Oplader nodig met specifieke stekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Tweakers,

Weet een van jullie waar ik een oplader kan vinden met onderstaande connector?
Afbeeldingslocatie: http://downloads.jeroenzelle.nl/oplader.jpg

De oplader zelf is een DC15V 1000mA lader, en de accu is 12V NiMH 3500mAh.

Het type nummer op de oplader is niet te vinden op Google ( JT-H150100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 18:42
Ben ik heel erg tweaker als ik zeg. Lader erbij zoeken waar de juiste spanning en stroom uit komt en vervolgens stekkertje van de oude lader knippen en doormiddel van kroonsteen/krimpkousje/solderen en electra tape voor isolatie doorverbinden?

De stekker herken ik zo niet direct, maar hij lijkt een klein beetje op die scheerapparaat stekkers. Het zal wel veel kleiner zijn maar ik bedoel dit soort kabeltjes

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
nsa1984 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:00:
Ben ik heel erg tweaker als ik zeg. Lader erbij zoeken waar de juiste spanning en stroom uit komt en vervolgens stekkertje van de oude lader knippen en doormiddel van kroonsteen/krimpkousje/solderen en electra tape voor isolatie doorverbinden?

De stekker herken ik zo niet direct, maar hij lijkt een klein beetje op die scheerapparaat stekkers. Het zal wel veel kleiner zijn maar ik bedoel dit soort kabeltjes
Snap je punt ;) , maar ik heb totaal 3 opladers nodig ;). Heb 3 accus die telkens om dezelfde tijd opgeladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Om wat voor apparaat gaat het? Misschien dat we aan de hand daarvan wat meer te weten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
Kun je niet zo'n scheerapparaat stekker (zo'n 8tje) gebruiken? Evt beetje vijlen zodat hij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Laatst online: 16:00

ResuCigam

BOFH

Aangezien we het hier over het laden van accu's hebben moet je oppassen met aanpassen van andere stekkers als je dan niet duidelijk ziet wat de plus en de min polen zijn.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
EoG schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:06:
Om wat voor apparaat gaat het? Misschien dat we aan de hand daarvan wat meer te weten komen :)
Het is dus een accu die opgeladen moet worden. De accu gaat in een flits generator van Calumet (Powerport).

Echter het is redelijk nieuw product, waardoor ze voorlopig geen extra opladers nog in de verkoop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
ResuCigam schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:12:
Aangezien we het hier over het laden van accu's hebben moet je oppassen met aanpassen van andere stekkers als je dan niet duidelijk ziet wat de plus en de min polen zijn.
Daar heb je een multimeter voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Jeroenz18 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:12:
[...]

Het is dus een accu die opgeladen moet worden. De accu gaat in een flits generator van Calumet (Powerport).

Echter het is redelijk nieuw product, waardoor ze voorlopig geen extra opladers nog in de verkoop hebben.
Zo, dat is inderdaad lastig, zelfs op vergelijk.nl kom ik eigenlijk niets tegen:

link

Ik vermoed dat deze laders Calumet-eigen zijn en er geen third-party producten te krijgen zijn, voornamelijk omdat je zelf al opmerkt dat het een redelijk nieuw product is.
Wel opmerkelijk dat Calumet zelf ook geen laders verkoopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 12-10 18:42
Dat calumet zelf geen extra laders verkoopt wil er eigenlijk niet echt in bij mij. Doorgaans zijn die laders leveren het punt niet.
Even een geheel alternatief idee. Kun je eens kijken hoeveel ruimte er in de stekker van het accupack zit? Misschien dat je er van die krimpstekkers op kunt prikken. Dan zou je er zijn als je een voeding kunt vinden met voldoende amperage en spanning. Het blijft een doe het zelf oplossing, maar als de leverancier niks beters voor je heeft.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
nsa1984 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:22:
Dat calumet zelf geen extra laders verkoopt wil er eigenlijk niet echt in bij mij. Doorgaans zijn die laders leveren het punt niet.
Even een geheel alternatief idee. Kun je eens kijken hoeveel ruimte er in de stekker van het accupack zit? Misschien dat je er van die krimpstekkers op kunt prikken. Dan zou je er zijn als je een voeding kunt vinden met voldoende amperage en spanning. Het blijft een doe het zelf oplossing, maar als de leverancier niks beters voor je heeft.
Ja bij mij gaat het er ook nie echt in. Grappige was dat ik de 2e in Nederland was die dat systeem kocht.

Het is nog niet echt heel goed verder ontwikkeld, maar voor het geld is het een goed product.

En ik ga inderdaad eens kijken naar krimpstekkers anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Het stekkertje komt me bekend voor, ik meen een soortgelijk stekkertje gezien te hebben op / aan / bij de losse flitser die mijn vader bij zijn Canon spiegelreflex heeft. Het is een wat vaag verhaal misschien, maar je kunt bij gebrek aan andere opties eens bij Canon spullen loeren of je iets vergelijkbaars tegen komt.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Ja daar zit dezelfde accu in. Dat apparaat wat je nu laat zien is de flits generator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
Uit een blogpost : http://blog.thomasbouve.com/page/2/

De flits werkt ook perfect met Elinchrom accessoires

Misschien zit daar iets bij wat bruikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
lotje1 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:44:
Uit een blogpost : http://blog.thomasbouve.com/page/2/

De flits werkt ook perfect met Elinchrom accessoires

Misschien zit daar iets bij wat bruikbaar is?
Nee helaas niet ....

Ben er gisteravond achtergekomen welke fabrikant het product heeft geproduceerd. Heb hun een mailtje erover gestuurd in de hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ben ik dan heel simpel om te zeggen dat je ook het stekkertje kunt vervangen voor iets anders?

Maar het gaat om een 12v NiCad accu, als die langzaam geladen moet worden ben je simpel klaar met een voeding en een weerstand,
http://www.rc-junkies.com...p?topic_id=13391&forum=44

Als die snel geladen noet worden waarom dan niet een computer lader?
http://www.2brothersrc.co...nikaladers&articleid=1845
Of
http://www.2brothersrc.co...=opruiming&articleid=1382

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:19
Ik denk dat een complete lader hiervoor lastig wordt.

Ik weet iig bijna zeker dat TessaTronic in Hengelo (www.tessatronic.nl, beste even mailen of bellen hun site is nogal onoverzichtelijk namelijk) deze commector wel kan leveren en zelfs op voorraad heeft. Mogelijk kunnen zij je ook helpen aan een bijpassende lader.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 23:36

Part

Helemaal niets.....

Afbeeldingslocatie: http://www.baco-army-goods.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/1/5/1595_stekker_en_chassis_deel.jpg

Zwart hardkunststof stekkertje met bijbehorend chassisdeel, tweepolig, aansluitingen solderen, afm. stekkertje:30x16x10mm, afm. inbouwgat chassisdeel:17x11mm

http://www.baco-army-good...kker-en-chassis-deel.html

Heeft er wel wat van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Die kabel is gewoon een variant van een standaard 2-polige AC kabel. Ik denk dat zelfs een standaard 'scheerapparaat' kabel zou werken. Hier kun je verschillende vinden: Wikipedia: IEC connector en ik denk dat je in de C7-categorie moet kijken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1