Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377953

Topicstarter
Beste Tweakers,

Laatst had ik een probleem met het monteren van mijn HD beeldmateriaal gefilmd met de canon EOS 550D.
Ik heb op advies het programma Neoscene gedownload om HD film te converteren zodat het beeld niet teveel zou stotteren / vrijwel niet zou stotteren. Dit omdat mijn pc de beelden niet aan kon. De bestanden werden aanzienlijk groter, maar het stotteren was voorbij.

Nu is de trial periode over, en kan ik niet verder. Ik wilde het programma kopen, maar het kost nogal veel helaas. Anders had ik het zeker gekocht. En illegaal vinden op het net doe ik liever niet (in elk geval niet dit soort programma's). Nu zoek ik een gratis variant die mij hiermee kan helpen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Super kan dat vast wel. Freeware tooltje..

Maar.. is bij jou Google stuk? Wat had je zelf al gevonden eigenlijk?

[ Voor 63% gewijzigd door RaZ op 11-01-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hello again,

Google? hartstikke kapot .. dikke barst erin, doet het niet meer. Enige dat ik vond was AVS video converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waarschijnlijk kan je het wel omzetten naar een geschikte codec met MPEG Streamclip van Squared 5. het fijne daarvan vin dik dat je ook makkelijk batches en presets kan maken dus niet ieder bestand apart hoeft te doen.

Onderaan een weblogbericht van mij kun je zien hoe je het kan gebruiken: TechTalk voor Nerds: Edit HD video on a slow computer with an intermediate codec

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 377953 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Google? hartstikke kapot .. [...]
Dan zijn er nog genoeg alternatieven, zoals bijvoorbeeld bing.com ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Johnny schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:51:
Waarschijnlijk kan je het wel omzetten naar een geschikte codec met MPEG Streamclip van Squared 5. het fijne daarvan vin dik dat je ook makkelijk batches en presets kan maken dus niet ieder bestand apart hoeft te doen.

Onderaan een weblogbericht van mij kun je zien hoe je het kan gebruiken: TechTalk voor Nerds: Edit HD video on a slow computer with an intermediate codec
Thanks! ben het door aan het lezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is nogal gebaseerd op apple laptops, dus ik vraag me af hoe ik nou het beste HD kan converteren op windows. Vooralsnog snap ik het wel en ben gewoon van alles aan het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 377953 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:38:
Het is nogal gebaseerd op apple laptops, dus ik vraag me af hoe ik nou het beste HD kan converteren op windows. Vooralsnog snap ik het wel en ben gewoon van alles aan het proberen :)
Tools for transcoding

Now that we know what we want, how do we get video clips converted to the right format? There are various applications available depedining on what operating system you use. On Mac OS X there is Final Cut Studio with the Compressor application, but also Quicktime (pro) can be used.

However, my favorite tool for this happens to be MPEG Streamclip, which is free and available for Mac OS X and Windows.
Je komt er wel ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het ging me niet om het programma, maar om de blog in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog steeds problemen met het converteren. Ik heb vrijwel alles geprobeerd .... zijn er nog andere programma's?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 377953 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:34:
Ik heb vrijwel alles geprobeerd .... zijn er nog andere programma's?
De rest?

Goed, ik ken de EOS niet dus het formaat van de films die je schiet, is me sowieso onbekend. Ik heb zelf maar ff gezocht en ik "hoor" MOV-formaat maar dat kan ik verkeerd hebben.

Nou heb ik geen idee of Google & BING nog steeds kapot zijn maar mediacoderhq heeft in hun Wiki gewoon MOV/Quicktime staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 377953 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:34:
Ik heb nog steeds problemen met het converteren. Ik heb vrijwel alles geprobeerd .... zijn er nog andere programma's?

Thanks
Nee, verder zijn alle programma's ruk....

Wat verwacht je nou :? Als jij niet aangeeft waarom de genoemde programma's niet voldoen voor jou, kunnen wij moeilijk meedenken, he? Met een 'hij doet het niet' kunnen wij natuurlijk helemaal niets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:46
Het zou inderdaad handig zijn als de TS duidelijk aangeeft wat die problemen precies zijn, want zo kunnen we er niet veel mee en zie ik weinig toekomst in dit topic. Alternatieven zijn namelijk prima te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Werkt hier naar behoren, http://www.xmedia-recode.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:40:
[...]

De rest?

Goed, ik ken de EOS niet dus het formaat van de films die je schiet, is me sowieso onbekend. Ik heb zelf maar ff gezocht en ik "hoor" MOV-formaat maar dat kan ik verkeerd hebben.

Nou heb ik geen idee of Google & BING nog steeds kapot zijn maar mediacoderhq heeft in hun Wiki gewoon MOV/Quicktime staan.
Alleen is MOV een containerformaat en Quicktime een multimedia-framework, dus zegt het niks zoveel over welke codecs er worden gebruikt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Johnny schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Alleen is MOV een containerformaat en Quicktime een multimedia-framework, dus zegt het niks zoveel over welke codecs er worden gebruikt.
Eens, maar het is toch niet mijn startpost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Zal ik het dan maar zeggen? Het is H.264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:24:
[...]

Nee, verder zijn alle programma's ruk....

Wat verwacht je nou :? Als jij niet aangeeft waarom de genoemde programma's niet voldoen voor jou, kunnen wij moeilijk meedenken, he? Met een 'hij doet het niet' kunnen wij natuurlijk helemaal niets. ;)
rustig aan ... al sinds ik op dit forum kom met vragen wordt er gereageerd alsof ik achterlijk ben.
Laat ik het nog maar eens even aangeven. Mijn probleem is, dat zodra ik de footage die ik heb gefilmd op mijn laptop zet en afspeel in Adobe Premiere, de beelden gaan stotteren.

Daarom heb ik een programma nodig die ervoor kan zorgen dat ik het .mov bestandje in een .avi bestand kan zetten, maar waar de HD kwaliteit wordt behouden! Het bestand zal uiteraard veel groter worden, maar dat zal het probleem niet zijn. De processor moet het aan kunnen (minder berekeningen worden gemaakt dan voorheen)

Beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit gaven ze aan op een ander forum:
Wat je zou kunnen proberen is converteren naar niet-gecomprimeerde avi. Dat kost NOGAL wat GB's, maar dan hoeft je pc niet te rekenen om het beeld weer te geven.
Dit moet ik dus hebben, maar hoe?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 377953 op 12-01-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04 18:57
Download de trial van Sony Vegas Pro 10 en installeer deze, pleur je filmpje op de tijdlijn en kies dan uit het menu 'File' render. Kies dan Render as.. en selecteer bij 'Save as type' Video for Windows (.avi). Kies dan daaronder uit de dropbox HD 1080-24p/HD 720-50p (afhankelijk van het feit of de geschoten footage in 1080P of 720P geschoten is), kies een naam voor het bestand en druk op Save. Het renderen gaat overigens aardig traag, met een i7 920 haal ik 1 tot 3 FPS.

ehm doe eens niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Moby op 12-01-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Ook een avi heeft een codec, het is immers een container formaat. Probeer eens compressie vrije h264 of Windows video in een avi te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Elk stuk software wat jij gaat gebruiken voor je conversie zal je de output moeten opgeven. En de daarbij gewenste codec.

Bijvoorbeeld kan je outputten naar: DivX, XviD, QuickTime, Real, WindowsMedia, h264, x264, WebM, etc..etc..

Ik weet niet hoe groot je films nu zijn, en welke codec ze hebben, want dat vertel je niet. Welke software ben je nu aan het gebruiken dan? En heb je de help/handleiding al geraadpleegd?

Uncompressed (idioot grote bestanden) is makkelijker als je gaat video-editen (monteren dus), terwijl je eindresultaat toch wel een bruikbaar formaat zal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is waar ik tegen aan loop ... Wat moet ik nu kiezen?

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/i/probleem.jpg/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 377953 op 12-01-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle bestanden die gefilmd worden met de Canon zijn .mov bestanden ... excuses, was het vergeten te vertellen

Bij h264 krijg ik geen beeld ... althans niet als ik export naar AVi

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 377953 op 12-01-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, want zover waren we al. Daar hebben we ook suggesties voor gegeven. Maar blijkbaar doen die suggesties niet wat jij nodig hebt. Maar wat doen ze dan precies niet? Dat geef je niet aan. Je vertelt niet wat je geprobeerd hebt. Er zijn namelijk vele verschillende (combinaties van) codecs met elk vele instellingen.

Daarbij stel jij dat het aan je processor ligt maar is dat wel het geval? Is de disk I/O niet gewoon de bottleneck?

Het is niet dat ik je achterlijk vind (ook daar heb ik nog te weinig informatie voor, haha :P ), ik hoop alleen wel dat je begrijpt dat zonder input van jouw kant, wij ook niets kunnen :)

edit:
Ok, deze tab bleek dus al even open te staan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 12-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hopelijk heb je iets aan het bovenstaande, ik heb er ook even bij gezet in wat voor soort bestand mijn canon de filmpjes opslaat ... (.mov) ook heb ik er even een screenshot bijgevoegd van het programma dat ik momenteel gebruik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

In het ati control center zit ook een converteer optie voor video, hiervoor gebruikt hij dan de GPU. Dit gaat al veel sneller dan met de processor. Ik weet niet van welk merk je grafische kaart is, maar Nvidea had dacht ik ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik Nvidia inderdaad ... ik zal eventjes kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 377953 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:36:
Alle bestanden die gefilmd worden met de Canon zijn .mov bestanden ... excuses, was het vergeten te vertellen

Bij h264 krijg ik geen beeld ... althans niet als ik export naar AVi
.mov en .avi zijn containers, geen codecs. Dus daar hebben we niets aan.

Als je jezelf nu eerst eens gaat verdiepen in de materie, dan weet je waar we het over hebben. Nu bel je als het ware met een garage: me auto doet het niet, wat is er stuk. Tjah, dat weten ze niet als jij al niets kan vertellen er over.

Dus kom eens met concrete zaken zoals de codecs die je hebt, en de codecs die je wil hebben. En welke software je nu gebruikt. Want alles wat je zegt, kunnen we niks mee. En we zijn natuurlijk geen helpdesk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Editten met H264 is processor-intensief. Het is dus inderdaad wijs om er eerst een andere codec van te maken. Ik adviseer je echter wel om bij .MOV te blijven. Probeer, vanuit premiere of de media-encoder, je footage om te zetten naar .MOV met de animation-codec. Zeer grote bestanden en zo mogelijk ook nog veel te zwaar voor je systeem maar misschien werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:43:
[...]

.mov en .avi zijn containers, geen codecs. Dus daar hebben we niets aan.

Als je jezelf nu eerst eens gaat verdiepen in de materie, dan weet je waar we het over hebben. Nu bel je als het ware met een garage: me auto doet het niet, wat is er stuk. Tjah, dat weten ze niet als jij al niets kan vertellen er over.

Dus kom eens met concrete zaken zoals de codecs die je hebt, en de codecs die je wil hebben. En welke software je nu gebruikt. Want alles wat je zegt, kunnen we niks mee. En we zijn natuurlijk geen helpdesk he ;)
Ik wil me er best in verdiepen. Enige idee waar ik het beste kan beginnen? zal uiteraard wel google of wikipedia zijn .. stomme vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het hele verhaal van "Adobe Premiere speelt schokkerig af", dat komt me bekend voor. Heeft imho niets met het filmpje te maken maar met de bagger die Premiere allemaal in het geheugen laadt en nodig vindt om de CPU en dergelijke bezet te houden.

De vraagstelling wil ik dan iets nuanceren richting topicstarter: als je met een normaal programma de files afspeelt, is het dan ook schokkerig?

Volgens mij heeft womble.com ook een redelijk goede editor die het ook nog goed volhoudt als je de MOV/H.264-files wil editten. Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor links & rechts er wel wat over.
Anoniem: 377953 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:51:
[...]

Ik wil me er best in verdiepen. Enige idee waar ik het beste kan beginnen? zal uiteraard wel google of wikipedia zijn .. stomme vraag
Mogelijk beginnen met andere/correctere zoekvragen in Google te gooien?

Voorbeeld geeft best nuttige info over gebruikte pakketten en ik kwam ook al een voorbeeld tegen voor Windows Movie Maker. Het kan dus wel, maar de vraag is wat je precies wil en sterker nog, waar het probleem van schokkerigheid vandaan komt.

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 12-01-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
MPeek schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:33:
Download de trial van Sony Vegas Pro 10 en installeer deze, pleur je filmpje op de tijdlijn en kies dan uit het menu 'File' render. Kies dan Render as.. en selecteer bij 'Save as type' Video for Windows (.avi). Kies dan daaronder uit de dropbox HD 1080-24p/HD 720-50p (afhankelijk van het feit of de geschoten footage in 1080P of 720P geschoten is), kies een naam voor het bestand en druk op Save. Het renderen gaat overigens aardig traag, met een i7 920 haal ik 1 tot 3 FPS.

knip
Als je van h264 naar uncompressed maar 3fps haalt, dan doen je toch iets fout...

Ontopic:
Cineform Neoscene is niet zo heel duur hoor...:

http://estore.cineform.com/neoscenev1winormac.aspx

$129, dat is 99 euro

Als je een Adobe-suite bezit, dan heb je waarschijnlijk ook Adobe Media Encoder. Daar kan je ook gewoon als je clips naartoe slepen en vervolgens batch-converteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 12-01-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je Format Factory geprobeerd? Is een alleseter wat heel veel formaten kan importeren en exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 377953 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:51:
[...]

In de Camcorder FAQ hier in F&V staat een secite met links naar diverse sites die niets anders doen dan wat je wil. Er staan tutorials, how-to's, uitleg.

Daar heb je nu a-la minuut niets aan, want het is wel even wat leesvoer natuurlijk. Maar dan weet je straks ook wat en hoe je het gedaan hebt. En dan kan je misschien weer anderen hier helpen, omdat je dan weet hoe het moet.

Ik gaf je eerder al een lijstje met een aantal codecs die gebruikt worden. Heeft alleemaal met beeld te maken. Daar kan je dus al op zoeken en als je weet wat het is, praat het ook veel makkelijker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 09:27
Welke versie van Adobe Première gebruikt TS? Mijn ervaring dat CS4 een beetje met HD - en dan vooral H264- kan omgaan en dat het pas echt lekker loopt sinds versie CS5. Er wordt in Première een intermediate codec gebruikt, pas bij renderen naar eindproduct wordt het weer volledig HD, indien gewenst.

En terwijl ik dit schrijf verbaas ik me dat TS NeoScene te duur vindt, en blijkbaar wel Adobe Première netjes heeft gekocht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.pcper.com/arti...aid=719&type=expert&pid=1

Badaboom is Cuda, en komt zeer goed uit de test, en is ook niet gek duur 30 dollar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
martin2005 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:52:
Welke versie van Adobe Première gebruikt TS? Mijn ervaring dat CS4 een beetje met HD - en dan vooral H264- kan omgaan en dat het pas echt lekker loopt sinds versie CS5.
... En als je Premiere hebt heb je ook de Adobe Media Encoder, daar kun je gewoon je gewoon MOVjes op droppen, Uncompressed Microsoft AVI selecteren als outputformat, en gaan met die banaan.
En terwijl ik dit schrijf verbaas ik me dat TS NeoScene te duur vindt, en blijkbaar wel Adobe Première netjes heeft gekocht? :?
Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet jullie toch even gelijk gaan geven bij deze. Ik heb een stomme fout ontdekt van mezelf want nu doen de filmpjes het gewoon. Ik kon ze netjes in premiere renderen .... zucht, fout van mij excuses!

Toch bedankt voor alle hulp. Zal de volgende keer iets duidelijker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat is geen probleem. Fouten maken is menselijk. (Gefeliciteerd, je bent een mens! ;) )
Probeer alleen je probleem te omschrijven, dan is de kans dat iemand de fout herkent ook meteen een stuk groter. Als je verteld van "Nou, ik heb dit en dit geprobeerd maar toch blijft dit en dit gebeuren", dan kunnen anderen reageren met "Probeer dan dit en dit eens?" of "Doe het een zo en zo?". Zou vet zijn, toch? :P

Pagina: 1