Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.PST bestand niet te importeren na verwijderen FileNet

Pagina: 1
Acties:

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Beste dames en heren,

Ik zit met een probleem, of tenminste, een goede vriend van me. Het bedrijf waar hij werkt deed laptops weg, waar hij er een tijdje geleden dus eentje van heeft overgenomen. Daarop (Windows XP) gebruikt hij zijn e-mail middels Outlook 2002.

Het bedrijf waar de laptop van was, gebruikte FileNet van IBM, dus overbodig voor thuis gebruik. Deze heeft hij verwijderd, en nu bevat zijn Outlook dus geen data meer, terwijl het PST bestand aangeeft dat er nog 14MB in zit. Ook als ik hem scan met ScanPST.exe zegt deze tool dat er geen errors zijn aangetroffen, dat er 7 folders en 52 bestanden in zitten. Echter, als ik hem import in Outlook gebeurt er niets, hij blijft dus leeg.

Ook als ik het bestand middels LocalFolder in Thunderbird (tooltje dus om pst's te importeren in thunderbord) gebeurt er niets. Wie kan mij helpen? Het is erg belangrijk voor hem, aangezien er belangrijke mails instaan.

Alvast duizendmaal dank! :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staan de emails er nog wel in? Vaak na het verwijderen blijft de ruimte nog wel geregistreerd, maar de emails zijn weg. Kijk gewoon eens in het bestand zelf met een viewer.

Kan het zijn dat er encryptie op zat?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• El_Bandito
Onwaarschijnlijk dat er encryptie op zit. En nee, de e-mails staan dus niet meer in Outlook, is compleet leeg. Met wat voor viewer dan? Want notepad kan hier niets mee natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door El_Bandito op 11-01-2011 12:54 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat gebeurt er als hij Filenet terugzet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• El_Bandito
FileNet is volgens mij een nogal complex stuk software, dat vrij diep in het OS gebakken zit, dus dat zie ik hem, en mezelf, niet zo gauw doen ;) Maar ik vraag mij dus af wat voor een invloed FileNet op PST bestanden kan hebben.

Daarnaast heb ik dus gewoon de PST bestanden op stick gezet, en op eigen PC gezet, maar daar gebeurt er dus ook niks mee.

[ Voor 21% gewijzigd door El_Bandito op 11-01-2011 13:03 ]

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
en wat gebeurt er als je het pst bestand op een andere pc importeert? mag geen probleem zijn met 14mb..
Gelijk een mooi moment om over te stappen op imap, maarja daar ben je nu niet mee geholpen natuurlijk

• El_Bandito
Zie aangepaste post boven je :P

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
en tools als pc inspector file recovery? kun je daarmee niet de vorige versie nog terughalen van je originele pst bestand?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kan de volgende methode gebruiken om te zien of er nog wat te recoveren valt vanuit het pst-bestand;
http://www.howto-outlook....itemsfromanoutlookpst.htm

[ Voor 0% gewijzigd door Roady81 op 11-01-2011 16:56 . Reden: typo :-S ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je PST van 14MB zal van alles bevatten, maar geen mail data. 52 items/files/entries is leuk, maar dat zijn waarschijnlijk mappen, lege velden, user items e.d. Misschien dat er zelfs slechts contacten of kalender data in staat en verder niks.

• Roady81
@johnkeates
Op zich kan het zijn dat er hier naar het verkeerde pst-bestand gekeken wordt of dat er intussen een nieuw pst-bestand is aangemaakt, maar voor iemand die (nog) niet veel met Outlook werkt kan het toch mogelijk zijn dat dit klopt en al zijn data erin staat.

Op zich raar dat de PC's niet "schoon" opgeleverd werden en waarschijnlijk is het ook beter om zelf gewoon "schoon" te beginnen ipv programma's te verwijderen. Verder zijn het maken van backups natuurlijk altijd belangrijk, maar dat zal hij nu ook wel doorhebben en is verder off-topic voor het oplossen van dit probleem.

Verwijderd

14 MB zal niet zo veel zijn denk ik zo toch?

• El_Bandito
Dat was meer als test hoor ik net. Hij heeft nog een ander bestand van 416MB. Die van 14MB leest hij nu wel uit via File > Open > Outlook Data File.

Outlook blijft helaas leeg na het openen van het 416MB grote bestand.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien even Outlook 2003 of hoger proberen, mogelijk heb je een unicode pst te pakken, al zou ik dan een duidelijkere error verwachten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Roady81
El_Bandito schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:48:
Dat was meer als test hoor ik net. Hij heeft nog een ander bestand van 416MB. Die van 14MB leest hij nu wel uit via File > Open > Outlook Data File.

Outlook blijft helaas leeg na het openen van het 416MB grote bestand.
En de voorgestelde recovery methode gaf welk resultaat...?

• El_Bandito
Roady81 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:55:
Je kan de volgende methode gebruiken om te zien of er nog wat te recoveren valt vanuit het pst-bestand;
http://www.howto-outlook....itemsfromanoutlookpst.htm
Opgelost door de hex-manier te gebruiken in bovenstaande link! :)

Pagina: 1