Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met IIS. Ik heb uren tijd besteed aan een mooie website, en ik besloot die maar eens (tijdelijk) vanaf mijn eigen netwerk te gaan hosten, met IIS. Het betreft versie 7.5. Een plaatje van de error:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2n1anm9.jpg

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je hebt de foutmelding gelezen? ;)
Staat iets over een machtigingen probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 11-01-2011 18:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De account waar de website (IIS) onder draait heeft geen rechten tot het configuratiebestand in je gebruikersprofiel. Staat er toch vrij duidelijk.

This footer is intentionally left blank

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
De oplossing wordt praktisch al gegeven in jou screenshot :/

edit: spuit 11

[ Voor 12% gewijzigd door Meekoh op 11-01-2011 18:28 ]

Computer says no

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Beetje gek, ik ben administrator, programma opgestart als administrator, met alle rechten, map alle rechten gegeven. Moet ik nog meer administratoren? Een pet opzetten met ADMINISTRATOR?

• Meekoh
beatboxx schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:30:
Beetje gek, ik ben administrator, programma opgestart als administrator, met alle rechten, map alle rechten gegeven. Moet ik nog meer administratoren? Een pet opzetten met ADMINISTRATOR?
Je applicatie (.NET webapp? aspx?) draait onder een application pool.
Deze application pool draait onder een bepaalde user.
Deze user heeft geen rechten om de web.config van jou webapp uit te lezen. Dat staat er in de error ;)

Computer says no

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
En waar kan ik die config file vinden zodat ik m een schop onder zn reet kan geven en dat ie iis moet accepteren?

• Meekoh
beatboxx schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:34:
En waar kan ik die config file vinden zodat ik m een schop onder zn reet kan geven en dat ie iis moet accepteren?
In de map waar jij je site hebt gezet? wellicht inetpub\wwwroot?
edit: config bestand staat in je screenshot. C:\users\bastiaan\HTML\template001\web.config

Als alles default staat in IIS moet je de groep IIS_IUSRS rechten geven om dit bestand te lezen. Er even vanuit gaande dat het om Windows server 2008 R2 gaat

[ Voor 30% gewijzigd door Meekoh op 11-01-2011 18:38 ]

Computer says no

Verwijderd

beatboxx schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:34:
Het staat vermeld in het plaatje wat je gepost heb :)

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Oh voor de duidelijkheid, het gaat om Win7 ultimate. En ik kan het bestand niet vinden in die map, maar die hele map heeft wel rechten

• Meekoh
beatboxx schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:41:
Oh voor de duidelijkheid, het gaat om Win7 ultimate. En ik kan het bestand niet vinden in die map, maar die hele map heeft wel rechten
Wat voor website is het eigenlijk?
Blijkbaar heb je in IIS ingesteld dat je website een asp.NET website is met een web.config.
Denk dat je dan daar eerder je probleem in moet zoeken.

Computer says no

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Het is gewoon een "simpel" HTML websiteje....(Maar dan uitgebreid in HTML, maar gewoon html;))

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Meekoh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:44:
Blijkbaar heb je in IIS ingesteld dat je website een asp.NET website is met een web.config.
Nee, IIS probeert web.config altijd te lezen: zonder de configuratie in te lezen weet je ook niet of er configuratie voor (bijvoorbeeld, maar niet alleen) .NET is.

Deze fout wil ook helemaal niet zeggen dat het bestand überhaupt bestaat: zonder de juiste permissies kun je dat immers ook niet zien.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Maar mijn website is nog steeds offline...

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

waar staat je index.html? zorg dat die wordt aangesproken via je config, met de IUSR en niet als admin (beetje security gevoelig, als je verkeerde rechten hebt op je webroot staan er ineens allemaal vreemde files in)
dus

webroot
|
index.html=> IUSR

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Maar ik heb helemaal geen config ofzo? Kan m nergens vinden:(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken. Move naar Serversoftware en Windows Servers :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

beatboxx schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:30:
Jij bent wel administrator (tenminste, dat denk je) maar IIS zelf is dat niet.
Bovendien is het niet bepaald best practice om je eigen profile folder als webroot te gaan gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Volgens mij is IIS wel admin.... E nik denk niet dat ik admin ben, ik weet het;). Als ik naar configuratiescherm ga staat het immers naast mijn naam...

• Meekoh
Ga naar de application pool waaronder je site draait in IIS. Klik daar op Advanced settings. Bovenaan zie je een optie: .NET Framework version. Standaard staat die op 2.0, pas dit aan naar "No Managed Code".
Op die manier geef je aan dat alle applicaties/websites die van deze application pool gebruik maken geen ASP.NET gebruiken. Maar alleen de platte HTML die jij hebt.
Als het goed is moet hij dan ook niet op zoek gaan naar een web.config, aangezien web.configs alleen geassocieerd zijn met ASP.NET applicaties by default in IIS.

@hierboven.

Nee IIS kan geen admin zijn. IIS is een service, met daarin application pools. Deze pools draaien onder een bepaald user account. By default is dit de COMPUTERNAAM\Network Service.
Deze zit in de group IIS_IUSRS. Deze groep moet toegang hebben tot de locatie van je HTML files
Zoals de mod hierboven ook al aangeeft, kun je dit beter in bijvoorbeeld de c:\inetpub\wwwroot map zetten.
Dat is al beter dan in je user folders ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Meekoh op 12-01-2011 10:06 ]

Computer says no

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

verplaats je bestanden naar een andere locatie en zorg ervoor dat de IIS user erbij kan, je wil niet hebben dat je profile map de root is van je website.

Maak er bijvoorbeeld c:\inetpub van ofzo

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Inmiddels staat ie in c:\inetpub, en ik verbind als gebruiker(mijn gebruikersnaam). Als ik naar het ip-adres van mijn computer ga(192.168.1.xx) krijg ik de site te zien, maar als ik naar mijn externe ip ga, zoals die op www.watismijnip.nl staat, krijg ik geen verbinding...(en ja, poort 80 staat open)

• Meekoh
port forwarding wel ingesteld op je router/modem?

Computer says no

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/29v1kq0.jpg

dat staat toegewezen aan mijn pc.....

Verwijderd

de meeste modems voor thuis gebruik ondersteunen het niet dat je vanaf je interne netwerk connect naar je externe ip-adres. vraag even aan een vriend van je of hij wil testen of je site werkt. wil jij je eigen site in je interne netwerk gebruiken zul je hierna naartoe moeten gaan via het 192.168.1.x adres.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Dit werkt wel met games enzo, en met iemand anders werkt het ook niet....
Pagina: 1