Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyG
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 11:57
Ik heb zelf de samsung ht-c5200 gekocht. Dit is een prima 2.1 setje, Beeld en geluid zijn goed en ook alle apps werken prima.

Ik heb alleen wel een vraagje:
De samsung ht-c5200 is het kleine broertje van de ht-c5500. De speler is precies hetzelfde (qua uiterlijk), ook de uitgangen voor de extra rear left/right en center speaker zitten achterop de ht-c5200 speler. Dus je zou zeggen dat als je ergens extra speaker vandaan tovert deze zouden werken...
Kan je ook 5 speakers aansluiten (aangezien de aansluitingen er wel op zitten) op de ht-c5200 en dat de speler 5.1 surround uitvoert.
Maar ondersteund de ht-c5200 ook 5.1 surround? Zo niet, is dit wel mogelijk door bijv. een firmware update?

Heb deze vraag ook bij samsung neergelegd, maar tot op heden nog niks op gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:36
Verwacht niet dat je van samsung een antwoord krijgt maar je kan toch altijd extra speakers aansluiten of niet en kijken of het werkt. Wat gebeurt er als je de front speakers aansluit op de rear aansluiting

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyG
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 11:57
Ottie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:31:
Verwacht niet dat je van samsung een antwoord krijgt maar je kan toch altijd extra speakers aansluiten of niet en kijken of het werkt. Wat gebeurt er als je de front speakers aansluit op de rear aansluiting
Ja klopt, dat had ik zelf ook bedacht inderdaad. Oude speakers van m'n samsung ht-z222 aangesloten (zelfde plugjes), vervolgens krijg ik links achter wel geluid, maar dit is erg dof en niet alle klanken komen door en rechts achter komt geen geluid uit.

Vandaar dat ik aan een firmware update dacht, dus de nieuwste firmware van de ht-c5200 geinstalleerd, alleen hetzelfde probleem blijft. Maar misschien een firmware van een andere ht-c....???

Had overigens samsung gebelt, maar ik kreeg een niet zo'n slimme mevrouw aan de lijn die verkondigde dat er toch echt maar 3 (sub, front left/right) aansluitingen achterop de speler zitten. Bij mij zitten er toch ECHT 6 (front left/right, center, rear left/right, sub) Dus met dat gesprek was ik snel klaar!

En anders ga ik toch de ht-c5500 maar kopen. De 5200 geeft een perfect geluid, mooi vol, maar 5.1 geeft toch meer het gevoel dat je IN de film zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:36
Apart want ik heb ook nog naar de 2.1 staan kijken maar daar waren de overige outputs afgedekt met een plaatje. Heb jij die plaatjes weggehaald of waren die al weg.

Ik heb ook gekeken naar de nieuwste firmware voor de ht-c5200 maar die is zelfs hetzelfde als die van de ht-c5500. Lijkt dus dat het enige verschil is de aansluitingen aan de achterkant.

Heb je ook een autocalibratie functie, hoeveel speakers geeft die aan.

[ Voor 44% gewijzigd door Ottie op 17-01-2011 16:34 ]

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde set gekocht HT C5200. ik vind de aansluitingen voor de speakers op de set zelf heel slecht, hoe kan je het beste de speakers aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:57

FeaR

In GoT we trust

Je hebt maar één methode/manier en dat is de manier van de set. Dat is het nadeel van dergelijke kant en klare oplossingen van diverse merken: aparte stekkers/aansluitingen op de speakers en/of bron. Met normale apparatuur kan je nog de keuze hebben tussen bare-wire, banaanpluggen of spades, maar met deze Samsung moet je aansluiten met de connectoren zoals de fabrikant je ze geeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Zou het niet kunnen dat Samsung uit kostenoverwegingen heeft besloten dezelfde behuzingen en aansluitingen te gebruiken voor de 2.1 als 5.1? Volgens de specs hebben de frontkanalen een versterking tot 165W. Het zou kunnen dat dat ding van jou de rest van de aansluitingen wel heeft, maar ze simpelweg niet worden versterkt en/of defect zijn.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1