Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-08 22:03
Een paar dagen geleden heb ik een HTC Legend ontvangen die ik over heb genomen van een medetweaker.
In het begin lijkt alles prima, echter werkt Wi-fi niet meer na de eerste ota update(2.1-update1) en krijg ik de melding "Unable to start Wi-Fi".
Ik hoopte dat een volgende update dit zou verhelpen, en toen kwam de update naar 2.2. mooi dacht ik. Niet dus :p. Bij ongeveer 20% stopt hij er mee en krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/357oeaa.jpg

Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzy
oke.. ik waardeer de tip..
Maar zoeken naar hoe je een hard reset doet gaat minder makkelijk als je niet weet dat er een nodig is hè?
Ik had ook al een reset naar factory settings gedaan. en zal dit nu wel gaan testen.

[ Voor 59% gewijzigd door wouzy op 11-01-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
wouzy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:24:
oke.. ik waardeer de tip..
Maar zoeken naar hoe je een hard reset doet gaat minder makkelijk als je niet weet dat er een nodig is hè?
Ik had ook al een reset naar factory settings gedaan. en zal dit nu wel gaan testen.
Klopt inderdaad, mijn reactie was misschien ook wel iets te kortaf.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzy
Na de hard reset lijkt er niks veranderd. Er staat in de bootloader ook een recovery optie, echter kan ik niet direct vinden wat deze precies doet. zou ik deze moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Probeer eens terug te gaan naar 1.13 (android 2.1)

Link naar de Ruu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzy
Ik ben redelijk nieuw met android en het hele flashen en dergelijke dus ben nog enigszins onzeker (k wil mn nieuwe telefoon natuurlijk niet perongelijk bricken)
Zou je mij kunnen vertellen wat voor risico's dit met zich mee brengt?

Ik heb ook gehoord dat een gedebrande telefoon problemen kan geven, zet deze "RUU" de telefoon terug naar de gebrande staat, of wat doet deze precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Je hebt een unbranded telefoon? De RUU die ik gelinked heb is ook geschikt voor mijn toestel (die unbranded is)
en in principe kan je door het flashen je telefoon niet bricken (roms flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb dit ooit gehad met m'n Legend. Zelfde update. Het enige dat helpt is HTC bellen en laten herstellen bij dynafix.

Er is redelijk wat te vinden op het net over deze storing, het schijnt iets te maken te hebben met verschillende versies (radio en nog wat, dat match niet en dan is wifi niet beschikbaar)

Als je nog garantie hebt moet je hem opsturen, anders kan je wat proberen met andere roms, maar of dat helpt....

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzy
Cobesz, is dat een RUU die het toestel naar officiele ge-unroote versie brengt?..
Zo ja denk ik dat ik dat dan eerst ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Yup, volledige unrooted versie. Dit is de manier waarop van root naar unroot kan zeg maar, om zo je garantie terug te krijgen of om weer naar echte fabrieksinstellingen terug te gaan. Vanaf dit punt kunt je vervolgens de OTA updates van HTC weer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzy
Ik heb het helaas niet aangedurfd om proberen via deze manier mijn problemen op te lossen en heb de telefoon teruggeruild met de verkoper, waarschijnlijk heeft hij nog wel iets aan jullie advies.

Toch in ieder geval bedankt voor jullie hulp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Wel jammer dit hoor, HTC faalt wel weer lekker met deze update. Ik merkte ook met de officiele update dat het al met al niet zo lekker liep als cyanogenmod(custom rom) en dat ik geregeld FC's kreeg die ik met een custom rom totaal niet heb :S
Pagina: 1