Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win XP: Exact DOS versie in fullscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Win XP computer met daarop nog een oude Exact versie in DOS. Nu wil ik dat als ik Exact open dat ie niet fullscreen opent en een klein 640x480 venstertje in het midden laat zien, maar ik wil dat dat 640x480 venstertje wordt uitvergroot.. Hoe kan ik dit doen?

Bedankt!

Gr. Floris

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ALT+ENTER?

Of bedoel je dat het venster 800x600 moet zijn ofzo? Je kan allicht proberen een nieuwe shortcut te maken naar het dos-commando om Exact op te starten en daarna de properties te kiezen van de shortcut en te spelen met het aantal pixels hoog/breed en dergelijke. Maar ga er niet vanuit dat Exact en dan mooier/groter uitziet.

[ Voor 94% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2011 15:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

beany

Meeheheheheh

Misschien dat WinXP nog de alt-enter ondersteund??

edit: altijd te laat...

[ Voor 29% gewijzigd door beany op 11-01-2011 15:21 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 16:05
Of eigenschappen van de file/snelkoppeling dan naar opties en dan bij weergaveopties volledig scherm selecteren

Verwijderd

Topicstarter
Nee werkt niet..

Ik krijg zeg maar dit te zien nu:

http://img706.imageshack.us/img706/8079/screenshotpj.png

En dan moet het zeg maar het exact vlak (dat grijze stuk) exponentieel groter worden zodat het in de hoogte op het scherm past..

Iemand?

Gr. Floris

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou er niet eens over nadenken. Exact voor DOS is nooit geschreven voor meer dan 640x480. Kans dat het er brak uitziet wordt groter. Sterker nog, je hebt zelfs kan dat als je met de pijltjestoetsen in sommige DOS-applicaties moet "manouvreren" en je hebt de resolutie aangepast, dat je nooit meer bij een bepaalde optie komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 22:47
Je kunt natuurlijk ook je desktopresolutie verlagen naar 640x480 (of 800x600)

Er is ook een instelling voor als je rechtsklikt op de applicatie en onder eigenschappen kijkt, maar dat zit geloof ik pas in XP vanaf SP2?

Niets...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
lama...

[ Voor 98% gewijzigd door Zwelgje op 11-01-2011 15:31 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Dus, even een opsomming:

* Je wilt dat hij NIET fullscreen opent
* Je wilt dat hij NIET postzegel formaat opent
* Je wilt dat hij GROTER is dan telefoon resolutie. (of het 640*480 is laat ik in het midden).

1 en 2 kan door de shortcut aan te passen, de resolutie PRECIES kan echter niet.

Enkele voorbeeldjes om de grootte aan te passen:
Commandprompt@W7

Dit is welliswaar Windows 7, maar XP zal heus niet zó anders zijn. In de andere schermen kun je weergeven hoeveel karakters het command window moet zijn, het is echter wel zo dat de standaard "resolutie" 80*25 (en dat meet je in karakters) is.

Als hij FULLSCREEN juist postzegel is... tsja, ga dan maar windowed werken. Je hebt waarschijnlijk nog zo'n PC (mag ik raden: is het een laptop?) die z'n resoluties niet goed naar native kan scalen.

[ Voor 45% gewijzigd door Umbrah op 11-01-2011 15:33 ]

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DOSBOX proberen?
http://www.dosbox.com/

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10

DUX

blijft ook nu voor Oranje

* DUX bevestigt dat het Font/Lettertype-tabblad van de eigenschappen van een DOS-prompt er hetzelfde uitziet in Windows XP als in dat screenshot :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met de eisen in de OP, is eigenlijk de enige oplossing, je scherm resolutie te verlagen. Want als je XP 800x600 is, en de DOSprompt 640x480, is dat groot zat natuurlijk.

DOSBox ken ik niet, dus of het daar mee kan, dunno.

Waarom zou FullScreen geen optie zijn? Als je op Win-D ramt, kom je weer op je desktop, en alt-tabben werkt ook gewoon.

Ik ben benieuwd naar de reden waarom fullscreen geen optie is? Switchen naar Windows kan altijd met DOS-apps.

Ey!! Macarena \o/

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nou kan de TS natuurlijk keurig zelf een antwoord geven daarop, maar stel je een situatie voor waarin je je financiële administratie wil doen mbv het klassieke DOS-programma, maar je wilt ook tegelijkertijd zicht blijven houden op bijvoorbeeld:
[list]• Je Outlook-inbox, of het icoon daarvan in de task tray;
• MSN;
• Een helpdeskapplicatie;
• Je twitter in de windows sidebar;
• De klok in de task tray;
• Je case temps :P ;
• Etc cetera...

Volgens mij helpt DOS-Box overigens niet omdat deze de grafische prestaties van DOS juist probeert te emuleren en daarom geen verschil geeft met het eerdergenoemde voorstel om de fontgrootte gewoon aan te passen in de eigenschappen van het DOS-prompt.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1