet haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280673

2 maanden geleden had ik een NetGear NTV 550 gekocht, mede door de lage prijs en indrukwekkende specs (o.a. full menu's bij BluRay en BluRay ISO afspelen over het netwerk). Binnen 7 dagen heb ik hem echter weer geretourneerd en ben inmiddels een zeer tevreden bezitter van een Dune HD Smart D1.

De belangrijkste reden dat ik de NetGear heb geretourneerd is dat ik vele films heb in .m2ts formaat met .srt ondertitels. Deze kon ik op mijn 2 jaar oude Popcorn A-110 altijd prima afspelen.
Bij de Netgear 550 loopt in het begin beeld en ondertiteling prima gesynchroniseerd. Wanneer ik echter snel vooruit/achteruit "spoel" of gebruik maak van de timesearch-optie klopt er werkelijk helemaal niets meer van (totaal out-of-sync). Conversie zodat de ondertitels in de .m2ts bestanden komen zie ik niet zitten (600 GB aan films......).

Ik heb hiervan in het Netgear 550 forum melding gemaakt en iemand van Netgear zelf beweerde dat dit ook niet mogelijk is bij .m2ts bestanden omdat hierin geen tijds-synchronisatie zou zitten. Vreemd, omdat dit bij mijn bejaarde A-110 en nu bij de Dune prima werkt. Ik had overigens de nieuwste firmware op de NetGear gezet (ook de laatste Beta gaf geen oplossing).

2e nadeel vond ik de extreem hete Sigma-chip doordat hier geen koeling op zit. Echt verkeerde bezuiniging in mijn ogen (voor zover ik weet heeft iedere andere mediastreamer met deze chip wel koeling dmv een fan of een heatsink).

Ook heb ik meer vertrouwen in langduriger firmware-support van de Dune-spelers. HDI heeft inmiddels flink wat modellen met dezelfde Sigma-chip uitgebracht en hebben een veel groter marktaandeel.

Ten slotte is de Dune een stuk degelijker en fraaier gebouwd en ben ik toch wel blij met het display aan de voorzijde van de speler. De NetGear had ik halfverscholen in mijn audiomeubel verstopt terwijl de Dune prima bij de rest van mijn audio-apparaten kan staan.

Maar ja, daar betaal je dan ook dik 100 euro meer voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Tsja, ik download slechts mkv's of volledige blurays. dvds doen het ook prima. eigenlijk geen van de problemen van hierboven. weet niet pcies wat m2ts inhoud...
ik heb zelf 20 euro geinvesteerd in een chipsetkoeler, puur voor het gevoel denk ik.

ik heb de dune modellen bij de mediamarkt zien staan, en dit zijn echt mooie apparaten, daar waar de neotv meer functioneel oogt.

ik heb trouwens de neotv.

hoe snel laadt een bluray eigenlijk op de dune? tot je in het menu bent en op play kunt drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:10
De NeoTV is inderdaad wat een goedkoop ogend kastje, maar gezien zijn prijs kan je ook niet al te veel eisen stellen. Heb de problemen die ik had ondertussen wel wat weten op te lossen. Het probleem dat ik had met vervormend geluid (wanneer DTS-thru niet beschikbaar was, bijvoorbeeld bij Youtube) heb ik nu weten op te lossen door het uitstuurvolume flink terug te draaien en was dus een kwestie van oversturen. Je zou verwachten dat op 0dB hij alles wel onvervormd door zou moeten kunnen sturen, maar heb hem nu op iets van -10 staan. Qua videoplayback heb ik eigenlijk helemaal geen problemen, gaat zelfs met 1080p materiaal nog goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik zou verwachten dat het aan je receiverinstellingen/aansluitingen ligt.
probeer eens met de audioinstellingen van je neotv te spelen, met name de AAC.

Qua playback geen enkele stottering of lipsync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperTrophy schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:59:
weet niet pcies wat m2ts inhoud...
.m2ts bestanden zijn de filmbestanden op de BluRay schijfjes in de map \BDMV\Stream\. In deze map kunnen vele .m2ts bestanden staan; vaak is het grootste bestand de film zelf. Er worden nog wel eens .m2ts bestanden gepost met externe .srt ondertiteling voor mediaspelers die BuRay downloads niet kunnen afspelen.
HyperTrophy schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:59:
hoe snel laadt een bluray eigenlijk op de dune? tot je in het menu bent en op play kunt drukken.
Wat ik me kan herinneren zijn de Blu-Ray laadtijden van de NeoTV en de Dune ongeveer gelijk. Eergisteren de Blu-Ray-ISO van Fargo (aanrader!) via NFS-netwerk geladen. Duurt ongeveer 1 minuut.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 280673 op 02-07-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn topic op het NetGear NeoTV 550-forum teruggelezen over .srt ondertiteling(http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=65610) en hieruit blijkt dat ik dezelfde problemen ook had met het afspelen van .MKV bestanden op de NeoTV (interne ondertiteling bij .MKV zijn altijd goed gesynct; via .srt bestand geheel out-of-sync bij zoeken/spoelen).

In de tussentijd heb ik ook nog de Popcorn A-210 getest en deze heeft, wat ik niet had verwacht omdat mijn oude A-110 wel prima werkte, hetzelfde probleem bij .m2ts bestanden (.MKV weet ik niet zeker meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Anoniem: 280673 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:56:
Ik heb mijn topic op het NetGear NeoTV 550-forum teruggelezen over .srt ondertiteling(http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=65610) en hieruit blijkt dat ik dezelfde problemen ook had met het afspelen van .MKV bestanden op de NeoTV (interne ondertiteling bij .MKV zijn altijd goed gesynct; via .srt bestand geheel out-of-sync bij zoeken/spoelen).

In de tussentijd heb ik ook nog de Popcorn A-210 getest en deze heeft, wat ik niet had verwacht omdat mijn oude A-110 wel prima werkte, hetzelfde probleem bij .m2ts bestanden (.MKV weet ik niet zeker meer).
Lijkt er op dat elke speler wel zo zijn nadelen heeft? dat de NeoTV geen m2ts bestanden fatsoenlijk kan afspelen met een aparte SRT.

Tot nu toe lijkt het er ook op dat ik blijkbaar correct materiaal gedownload heb voor de neotv. Want dergelijk problemen heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperTrophy schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:17:

Tot nu toe lijkt het er ook op dat ik blijkbaar correct materiaal gedownload heb voor de neotv. Want dergelijk problemen heb ik nog niet gehad.
Dat je geen .m2ts bestanden hebt gedownload kan ik me goed indenken, de NeoTV ondersteunt immers complete BluRay's. Het MKV-bestandsformaat wordt echter veel meer gebruikt.

Heb je al eens een .MKV getest met externe .SRT ondertiteling geselecteerd en gelet op de synchronisatie als je gaat spoelen/zoeken? Wat ik me nu weer kan herinneren is dat ik zeker 6 films op deze manier heb getest, telkens met hetzelfde probleem. Daarom was ik ervan overtuigd dat geen enkele MKV met externe .SRT goed af te spelen is op de NeoTV.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 280673 op 02-07-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb nu een Eva9150 van Netgear. En ik wordt ondertussen gek van alle problemen die ik heb met dat ding. Moet alle mkv's remergen. En bij sommige series (bijv. van immerse) stottert 't geluid. Ik denk er niet aan om weer een Netgear te kopen (dus ook geen NTV550), vanwege de slechte ervaringen die ik heb met de firmware ondersteuning die ik met die Eva heb gehad. Daarom wil ik een Dune HD gaan aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen ofwel een complete smart set (D1+HE+BE). Voordeel van die smart set is dat ik eventueel zelf de schijven kan verwisselen. Bij de Max moet ik dus de schijven door de leverancier laten vervangen. Qua prijs maakt 't niet zo veel uit. In Duitsland krijg ik de Max online met 1 TB schijf voor rond de 420 euro. Een complete Smart set kost in Duitsland met een Samsung 1Tb EcoGreen 443 euro. Wat is precies 't verschil tussen de twee sets, anders dan natuurlijk 't feit dat de smarts modulair zijn. Dat snap ik ook wel Bouwkwaliteit wellicht?

Hoe bevallen ondertussen beide apparaten? Moeten MKV's vanwege header compressie geremerged worden? Hoe goed spelen ze blu-ray's af?Hoe snel laden ze? Kunnen ze alle blu-rays aan? Ik zou graag wat informatie willen krijgen zodat ik een keuze voor of de smart, of de max kan maken.

Een nadeel van de HD's vind ik wel dat er geen wireless in zit. Hoe goed werkt de wireless usb module die je erbij kunt krijgen. Evt. andere ubs sticks? Ik heb overigens een wndr3700, waar ik wel tevreden over ben. En anders moet ik toch maar 's een lan kabel van de studeer- naar de woonkamer gaan trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 02-07-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Perenor schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:47:

Een nadeel van de HD's vind ik wel dat er geen wireless in zit. Hoe goed werkt de wireless usb module die je erbij kunt krijgen. Evt. andere ubs sticks? Ik heb overigens een wndr3700, waar ik wel tevreden over ben. En anders moet ik toch maar 's een lan kabel van de studeer- naar de woonkamer gaan trekken.
sorry hoor, maar full-hd op je mediaspeler streamen met wireless is never een optie lijkt mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
HyperTrophy schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:49:
[...]

sorry hoor, maar full-hd op je mediaspeler streamen met wireless is never een optie lijkt mij.....
Nou, op mijn Eva9150 heeft dat altijd goed gewerkt. Wel MKV's, btw, geen m2ts. In 1080. Zowel Dolby Digital EX als DTS-ES. Die deed wel op de achtergrond cachen. Maar goed, zoals ik al zei, ben toch aan't overwegen om een lan kabel te trekken. V.w.b. die MKV's - zoals ik al zei - heb daar de laatste tijd wel problemen mee, maar eerder omdat die Eva met het formaat issues heeft, niet omdat het HD kwaliteit is.

Iemand trouwens al iets gehoord over de "upgrade" mogelijkheid van de HD's? Die nieuwe chip ondersteunt namelijk Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
ik heb de NeoTV nu ook een aantal weken en ben tot nog toe erg tevreden met het ding.
Heb bij één serie een "probleem" met de ondertitels, lijkt alsof er een dikke schaduw achter zit, maar ik zie net dat VLC de ondertitels zo ook op m'n laptop weergeeft, zal dus wel aan de ondertitels liggen.

Verder ideaal ding, eindelijk m'n muziek via m'n geluidsinstallatie afspelen. Afstandsbediening werkt intuitief.
Ik vraag me alleen af of iemand software weet om de NeoTV via de laptop te bedienen? (ik zit nu aan tafel, en om de afstandbediening te gebruiken zou ik op moeten staan en de tv aanzetten en dan doen wat ik wil doen.)
Ik weet dat de bijgeleverde software dit kan, maar ik deel geen mappen van m'n laptop naar de neotv en wil de software liever niet installeren. (op het andere win7 systeem dat hier staat werkt het nl. niet lekker)
Misschien dat software van een andere partij lekkerder werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
miles schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:05:
Ik vraag me alleen af of iemand software weet om de NeoTV via de laptop te bedienen? (ik zit nu aan tafel, en om de afstandbediening te gebruiken zou ik op moeten staan en de tv aanzetten en dan doen wat ik wil doen.)
Ik weet dat de bijgeleverde software dit kan, maar ik deel geen mappen van m'n laptop naar de neotv en wil de software liever niet installeren. (op het andere win7 systeem dat hier staat werkt het nl. niet lekker)
Misschien dat software van een andere partij lekkerder werkt..
volgens mij kan je m via het netwerk benaderen, dan krijg je een webpagina met knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ik zie de mediaplayer niet bij m'n netwerkapparaten staan (daar waar de nas en de router staan)
Ook het rechtstreeks intypen van het ip adres werkt niet.
Jammer....

Ha, werkt inderdaad prima, precies wat ik bedoelde.
(duurde een tijdje voor de NeoTV zichtbaar was binnen het netwerkoverzicht.

Goh, is er nou niet iemand die op basis hiervan een (android) app kan bouwen....

[ Voor 41% gewijzigd door miles op 14-07-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
HyperTrophy, weet jij ook hoe je een album van nummer 1 tot nummer laatst in volgorde af kunt spelen?
Ik heb wel de mogelijkheid de nummers één voor één aan te zetten (iedere keer het volgende nummer aan te klikken) of random af te spelen, maar niet in de albumvolgorde. (nr. 1, nr 2 enz.)
Of moet je daarvoor gebruik maken van afspeellijsten?

[ Voor 10% gewijzigd door miles op 23-07-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Gewoon op desbetreffende map staan en op play drukken, je kunt ook apart op random play all kiezen in de map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
miles schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:14:

Goh, is er nou niet iemand die op basis hiervan een (android) app kan bouwen....
Voor de liefhebbers: door het ip adres van de player in de browser van je telefoon (of ipad) in te tikken krijg je het bedieningsscherm dat je ook op de pc krijgt.
Het kan natuurlijk altijd mooier enzo, maar ik kan op die manier via m'n telefoon m'n mediaplayer bedienen, heerlijk....... (het gaat mij vooral om het bedienen van afspelen van muziek)

• HyperTrophy
  • Niet online
dubio,....

zie nu op Ibood voor 185 euro de Dune HD Smart D1 staan.

hoewel ik de NeoTV 550 reeds heb, ga ik toch twijfelen.

buiten het feit om dat er een HDD in zit, ben ik nieuwsgierig naar wat de Dune nou beter/sneller kan dan de Netgear.

Daarnaast wil ik een collega een goed advies kunnen geven, die twijfelt nu ook tussen beide spelers, en heeft reeds een NAS. dus hdd biedt weinig meerwaarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Hoewel het niet zo heel druk in dit topic is toch nog maar een post....

Een tijdje terug een update "gehad" en ik heb het idee dat m'n mediaplayer sindsdien regelmatig vastloopt. De enige oplossing is dan de stekker uit het stopcontact halen en opnieuw laten booten.
Zijn er meer mensen die deze indruk hebben?

Ik bedien de muziek die via de player afgespeeld wordt via het ipadres van de player. Als ik nu wat nieuwe muziek in de map zet wordt dit niet automatisch herkend. Kan je ergens op drukken dat 'ie geforceerd wordt z'n bibliotheek te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135867

Ik heb nu een Dune max, na het voor de eerste keer opstarten waren er veel meer opties zoals lipsinc instellen, maar nu na een nieuwe firmware nergens meer te bekennen. Weet iemand waar het te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Volgens mij hoort de vraag eigenlijk niet hier thuis maar in het algemene Dune topic.
Ook na de laatste firmware update is er niets gewijzigd aan de reeds bekende mogelijkheden. Dingen als lipsync correctie zit er nog steeds in en op dezelfde plaats. Het is wel zo dat bij Blu-Ray materiaal (of AVCHD) een aantal dingen niet werken maar dat deed het voor de firmware update ook al niet. Kortom niets veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
miles schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:06:
Hoewel het niet zo heel druk in dit topic is toch nog maar een post....

Een tijdje terug een update "gehad" en ik heb het idee dat m'n mediaplayer sindsdien regelmatig vastloopt. De enige oplossing is dan de stekker uit het stopcontact halen en opnieuw laten booten.
Zijn er meer mensen die deze indruk hebben?

Ik bedien de muziek die via de player afgespeeld wordt via het ipadres van de player. Als ik nu wat nieuwe muziek in de map zet wordt dit niet automatisch herkend. Kan je ergens op drukken dat 'ie geforceerd wordt z'n bibliotheek te updaten?
Lees dit nu terug en bedenk me nu dat ik al een tijd geen vastloper heb gehad.
Nog steeds tevreden met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Een terugkerend probleem ( 1x per 2 maand ) is dat youtube playback niet wil.

dit schijnt getriggerd te worden wanneer youtube een bepaalde update uitvoerd, en daardoor de Neotv niet meer dit kan afspelen.
blijkbaar moet netgear elke keer weer dit meenemen in hun volgende patch.

heel irritant/omslachtig.

Wel jammer dat ik destijds toch niet voor de DuneHD gekozen heb. welke ik wel heb aanbevolen heb bij een collega, en die is er heel blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Volgens mij heeft vrijwel iedere speler met Youtube dit probleem
Pagina: 1