Toon posts:

AGP op 80 Mhz ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bakje nu op 600 Mhz staan,
daŽs 120x5.
allemaal zeer stabiel ,maar....de pci en agp
staan zo ERG hoog, nl. 40/80 Mhz. ipv 33/66.
het lijkt allemaal wel goed te gaan, maar
hoe zit het op de lange termijn ?

Wie heeft er ervaring met agp-kaarten op deze bizarre snelheid ? En welke kaarten gaan er wel moeilijk mee doen ??

mijn systeem:
Asus P2B-VM ATX
P3 500 (katmai slot1) @ 600
128 MB (siemens PC125)
8.4 HD (UDMA/33 Seagate, geen problemen)
de AGP-kaart :
Ati rage GL 128, 32 mb, AGP2x, sidebanding.
(3D wordt nog gedaan door een Voodoo2)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik praat niet uit ervaring (mijn tnt2 kaart doet het nu een paar maandjes op 75 mhz perfect..hoger wil m'n processor niet :() maar ik denk dat je op de lange duur toch wel wat problemen zou kunnen krijgen. De kaart heeft gewoon een kortere levensduur als je hem sneller laat werken dan 66 mhz.
Maar ik weet niet hoe kort korter is. Een videokaart hoeft toch niet eeuwen mee te gaan, want dan heb je al lang weer een nieuwe (ik bedoel, misschien kan hij normaal 100 jaar mee, en als je gaat overklokekn nog 15 ofzo...veel verschil, maar maakt nix uit)

Verwijderd

Ik denk dat het niet zo heel er veel uitmaakt, zolang je de boel maar goed koel houd lukt het denk ik wel hoor. Dat kaartje gaat dan nog lang genoeg mee en dan heb jij intussen wel weer een nieuwe gekocht ! ;)

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik overleef het dus wel met genoeg koeling. dank u :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
yeah right een videokaaart die 100 jaar meegaat. wat dacht je van 10 jaar en met overclokken 4 jaar ofzo. je kan in iedergeval niet uit ervaring spreken want de huidige generatie of vorige generatie kaarten is nog geen jaar oud. een tv gaat toch ook niet 100 jaar mee. maar 4 jaar is toch heel redelijk? kijk nu maar wat de beste kaart 4 jaar geleden is, een s3trio virge 3d, kenners weten dat dit alleen goed voor Word is. ik verwacht dat het over 4 jaar zelfde situatie is. een geforce 6 zit je al aan dan bijvoorbeeld. niet te vergelijken met dat dingetje van jou

Verwijderd

mijn G400 staat op AGP 1/1 met een 99Mhz bus, loopt prima. (G400 is wel het meest tolerant wat dat betreft)

Verwijderd

Topicstarter
99 Mhz ?? (WoW)
wordt die bij jou dan ook heter dan op
66 Mhz ?? of valt dat wel mee ?

Verwijderd

ZO TERUG VAN WEGGEWEEST MAAR IK DENK IK REAGEER MAAR WEER EENS. MIJN BIOS STAAT OOK 1/1 MET FSB OP 100 RESUMEE MOET MIJN AGP BUS DUS OOK OP 100 LOPEN. V3 3000 WORDT WEL BLOEDJE HEET MAAR MET PCI COOLER ER ONDER BLIJFT I FLINK COOL. KOST ME WEL 2 PCI SLOTEN HELAAS. SISOFT SANDRA ZEG WEL DAT ME AGP POORT TE HOOG GECLOCKT STAAT MAAR ALLES DRAAIT ZEER STABIEL. NO LOCKUPS

Verwijderd

maakt niet uit bij mij, op 66 Mhz of 100Mhz wordt ie even warm. scheelt wel 5 fps in q3 800x600 32bits.

bloody_b: je CAPS LOCK staat aan, heel irritant. als je op wil vallen gebruik dan Bold

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn Asus V3800 TVR (TNT2) trekt 83 MHz alsof het gewoon 66 is....

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Viper 550 16MB 89Mhz, en dat al een maand of 6 :) niet warm, geen probs.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 09:37

MicroWhale

The problem is choice

Asus3400 (TNT) loopt makkelijk 89mhz.
Je ziet dat de oudere kaarten makkelijker op een snellere bus passen. OC'ers gebruiken daarom zelfs PCI kaarten om hoger te komen. Maar voor AGP kun je (ongeveer):
G400: 99
TNT : 89
TNT2: 83

Voodoo & G4s weet ik niet.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Pagina: 1