Binnenkort gaan de winterbanden onder mijn 2006 Octavia weer plaatsmaken voor zomerschoeisel. De momenteel gebruikte banden zijn zo ongeveer op.
Gegevens:
-Originele 16" LM velgen (niet supermooi meer)
-Bandenmaat 205/55/R16
-De achterbanden gaan nog wel (3 of 4 mm) maar dat zijn al 2 verschillende (b) merken
-De voorbanden zijn echt op
Ik zit me dus nu af te vragen wat wijsheid is:
-4 nieuwe banden op de bestaande velgen
-2 nieuwe voorbanden op de bestaande velgen
-Een mooi setje 17" LM scoren en overgaan op 225/45/R17's (maar dan is de uitdaging, welke, het is een "saaie" sedan, dus het moet niet al te uitbundig worden)
En dan blijft nog overeind welk merk banden. Voor 205/55/R16 kan ik merkloze banden vinden (Rotally, Sunny, Barum, ...) voor 44 per stuk. Dan ben ik voor 200 euro rondom klaar. De goedkoopste merkband (Pirelli P6000) kost 69 euro. Dan wordt het 300 euro.
Iemand andere tips of overwegingen?
Gegevens:
-Originele 16" LM velgen (niet supermooi meer)
-Bandenmaat 205/55/R16
-De achterbanden gaan nog wel (3 of 4 mm) maar dat zijn al 2 verschillende (b) merken
-De voorbanden zijn echt op
Ik zit me dus nu af te vragen wat wijsheid is:
-4 nieuwe banden op de bestaande velgen
-2 nieuwe voorbanden op de bestaande velgen
-Een mooi setje 17" LM scoren en overgaan op 225/45/R17's (maar dan is de uitdaging, welke, het is een "saaie" sedan, dus het moet niet al te uitbundig worden)
En dan blijft nog overeind welk merk banden. Voor 205/55/R16 kan ik merkloze banden vinden (Rotally, Sunny, Barum, ...) voor 44 per stuk. Dan ben ik voor 200 euro rondom klaar. De goedkoopste merkband (Pirelli P6000) kost 69 euro. Dan wordt het 300 euro.
Iemand andere tips of overwegingen?
Nederlands is makkelijker als je denkt