Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben echt een noob wat betreft kabels en audio/hifi/dvd-speler/tv aansluiten. Dus ik hoop dat jullie mij van informatie kunnen voorzien:

Situatie:
1 Samsung UE40C5100 Led tv met niet geweldig geluid.
1 Samsung dvd speler met surround setje.

Nu wil ik graag het volgende: Ik wil het geluid van de tv laten lopen via de dvd-speler.

De tv heeft de volgende aansluitingen: Headphone, HDMI, digital audio out (optisch), gele jack (audio in) Component in en groen (staat ook component in).

De dvd-speler heeft een audio in (rood, wit). (geen hdmi, geen scart).

Mijn vraag: Is het met deze apparatuur samen überhaupt mogelijk het geluid via de surround set te regelen of moet ik iets aanschaffen? Zo ja, wat ben ik minimaal extra nodig en wat is het advies. (hdmi of optische uitgang/ingang)

Ik heb wel de volgende sets gezien (maar is dat voldoende en een aanrader?)
Samsung HT-C350
Samsung HT-C450
Samsung HT-C550

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:03 . Reden: urls toegevoegd van de sets. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De makkelijkste optie is een kabel van de koptelefoon uitgang naar de audio in van de dvd speler. Daar heb je een stereo jack naar tulp kabel voor nodig. Enige nadeel is dan dat waarschijnlijk het geluid van de tv volledig uitgeschakeld wordt. (Of er moet een menu optie voor zijn, maar dat is niet vaak).

Een omslachtigere oplossing is van de digitale optische ourput naar een DAC (zet het digitale om naar analoog) en van daaruit naar de audio in van de dvd-speler. Dit zal echter een stuk duurder zijn, maar dan blijven de speakers van de tv wel ingeschakeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:49
Volgens mij moet dit al voldoende zijn:

http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

Verkrijgbaar via Ebay, maar ook via verschillende winkels bij jou om de hoek. :P

EDIT: Ik bedoel dan natuurlijk de 3,5mm naar 2x Tulp/RCA kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door MaZeLe op 11-01-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:58:
Ik heb wel de volgende sets gezien (maar is dat voldoende en een aanrader?)
Samsung HT-C350
Samsung HT-C450
Samsung HT-C550
Waarom eigenlijk alleen maar Samsung sets?
Satch schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:04:
De makkelijkste optie is een kabel van de koptelefoon uitgang naar de audio in van de dvd speler. Daar heb je een stereo jack naar tulp kabel voor nodig. Enige nadeel is dan dat waarschijnlijk het geluid van de tv volledig uitgeschakeld wordt. (Of er moet een menu optie voor zijn, maar dat is niet vaak).
Dan heb je natuurlijk nog steeds geen 5.1/7.1 surround.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euh.. er zitten diverse verloopjes bij van groen, blauw, rood naar een groene jack en eentje van rood, geel, wit naar een gele jack. Echter als ik een rood,witte op de audio in aansluit van de dvd-speler en deze op aux zet en de jack in de headphone doe krijg ik geen geluid (tv geluid uit is prima).

Als ik een speakersetje los op de headphone aansluit heb ik wel geluid dus die moet wel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:15:
Dan heb je natuurlijk nog steeds geen 5.1/7.1 surround.
Daar vraagt de TS ook niet om. En dat is überhaupt niet mogelijk met een set met alleen stereo ingang natuurlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:23:
Euh.. er zitten diverse verloopjes bij van groen, blauw, rood naar een groene jack en eentje van rood, geel, wit naar een gele jack. Echter als ik een rood,witte op de audio in aansluit van de dvd-speler en deze op aux zet en de jack in de headphone doe krijg ik geen geluid (tv geluid uit is prima).

Als ik een speakersetje los op de headphone aansluit heb ik wel geluid dus die moet wel werken...
Dan zou ik toch maar eens door het menu van je dvd-speler gaan bladeren of alles wel correct staat. Als je om tet testen een mp3 speler/telefoon aan de dvd-speler hangt met hetzelfde kabeltje weet je zeker dat het in de dvd-speler moet liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook een scart (in/out) adapter kunnen gebruiken.
Deze stop je achter in je tv op een scart aansluiting en zet je dan op de OUT.
Dan sluit je de rode en witte aan op je dvd speler, en voila, je hebt geluid op je dvd speler en tv :)

Zoiets dus: http://www.bol.com/nl/p/e...00000004989505/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:37:
Je zou ook een scart (in/out) adapter kunnen gebruiken.
Deze stop je achter in je tv op een scart aansluiting en zet je dan op de OUT.
Dan sluit je de rode en witte aan op je dvd speler, en voila, je hebt geluid op je dvd speler en tv :)

Zoiets dus: http://www.bol.com/nl/p/e...00000004989505/index.html
Dit werkt lang niet meer bij alle TV's, dus houdt daar rekening mee. Verder is dit de LED-versie van Samsung die voor elke ingang/uitgang verloopjes gebruikt. Dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat er een gewone SCART-aanwezig is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ FeaR1986

Elke scart aansluiting heeft toch een in en out? Alleen is dit normaal gesproken niet te bepalen met een normale scart kabel. Ik zou niet weten waarom dit niet meer zou werken tegenwoordig?
Dan zou je dit toch gewoon op het verloopje aan kunnen sluiten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, dat is niet standaard. Mijn 2 scarts op m'n TV is 1 in-out, en de andere alleen in.

Let trouwens wel op dat het kan zijn dat als je de audio van de scart aftakt (vanaf de TV) er een delay kan ontstaan. Dan is niks meer synchrrom / lipsync. En daar zou ik me dus vreselijk aan kunnen irriteren, want dan heb je het idee alsof het nagesynchroniseerd is.

Als je er bijvoorbeeld een decoder gebruikt. Tak de audio dan daar vanaf dmv een blokje met audio-out er op. Dus al aftakken voor het signaal de TV in gaat.

Die delay heb ik op mijn TV ook, dat is een Toshiba, en de LG van een collega van me heeft dat ook. Vreselijk gewoon.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:05:
[...]

Dit werkt lang niet meer bij alle TV's, dus houdt daar rekening mee. Verder is dit de LED-versie van Samsung die voor elke ingang/uitgang verloopjes gebruikt. Dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat er een gewone SCART-aanwezig is.
Er is een verloopje naar scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:13:
Elke scart aansluiting heeft toch een in en out? Alleen is dit normaal gesproken niet te bepalen met een normale scart kabel. Ik zou niet weten waarom dit niet meer zou werken tegenwoordig?
Dan zou je dit toch gewoon op het verloopje aan kunnen sluiten of niet?
Zoals gezegd is lang niet elke SCART een in- en een uitgang meer. Spaart kosten en waarom heb je het nodig als je TV toch al een digitale en analoge uitgang heeft. Dan heeft een uitgang maken van SCART weinig toegevoegde waarde. Plus dat niet elk signaal omgezet kan worden van digitaal naar analoog en zo via SCART uitgevoerd kan worden. In een beetje handleiding wil nog wel staan of het uitvoeren van audio via SCART werkt en indien welke audio wordt ondersteunt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

Satch schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:50:
[...]

Daar vraagt de TS ook niet om. En dat is überhaupt niet mogelijk met een set met alleen stereo ingang natuurlijk.
TS vraagt er niet letterlijk om, maar het lijkt me toch wel logisch omdat hij een surround-set heeft en hij het geluid daarover wil laten lopen. Dat wil hij toch niet lijkt me om nog steeds 2.0 sound te houden :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1