Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
De aansluitpunten op een oude 80gb samsung schijf zijn afgebroken van het pcb board. Ik ben op zoek gegaan naar een ander pcb, maar ik heb begrepen dat het heel belangrijk is dat die volledig identiek is aan het origineel.

De gegevens van de schijf:
SP0802N
Rev. C
FW 100-24
2004 07

Nu heb ik hier: http://www.ioffer.com/i/p...firmware-100-24-153626011 een pcb gevonden die er heel veel op lijkt, met de volgende gegevens:

SP0802N
Rev. A
FW 100-24
2004 09

Hoe groot is de kans dat dit gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Misschien een handige tweakert vragen of die dr wat kabels aan wil solderen? Het pcb is niet kapot, alleen slechte contactjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Is het je te doen om de fun van het repareren van die oude HD? Anders zou ik geen 35 Dollar investeren in een oplossing die misschien niet werkt.
Hij staat toevallig ook in vraag en aanbod voor de onderhandelbare prijs van 6,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Nu online
Er staan foto's op die de eigenaar heel graag terug wil hebben. Net als een zooi oude emailtjes met "belangrijke" informatie... Zou dit nog te repareren zijn dan?
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/a0yliq.jpg
De pinnetjes op het onderste deel zijn nogal lelijk verbogen en sommige half afgebroken...

[ Voor 17% gewijzigd door Dropsen op 11-01-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit zou ik prima kunnen solderen als je een donorprint kan vinden met dezelfde connector (willekeurige harddisk, misschien kan het zelfs met deze). Als het echt echt heel belangrijk voor iemand is wil ik dat wel doen voor je. Ik heb alleen geen PC om mee te testen. Maar ik kan het solderen. Kost ongeveer 2 uurtjes tijd, in Den Haag.

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 11-01-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Nu online
Heb contact opgenomen met sebastius. Hoop dat hij me kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
Je zou eventueel dat tweedehandsje van hetzelfde model voor onderdelen kunnen gebruiken. Succes met de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afgezien van de revisie zijn ze volledig gelijk. Misschien kan je opzoeken wat er precies aan veranderd is. Ik denk dat de kans best groot is dat het gaat werken. Aangezien de firmware niet veranderd is denk ik niet dat er veel veranderd is tussen revisie A en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
En, ben je hier nog verder mee gekomen?
Pagina: 1