Pinapparaat aansluiten op Router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222697

Topicstarter
Hallo,

Bij het bedrijfje van een kennis van mij hebben ze een Netwerk-camera gekocht voor de veiligheid in hun bedrijf. Met deze camera is het mogelijk om de opgenomen beelden direct door te sturen naar het internet. Nu moet er een poort opengezet worden om vanuit huis de beelden van de camera te kunnen bekijken.

Alleen om de router te komen heb je het wachtwoord nodig, en de eigenaar van de zaak is het wachtwoord vergeten (d'óh). Nu wou ik de router gaan resetten om zo vervolgens weer met het standaardwachtwoord in te kunnen loggen, alleen is er een groot probleem: De Pintransacties. Het pinapparaat is met een LAN kabel direct verbonden met de router.

Als ik de router reset, kan het pinapparaat dan meteen weer gebruikt worden, of moet hier eerst van alles worden ingesteld? Ik heb hier namelijk geen verstand van, en de pinautomaat mag absoluut niet langer dan een uur 'offline' zijn.

Groetjes,
Twan
PS: het is een Thomson 780i WL geloof ik, of een Thomson 608i WL (SpeedTouch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Ik zou het in dat geval eerst zelf even testen met een andere router met default instellingen. Als het pinapparaat dan werkt, dan heb je een zeer grote kans dat alles blijft werken als je de andere router terugzet op fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
In belgie zijn deze een "gewoon" internet apparaat. Soms staan deze in DHCP soms met Fixed IP. Dus een reset met behoud van network range en default gateway zou dit gewoon moeten werken.

Je kan ook het kastje even omdraaien en het support nummer bellen. Normaal gezien weten zij dat perfect.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:12
Mijn pin krijgt van de DHCP server een adres en functioneert dan gewoon. Mijn eerste gevoel zegt dus: ja. Ik weet alleen niet of de pin waar jij over spreekt misschien een vast adres behoeft vanwege een portforward voor ondersteuning van buiten of iets dergelijks. Vraag dus aan de leverancier van de pin om raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Ik heb er ooit is 1 in beheer gehad. Het enige wat dat ding nodig had was een internetverbinding. Niks bijzonders. Maar ik zou het wel even testen met een andere router inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En anders na sluitingstijd beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
Ethefox schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:46:
Mijn pin krijgt van de DHCP server een adres en functioneert dan gewoon. Mijn eerste gevoel zegt dus: ja. Ik weet alleen niet of de pin waar jij over spreekt misschien een vast adres behoeft vanwege een portforward voor ondersteuning van buiten of iets dergelijks. Vraag dus aan de leverancier van de pin om raad...
Mijn pin heeft een (vast) publiek IP-adres. Net even anders dus. Voor de zekerheid kun je misschien inderdaad beter even de leverancier om raad vragen.

Evt. kijken of je de huidige instellingen al kunt vinden in het apparaat.

[ Voor 6% gewijzigd door xtra op 11-01-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21

allure

Titaan fase 2/3

En desnoods test je dit buiten winkeltijden, dan heb je veel meer speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nieuws: Currence maakt pinnen via normale internetverbinding mogelijk
Currence heeft aangekondigd dat het mogelijk wordt om pinbetalingen via een 'normale' internetverbinding af te handelen. Tot nu toe waren ondernemers verplicht om een gecertificeerde dataverbinding af te nemen.
Omdat dus niet duidelijk is of het zo'n "speciale" internetlijn is (wat technisch gezien gewoon een vpn over zelfde hardware is) zou ik van start gaan met een ander routertje, zoals philp hierboven zegt (kost een paar tientjes) zodat je de goede altijd weer terug kunt zetten.

Als pinnen zo kritisch is kan het in ieder geval geen kwaad een 2e routertje in huis te hebben.

PS, wellicht moet je dus niet alleen in de router, maar ook in de modem instellingen veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 11-01-2011 17:41 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:43
De meeste pin terminals gebruiken TCP poort 15000 om verbinding met buiten te maken en vinden het daarom erg fijn als je wanneer je NAT of een firewall gebruikt erg fijn als je daarvoor een mapping aanmaakt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 12:07

EoG

BOFH

Neem even contact op met Banksys (ik neem aan dat je daar je pinapparatuur vandaan hebt); ze kunnen je haarfijn uitleggen wat je kunt doen om je pin weer werkende te krijgen. Zelf vrij goede ervaringen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Banksys bied zeer goede ondersteuning.Laatst moest ik pinpads omzetten van een telefoonlijn naar ethernet.Na een uurtje klooien,heb ik banksys maar gebeld.zij mailde mij een uitleg hoe ik het moest doen.Binnen 5 minuten werkte hij via ethernet.De volgende pinpad heb ik voordat de jongen een senseo kon zetten omgezet.En het leuke is,je kan het overal in nederland doen op een banksys pinpad.hahahaha,leuk als je ergens voor de kassa staat te vervelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Pinautomaat draait hier in een routed netwerk. Zakelijk ADSL van KPN. Speedtouch Modem is geconfigureerd als Router en deelt 192.168.1.x adressen uit.
Pagina: 1