Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:38
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn audio systeempje van mijn mediabox.
Ik heb mijn speakers van mijn huidige speaker set (X-530) gedeeltelijk aangesloten op mijn UPC mediabox.
Ik heb mijn achterste 2 speakers dmv tulp stekkers direct verbonden met de tulp uitgang op mijn mediabox,
alleen het geluid wat hier uit is zo zacht dat het amper hoorbaar is.

nu zoek ik een oplossing om het geluid wat uit deze 2 speakers komt op te schroeven, en aangezien ik een leek ben in de audio wereld hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt
Gr. Prom0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Weet je zeker dat die uitgang niet op mute staat ofzo? Als het signaal echt zo minimaal is dat je met een opengedraaide volumeknop niks hoort, dan klopt er gewoon iets niet. Het signaal versterken heeft dan weinig zin want je krijgt alleen maar ruis en vervorming.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 14-10 20:41

InFamous

excommunicado

misschien even googlen op versterker aangezien je die nodig hebt om de speakers een beetje meer pit te geven de output van zo een upc box is veelste weinig.
Exirion schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:35:
Weet je zeker dat die uitgang niet op mute staat ofzo? Als het signaal echt zo minimaal is dat je met een opengedraaide volumeknop niks hoort, dan klopt er gewoon iets niet. Het signaal versterken heeft dan weinig zin want je krijgt alleen maar ruis en vervorming.
hij heeft ze rear speakers van zijn logitech setje direct aangesloten op zijn mediabox dus zonder de originele subwoofer waar een versterker inzit, daar ligt het probleem.

[ Voor 64% gewijzigd door InFamous op 11-01-2011 16:37 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Zijn het actieve of passieve speakers?
Als het passieve speakers zijn moet je natuurlijk een versterker gaan gebruiken.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:17

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

De achterspeakers van een x530 worden normaal gesproken dmv tulpstekkers aangesloten op de subwoofer waar de versterker in zit. Dit is echter geen line-level signaal!
Om deze speakers te kunnen gebruiken moet er een versterker tussen gezet worden; 2e-hands ding van marktplaats voldoet altijd voor dit soort speakertjes.
Wat je ook kan doen is de jackplug die aan de subwoofer zit (geloof zwart), waarmee je normaal gesproken het signaal voor de achterspeakers binnenhaalt, via een verloopje naar tulp op je mediabox aansluit.

begrijpelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zoals al gezegd is, moet je er een versterker tussen zetten. De mediabox geeft te weinig output door om behoorlijk geluid uit de boxen te geven. Als er een versterker tussen zit, zal dit geen probleem meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:42
Prom0 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:33:

Ik heb mijn achterste 2 speakers dmv tulp stekkers direct verbonden met de tulp uitgang op mijn mediabox,
alleen het geluid wat hier uit is zo zacht dat het amper hoorbaar is.
Daar gaat het dus fout, de naam 'versterker' zegt eigenlijk al wat z'n functie is. Als ik het goed begrijp heb je nu dus geen versterker ertussen zitten, en dan is het logisch dat maar heel zacht geluid uit komt ;)

Als ik even stevig nadenk dan kan ik mij herinneren dat de X-530 3.5mm jack stekkers gebruikt. De Mediabox zal wel cinch uitgang hebben, dus dan heb je een kabeltje zoals onderstaand nodig:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eEeA7JMwkL2L6b4bpPysK4jG/full.jpg

Je krijgt het dan alleen niet voor elkaar om alle speakers werkend te krijgen (de X-530 heeft 3x 3.5mm stekkers toch?) maar dat wou je volgens mij sowieso al niet. Als je dat wel wil wordt het iets ingewikkelder omdat je dan een aantal splitters e.d. moet hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 14-10 20:41

InFamous

excommunicado

ThinkPadd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:11:
[...]

Daar gaat het dus fout, de naam 'versterker' zegt eigenlijk al wat z'n functie is. Als ik het goed begrijp heb je nu dus geen versterker ertussen zitten, en dan is het logisch dat maar heel zacht geluid uit komt ;)

Als ik even stevig nadenk dan kan ik mij herinneren dat de X-530 3.5mm jack stekkers gebruikt. De Mediabox zal wel cinch uitgang hebben, dus dan heb je een kabeltje zoals onderstaand nodig:

[afbeelding]

Je krijgt het dan alleen niet voor elkaar om alle speakers werkend te krijgen (de X-530 heeft 3x 3.5mm stekkers toch?) maar dat wou je volgens mij sowieso al niet. Als je dat wel wil wordt het iets ingewikkelder omdat je dan een aantal splitters e.d. moet hebben.
standaard word er bij een x-530 een verloop blokje bij gegeven deze heeft 3 jacks aan de ene kant en 2 tulps aan de andere kant met dit blokje en een tulp kabel ben je klaar.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

InFamous schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:36:
hij heeft ze rear speakers van zijn logitech setje direct aangesloten op zijn mediabox dus zonder de originele subwoofer waar een versterker inzit, daar ligt het probleem.
Oh zo 8)7 :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
InFamous schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:44:
[...]

standaard word er bij een x-530 een verloop blokje bij gegeven deze heeft 3 jacks aan de ene kant en 2 tulps aan de andere kant met dit blokje en een tulp kabel ben je klaar.
klopt dit had ik ook gedaan alleen ik kan mijn subwoofer tog niet hard zetten en heb geen plaats voor die rear speakers. ook liep het niet synvcroon en kon het wel beperken maar toch liep het niet soepel.

Ik wil 2 speakers achter mijn tv hangen (aan de muur) om zo wat beter geluid te krijgen.
nu werd ik net gebeld door een collega die mijn speaker zet wou kopen en ben op dit aanbod ingegaan.
Ik ga nu opzoek naar een 2.1 set die ik voor mijn ps3, mediaspeler en mediabox kan aansluiten en aan de muur kan bevestigen.
Iedereen bedankt voor de reacties en de moeite.
Mvg. Prom0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00
Binnen 1,5 uur van probleem -> verkoop. Bijzonder..
Stiekem vind ik dit een memorabel topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
tja ik had hem al op marktplaats gezet maar ik had er een erg hard hoofd in. aangezien er we meerdere hier in de buurd te koop stonden. maaar tog blijkbaar een geintreseerde. de advertentie staat nog op marktplaats, dus als je je me niet geloofd kan je hem bezichtigen.
Pagina: 1