Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
So, the case. Samen met een vriend ben ik bezig met een project waarbij wij toegang moeten hebben tot de iPad simulator. Hij heeft geen iPad, ik wel (tot mijn beschikking) alleen heb natuurlijk nog mijn MacBook nodig om code te schrijven.
Wat ik dus wil kunnen doen is hem op een apart account laten inloggen (Net zoals naar Windows) kan zodat hij apart van mij werkt en ik door kan blijven werken op mijn eigen account.
Ik heb rond lopen googel'en alleen heb hier nog geen goede oplossing voor gevonden! VNC bied de oplossing niet omdat ik dan zelf niet meer mijn Mac kan gebruiken.

Heeft iemand hier een (freeware) oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Als ik het goed begrijp wil je dus dat je vriend vanaf een externe locatie gelijktijdig met jou inlogt op jouw MacBook, maar dan wel beiden onder een eigen account?

Zelf gebruik ik LogMeIn. Maar dan wel in een meer standaard configuratie: ik log extern in op een PC of Mac die dit ook geinstalleerd heeft staan.
Werkt wel, maar snel / vloeiend is anders. Weet ook niet of LogMeIn in jouw situatie uberhaupt werkt. Als het zou lukken zal je wss. eerst als de ene en vervolgens daarnaast als de andere gebruiker in dienen te loggen.

[ Voor 53% gewijzigd door TimmieN op 11-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TimmieN schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:57:
Als ik het goed begrijp wil je dus dat je vriend vanaf een externe locatie gelijktijdig met jou inlogt op jouw MacBook, maar dan wel beiden onder een eigen account?
Ik gok dat de TS een soort Mac Terminal Server bedoeld? Niet waar TS? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
DennusB schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:58:
Ik gok dat de TS een soort Mac Terminal Server bedoeld? Niet waar TS? :)
Dat haalde ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
misschien een beetje off topic, maar ik ben op zoek naar een remote access voor de mac van af een pc via een browser. zeg maar wat je met tight vnc kan op pc's maar dan van pc naar mac.
van mac naar pc gaat prima via tight vnc overigens

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat je wil, is een 2e console sessie op een single client systeem laten werken. Dat kan niet.

Wat je wel kan doen, is een virtuele instantie maken en hem daar laten connecten. Ongeacht wat voor remote oplossing je wil gebruiken, gewoon een iPad simulator sturen is makkelijker, sneller, en maakt het ontwikkelen makkelijker.

VNC is geen oplossing, Terminal Server ook niet, NX kost geld. Ingebouwde sharing is voor 1 desktop, TeamViewer en LogMeIn doen hetzelfde.

Met andere woorden, nee, nee, en nog eens nee :) Het zit er helaas niet in voor non-server systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
o.poulssen schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:10:
misschien een beetje off topic, maar ik ben op zoek naar een remote access voor de mac van af een pc via een browser. zeg maar wat je met tight vnc kan op pc's maar dan van pc naar mac.
Even je eigen topic maken denk ik maar :) Dit is topic kaping :P Dat mag niet haha.
Ontopic : Voglens mij ondersteund Mac maar 1 simulatane desktop?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
o.poulssen schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:10:
Gedoogantwoord: http://www.dssw.co.uk/blo...-server-in-mac-os-x-10-6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
okey, gedogerd, jij niet begrijp...
via een inet client of wel via een browsert, me mac bedienen.
dat was de vraag, dat is dus geen vnc client...
werkt nl niet, ook niet met doorgeluste poort voor zo ver ik het getest.
via een vnc client werkt t nl wel.

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Waarom draai je geen Mac OSX in VMWare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
johnkeates schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:21:
Wat je wil, is een 2e console sessie op een single client systeem laten werken. Dat kan niet.

Wat je wel kan doen, is een virtuele instantie maken en hem daar laten connecten. Ongeacht wat voor remote oplossing je wil gebruiken, gewoon een iPad simulator sturen is makkelijker, sneller, en maakt het ontwikkelen makkelijker.

VNC is geen oplossing, Terminal Server ook niet, NX kost geld. Ingebouwde sharing is voor 1 desktop, TeamViewer en LogMeIn doen hetzelfde.

Met andere woorden, nee, nee, en nog eens nee :) Het zit er helaas niet in voor non-server systemen.
Maar, waarom kan dit in Windows dan wel? Hier op kan je fysiek inloggen en als aparte user draaien.
zAo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:40:
Waarom draai je geen Mac OSX in VMWare?
Kunnen we proberen, alleen denk dat het performace wise niet zo lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
volgens mij is de remedi, slink installeren en gast account aanmaken.
via slink inloggen.
het enige punt, je moet van een pc naar een mac inloggen en slink is niet beschik baar voor pc, dus via vm ware jou mac account remote controllen?
succes

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even voor de volledigheid:

Meerdere werkomgevingen ('terminal server') op Mac OS X is mogelijk met iRAPP en AquaConnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
t1mmy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:07:
[...]

Kunnen we proberen, alleen denk dat het performace wise niet zo lekker is.
Maakt niks uit. Zeker niet als het alleen gaat om het draaien van de emulator.

Is verreweg de handigste oplossing, naast het kopen van een Macje voor hem.

Als je je druk maakt over performance vind ik het overigens apart dat je je niet druk maakt over het feit dat jij nog moet werken op je Mac terwijl hij met je emulator zit te spelen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 12-01-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Bosmonster schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:32:
[...]

Maakt niks uit. Zeker niet als het alleen gaat om het draaien van de emulator.

Is verreweg de handigste oplossing, naast het kopen van een Macje voor hem.

Als je je druk maakt over performance vind ik het overigens apart dat je je niet druk maakt over het feit dat jij nog moet werken op je Mac terwijl hij met je emulator zit te spelen :P
Het is in dat geval meer dat ik zelf dan niks meer kan doen op mijn Mac omdat hij dan ook mijn muis gebruikt :P Maar, we hebben iemand gevonden die een Mac Mini heeft staan als server en daar kunnen we via VNC op :)

Bedankt voor de informatie!
Pagina: 1