Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC freezed in-game

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Beste

Een tijdje geleden had ik een topic gemaakt met de vraag een probleem te verhelpen. Het probleem was namelijk dat mijn pc plots stil stond en ik kon niets meer doen (freeze). En dat vooral tijdens het spelen van games, in Windows zelf eigenlijk nooit een probleem gehad. Dit is de link naar het topic: PC loopt vast en start vervolgens niet

Waarom maak ik nu een nieuw topic aan hoor ik je al zeggen?
Wel, het vorige topic ging vooral over het testen van al mijn hardware. Toen bleek het niet de PSU, CPU, GPU of RAM te zijn. Men zij toen dat het waarschijnlijk het moederbord was.

Zondag kwam ik er achter, dat als ik de on-board geluidskaart Realtek ALC888S in de BIOS uitschakel ik geen enkel probleem meer ondervindt. Ik kan dus gewoon verder gamen zonder enig probleem of freeze. Ik denk dus dat mijn geluidskaart stuk is?

Ik heb denk ik wel de juiste en goede drivers geïnstalleerd (misschien iemand die nog eens een link kan plaatsen waarvan hij zeker weet dat het de goede en nieuwste drivers zijn?) heb. Gewoon muziek afspelen lukt dan wel zonder probleem. En wat ik ook niet snap is dat het vooral gebeurt bij Games als Bad Company 2 en soms eens bij COD4. Ook bij andere games die minder 'zwaar' zijn (maar dan veel minder).

Is er soms een manier waarop ik mijn geluidskaart kan gaan testen? Want een nieuwe kopen is niet nodig lijkt me meteen? Want hij doet het goed, hij loopt alleen vast tijdens gamen...

Bedankt alvast!

PC SPECIFICATIONS:
HP m9000 (m9060.be)
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz
ASUSTeK Computer INC. Berkeley (CPU 1)
2.0GB Dual-Channel DDR2 @ 333MHz
NVIDIA GeForce 8500 GT
MS Windows 7 Ultimate 64-bit

[ Voor 6% gewijzigd door Qlii256 op 11-01-2011 18:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom maak ik nu een nieuw topic aan hoor ik je al zeggen?
Mij is eerlijk gezegd niet duidelijk waarom je niet gewoon doorgaat in je eerdere topic:
PC loopt vast en start vervolgens niet

Hoe dan ook horen vragen over audiodevices niet in Overige Hardware maar om blijkbaar voor sommigen onnavolgbare redenen in Audio & HiFi; mocht jouw originele topic verplaatst moeten worden, dan zou het sowieso daarheen moeten. Maar goed, dat kun je prima met een topicreport in je originele topic aanvragen ipv onnodig een tweede topic voor hetzelfde te openen. Daarom gaat deze dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.