Hallo,
Ik ben echt een noob wat betreft kabels en audio/hifi/dvd-speler/tv aansluiten. Dus ik hoop dat jullie mij van informatie kunnen voorzien:
Situatie:
1 Samsung UE40C5100 Led tv met niet geweldig geluid.
1 Samsung dvd speler met surround setje.
Nu wil ik graag het volgende: Ik wil het geluid van de tv laten lopen via de dvd-speler.
De tv heeft de volgende aansluitingen: Headphone, HDMI, digital audio out (optisch), gele jack (audio in) Component in en groen (staat ook component in).
De dvd-speler heeft een audio in (rood, wit). (geen hdmi, geen scart).
Mijn vraag: Is het met deze apparatuur samen überhaupt mogelijk het geluid via de surround set te regelen of moet ik iets aanschaffen? Zo ja, wat ben ik minimaal extra nodig en wat is het advies. (hdmi of optische uitgang/ingang)
Ik heb wel de volgende sets gezien (maar is dat voldoende en een aanrader?)
Samsung HT-C350
Samsung HT-C450
Samsung HT-C550
Ik ben echt een noob wat betreft kabels en audio/hifi/dvd-speler/tv aansluiten. Dus ik hoop dat jullie mij van informatie kunnen voorzien:
Situatie:
1 Samsung UE40C5100 Led tv met niet geweldig geluid.
1 Samsung dvd speler met surround setje.
Nu wil ik graag het volgende: Ik wil het geluid van de tv laten lopen via de dvd-speler.
De tv heeft de volgende aansluitingen: Headphone, HDMI, digital audio out (optisch), gele jack (audio in) Component in en groen (staat ook component in).
De dvd-speler heeft een audio in (rood, wit). (geen hdmi, geen scart).
Mijn vraag: Is het met deze apparatuur samen überhaupt mogelijk het geluid via de surround set te regelen of moet ik iets aanschaffen? Zo ja, wat ben ik minimaal extra nodig en wat is het advies. (hdmi of optische uitgang/ingang)
Ik heb wel de volgende sets gezien (maar is dat voldoende en een aanrader?)
Samsung HT-C350
Samsung HT-C450
Samsung HT-C550
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:03 . Reden: urls toegevoegd van de sets. ]