Welke processor kan ik beter nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03-2025
Hallo,
Ik heb momenteel een Intel E8400 dualcore processor in mijn PC met een lichte overclock (3,33 Ghz).

De pc gebruik ik vooral om games op te spelen, echter merk ik dat er al flink wat spellen zijn die niet zo soepeltjes draaien (o.a. GTA 4) terwijl mijn graka (Nvidia GTX260) toch niet zo zeer slecht is.
Nu heb ik hier een 2de pc staan (gewoon een office PC'tje) met daarin een Q8300 quadcore processor, en aangezien het bij die PC niet zoveel uitmaakt als hij wat trager wordt, dacht ik, Zal ik die Q8300 in mijn game-pc doen?

Een lichte overclock is uiteraard geen probleem, (Mobo ondersteund tot 1600 Mhz FSB, en ik heb 800 Mhz DDR2, dus dat er zo'n idioot lage multiplier inzit maakt niet zo heel veel uit).

Echter is mijn vraag dus, zal het verschil uitmaken bij games? of raden jullie me toch aan om die E8400 erin te laten zitten?

Alvast Bedankt

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-02 15:22
Hangt een beetje van de spellen af of het verschil gaat maken, sommige spellen draaien nog vooral op 1 of slechts 2 cores, maar GTA IV zal bijvoorbeeld sneller draaien op de q8300, omdat GTA IV alle 4 de cores goed zal benutten,

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Steeds meer spellen zullen gebruik maken van meerdere cores en veel spellen maken daar nu ook al gebruik van, ik zou de Q8300 in je game pc zetten ;)

www.maartendeboer.net

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03-2025
MrCostanzo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:59:
Hangt een beetje van de spellen af of het verschil gaat maken, sommige spellen draaien nog vooral op 1 of slechts 2 cores, maar GTA IV zal bijvoorbeeld sneller draaien op de q8300, omdat GTA IV alle 4 de cores goed zal benutten,
Dat dacht ik dus ookal, maar wat ik me toen ook bedacht was dat spellen die maar op 2 cores draaien, dermate oud zijn dat ze genoegen nemen met 2 x 2,5 ghz? Of zie ik het nu verkeerd?
Wat me trouwens ook opviel was dat de cache redelijk klein is bij een Q8300, zal dit voor problemen gaan zorgen?

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 15:34
De E8400 is normaal gesproken in games beter door de hogere clocksnelheid en meer cache. Daarnaast is hij supersimpel over te clocken (normaal gesproken wel tot 4Ghz).
Gta IV is eigenlijk altijd een uitzondering. Een van de eerste games die goed om kan gaan met meerder cores, maar meestal is dat nog niet het geval. Verder is die game slecht geprogrammeerd voor de pc, waardoor het niet echt een goede graadmeter is. Bovendien is bij GTA nog niet gezegd dat de cpu de bottleneck is. Gta kan een GTX 260 goed laten zweten weet ik uit ervaring, ook met een quadcore.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Reviews opzoeken kunnen we allemaal natuurlijk best zelf ;)

Daarbij zijn dit soort aanschafadviestopics niet toegestaan op GoT, dus ik ga het topic sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.