Ja, het is een bekende fout en er is al heel veel over geschreven/oplossingen voor aangedragen. Maar ik heb nog geen oplossing voor het probleem kunnen vinden.
Al sinds de aanschaf van de E71 (ongeveer een jaar geleden) heb ik al problemen met Mail for Exchange (MfE) binnen onze zakelijke omgeving. Wat er precies aan de hand was weet ik niet, maar meestal loste ik het op door opnieuw de firmware en daarna MfE te installeren. Configureren en dan deed het beestje het weer.
Afgelopen week stopte de mail er weer mee en gisteren wederom de beproefde methode opgepakt: De laatste firmware er overheen gezet (dus telefoon is helemaal leeg). Daarna via de Ovi Store Mail for Exchange 3.0 gedownload.
Alleen het beestje piekert er niet over om te synchroniseren. Alle inspanningen leiden tot de melding: "Systeemfout. Probeer het later".
De log uit de exchange folder zegt me bijzonder weinig dit keer:
Het geeft me ook niet voldoende aanknopingspunten om de oplossing te vinden via Google. Wel veel vergelijkbaars, maar niet de heilige graal die ik zoek.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Mijn SIM en credentials in een andere telefoon: dit werkt
- Mijn SIM en mijn eigen credentials in de E71: dit werkt dus niet
- Mijn SIM en iemand anders zijn credentials in de E71: werkt niet, zelfde foutmelding.
(dit leidt wat mij betreft tot de conclusie dat het aan mijn apparaat ligt, niet aan de instellingen op bijvoorbeeld Exchange).
- Beveiligde verbinding omzetten naar de onbeveiligde versie
- Alleen mail synchroniseren (dus geen taken/kalender/contacten)
- In plaats van "always on" de sync handmatig instellen en forceren
- kijken of er certificaten op de telefoon in de weg staan, maar dit is niet het geval.
- Emoze en Roadsync (demo) als alternatieve clients werken ook niet.
Ben er nu bijna een week mee bezig en blijf het niet snappen. Hints en tips zijn uitermate welkom!
Al sinds de aanschaf van de E71 (ongeveer een jaar geleden) heb ik al problemen met Mail for Exchange (MfE) binnen onze zakelijke omgeving. Wat er precies aan de hand was weet ik niet, maar meestal loste ik het op door opnieuw de firmware en daarna MfE te installeren. Configureren en dan deed het beestje het weer.
Afgelopen week stopte de mail er weer mee en gisteren wederom de beproefde methode opgepakt: De laatste firmware er overheen gezet (dus telefoon is helemaal leeg). Daarna via de Ovi Store Mail for Exchange 3.0 gedownload.
Alleen het beestje piekert er niet over om te synchroniseren. Alle inspanningen leiden tot de melding: "Systeemfout. Probeer het later".
De log uit de exchange folder zegt me bijzonder weinig dit keer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 11-01-2011 15:57:28 Profile Updated 11-01-2011 15:57:30 PeakTime active 11-01-2011 15:57:31 Profile Updated 11-01-2011 15:57:33 PeakTime active 11-01-2011 15:57:36 PING Command Requested 11-01-2011 15:57:42 Error occurred during Ping. 11-01-2011 15:57:42 Exception during Ping. |
Het geeft me ook niet voldoende aanknopingspunten om de oplossing te vinden via Google. Wel veel vergelijkbaars, maar niet de heilige graal die ik zoek.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Mijn SIM en credentials in een andere telefoon: dit werkt
- Mijn SIM en mijn eigen credentials in de E71: dit werkt dus niet
- Mijn SIM en iemand anders zijn credentials in de E71: werkt niet, zelfde foutmelding.
(dit leidt wat mij betreft tot de conclusie dat het aan mijn apparaat ligt, niet aan de instellingen op bijvoorbeeld Exchange).
- Beveiligde verbinding omzetten naar de onbeveiligde versie
- Alleen mail synchroniseren (dus geen taken/kalender/contacten)
- In plaats van "always on" de sync handmatig instellen en forceren
- kijken of er certificaten op de telefoon in de weg staan, maar dit is niet het geval.
- Emoze en Roadsync (demo) als alternatieve clients werken ook niet.
Ben er nu bijna een week mee bezig en blijf het niet snappen. Hints en tips zijn uitermate welkom!
No drama