Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 13:48
Hallo,

Ik ben in het bezig van een Samsung LE37B550A5WXXN, hierop zit een aansluiting voor een C+ module.
Zodra ik op de Ziggo site kijken om te kijken of deze word ondersteund staat hij niet in het lijstje. Alleen de gene met nummer LE37B550A5PXXN.

Hier zit dus een andere software versie op. Nu ben ik toch gaan proberen om de module op mijn lcd aan de praat te krijgen. Krijg hem wel zover dat hij alle kanalen kan vinden, maar alleen NL1 hd is toegankelijk.

Heb al nieuwe firmware gedaan, toestel naar fabriekinstellingen. Maar blijf de melding houden dat hij niet volledig word ondersteund.

Is er nu toch een manier om deze module aan de praat te krijgen? Er schijnt ook alternatieve software voor samsung te zijn. Dat geeft hij zelfs aan bij software upgrade op de televisie zelf.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 20:07

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Eerst de digitale zenders zoeken, zonder de module en smart-card erin. Daarna pas de module en smart-card.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 11-01-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Splinter Cell schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:16:
Eerst de digitale zenders zoeken, zonder de module en smart-card erin. Daarna pas de module en smart-card.
Heb ik gedaan, blijft het zelfde. "Toestel niet volledig geschikt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand nog andere tips of ideeën? Heb ook iets gelezen over SamyGo zodat je zelf firmware kan schrijven, is dit misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

volgens mij is dit geen CI+ maar een CI model (indien CI plus zou dit in de handleiding staan)
px = 1 (CI Plus*)
model LE37B550A5WXXN komt boven via de Belgische website doch technische details ontbreken
UK geeft ook CI aan en geen CI+
http://www.hotukdeals.com...5w-37-1080p-hd-tv-/637937

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 11-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Het is idd geen px, maar een wx. maar dan nou zou die module toch aan de praat te krijgen moeten zijn. Aangezien ik ook alle zenders kan vinden. 1hd is wel normaal te zien, bij de rest van de zenders krijg je melding ' vervormd signaal '. Dit moet toch met beetje software of firmware wel te fixen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware CI <> CI+ verschilt. De cam decodeert enkel het signaal, de tuner ontvangt alle signalen. Als je kan CI+ cam terug bezorgen. Vermoed als je CI plus wil gebruiken ofwel een externe decoder van de kabelboer of een nieuw TV toestel. De industrie heeft ons goed liggen met CI+, bij mij nooit geen CI+: ik ben baas op mijn flatscreen en niet Hollywood of de kabelboer. Leuke heertjes met hun graai cultuur in jou beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op het moederboard van de WXXN modellen zit de CI+ chip niet gesoldeerd. ( ik zit in de service dus daarom weet ik dat toevallig )

De part nr's van de moederboarden van de WXXN en PXXN modellen zijn ook anders.

[ Voor 29% gewijzigd door Sumuhtsop op 12-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

job

G.Scholtens schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:11:
Het is idd geen px, maar een wx. maar dan nou zou die module toch aan de praat te krijgen moeten zijn. Aangezien ik ook alle zenders kan vinden.
Het zoeken van de zenders heeft niet maar dan ook niets met de cam te maken. Je vindt de zenders namelijk ook zonder cam.
NL1 hd is wel normaal te zien, bij de rest van de zenders krijg je melding ' vervormd signaal '. Dit moet toch met beetje software of firmware wel te fixen zijn lijkt me.
Nee.

Mocht je ergens een alphacrypt kunnen lenen kan je die cam eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 12-01-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Oke het is duidelijk, maar wat ik mij dan wel afvraag. Waar is die CI aansluiting dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het CI slot is voor een CI (common interface) kaart. Een CI+ is voor een CI+ kaart.
De alphacrypt die ik noemde is dus een CI kaart, daarom de tip om het daar eens mee te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
job schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:13:
Het CI slot is voor een CI (common interface) kaart. Een CI+ is voor een CI+ kaart.
De alphacrypt die ik noemde is dus een CI kaart, daarom de tip om het daar eens mee te testen. :)
Bedankt voor de tip, maar wat zijn die dingen ja duur. Rond de 130euro. Is dit een kaart waarmee je dan ook direct gratis alle betaal zenders kan ontvangen?

Aangezien die kaart zou duur is, en zelfs nog een verouderde versie van de c+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

G.Scholtens schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:09:
Is dit een kaart waarmee je dan ook direct gratis alle betaal zenders kan ontvangen?
Uh nee. Het is alleen de interface waar je je smartcard in moet steken.
En dat het duur is heeft er mee te maken dat kaart meer mogelijkheden heeft dan de ci+ van ziggo.
Dat je die mogelijkheden niet zal gebruiken is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Maar wat kan je er dan precies meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De ziggo ci+ cam is alleen geschikt voor Irdeto.
De alphacrypt is geschikt voor Irdeto, CryptoWorks en Conax.

Kortom het ding kan meer dan de ziggo cam en is daarom dus duurder.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 15-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met een cam kan je betaal televisie kaart kijken als je een abo neemt bij de jou kabel boer.
Deze bepaalt waarmee je mag tv kijken (CI of CI+). Met alphacrypt cam kan je mogelijks de vereiste CI+ cam vervangen: test dit vooraleer je koopt!
In Duitsland is een CI module in omloop om HD+ te kunnen kijken! Ben niet zeker of deze module CI+ op CI toelaat? Wil je een abo bij een CI+ kabelboer en je TV is enkel CI: waarschijnlijk is een decoder van deze kabelboer dan de goedkoopste oplossing.
Voor nop betaal tv kijken is illegaal en een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zit met de kabel gewoon bij ziggo, en heb ook netjes een HD decoder ertussen zitten. Maar zag toevallig dat mijn tv dus ook een CI aansluiting had. Dus meteen een CI+ module getest, maar kwam hier net verder mee dan alleen NL1HD.

Wacht zelf ook op de CI module om HD+ te kijken. Ziggo wil deze ook gaan verkopen, maar hier is nog weinig over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Ik heb zelf ook Ziggo en een CI+module (sharp tv)

Kan iemand zeggen hoe lang het duurt voordat je beeld krijgt nadat je de tv aanzet?

Mijn tv geeft namelijk eerst de melding dat er authorisatie gevraagd moet worden, daarna krijg ik een melding
"gescrambelde service" en na 45 sec pas beeld.

is dit normaal of is mijn signaal niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
G.Scholtens schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:05:
Wacht zelf ook op de CI module om HD+ te kijken. Ziggo wil deze ook gaan verkopen, maar hier is nog weinig over bekend.
Geen idee waar je de informatie vandaan haalt dat Ziggo met een CI module voor HD+ zou komen, maar dat klopt niet. HD+ is een platform dat in Duitsland in gebruik is. Een soort generieke specificatie voor betaalde digitale RTV kanalen en heeft als zodanig niets met Ziggo van doen. De enige overeenkomst met Ziggo is dat het duitse HD+ platform ook gebruik maakt van een CI+ CAM. Daarnaast staat het duitse HD+ platform het een aantal fabrikanten toe om een CI module te gebruiken voor apparatuur met een CI slot indien ze willen voldoen aan allerlei beperkende maatregelen in hun firmware voor die apparatuur. Dit om te voorkomen dat de duitsers hun al aangekochte DVB apparatuur met CI slot zouden moeten vervangen voor DVB apparatuur met CI+ slot als ze persé geen losse ontvangers willen.

Maar goed, het HD+ platvorm is iets voor de duitse markt. Ziggo heeft gewoon besloten om net te doen alsof er nooit zoiets bestaan heeft als DVB apparatuur met CI slot en tracht klanten te verplichten om voor dergelijke apparatuur een losse kabel ontvanger aan te schaffen. Als zodanig hoef je er dus niet op te rekenen dat Ziggo naast de Irdeto CI+ CAM ooit nog eens met een eigen Irdeto CI CAM zal komen die in jouw TV zou kunnen werken. Ziggo zou er voor kunnen kiezen om hun Irdeto CI+ CAM in backwards compatible standaard DVB CI modus te laten werken voor alle of een deel van de kanalen, maar ook dat willen ze niet. Eigenlijk is Ziggo van mening dat jij gestraft moet worden omdat je in het verleden een TV hebt aangeschaft met een CI slot zonder toestemming van Ziggo.
Pagina: 1