Toon posts:

overclocken van een intel PIII 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kun je bij een intel echt de freq. ratio niet veranderen? dat zou dus betekenen, dat ik die van mij maximaal over kan clocken tot 900 mhz (normaal is 6x133=900) maximaal is dan 6x150=900 is hier helemaal nix aan te doen? aub niet van die opmerkingen van moet je maar een AMD kopen want daar heb ik natuurlijk weinig aan ps moederbord is een ASUS CUV4X-E ATA 100

Verwijderd

nee

Verwijderd

Topicstarter
er zal vast en zeker toch wel een DIE-HARD clocker zijn die hier een oplossing voor heeft.?!?!?!

Verwijderd

nee

Verwijderd

Topicstarter
ook niet met opvoeren van Vcore of vergelijkbare technische termen?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Die hard clockers genoeg, maar niet 1 die jou kan helpen......... vind het zelf ook :r

Verwijderd

Topicstarter
ook niet met opvoeren van Vcore of soortgelijke technische termen?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het spijt ons vreselijk... er is echt niks aan te doen

Geen inspiratie

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 15:53 schreef arjo_kamp het volgende:
ook niet met opvoeren van Vcore of soortgelijke technische termen?
Owkee als je te lui bent om de search te gebruiken zal ik het maar ff kort uitleggen.

De Vcore staat voor de spanning over je proc. Zolang jij geen stabiliteitsproblemen hebt en hij POST normaal hoef je die niet te verhogen. Het probleem bij de peniumpjes is dat vanaf de Pentium 2 dus de Multiplier gelockt is. Bij jou Pentium 3 dus evenzo. Wat moet je dan als overclocker?? Je FSB opkrikken natuurlijk. Dat heb jij al gedaan maar hij wil niet hoger (je bent hier wel vaag over trouwens :?)
Ik snap nu niet precies wat het probleem is maar je kunt proberen om de I/O voltage te verhogen. Dit is de spanning die voer je mobo, geheugen etc. loopt. Hiermee kun je je geheugen misschien nog wat hoger krijgen en wordt het signaal van proc. naar northbridge naar geheugenbus naar southbridge en weer terug wat sterker.
Als je dan nog niet hoger komt zul je beter geheugen moeten kopen. Bijvoorbeeld Mushkin rev.3 geheugen ofzow Dat kan wel tot 160MHz en meer. Maar als je mobo (LEES: Chipset) niet hoger kan dan 150MHz of als je BIOS instellingen gewoon nix hogers toelaten dan KAN DAT NIET!!

Khoop dat het nu een beetje duidelijk is en gebruik voortaan de search....duizenden topics hierover geweest. Als het nou een Pentium 4 was, was het iets anders geweest.

Als je het hierna nog niet lukt dan vraag je nog maar een keer.

*Tweakert Out*

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je had mischien beter de PIII 800 op 100 MHz kunnen kopen. Die heeft een multiplier van 8. Als je die dan op 133 zet heb je 1064MHz!
133MHz is voor je moederbord niets bijzonders. De PIII800@100's van tegenwoordig kunnen ook heus wel wat meer aan dan precies 100MHz.

Mosterd na de maaltijd, maar toch. ;(

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Okay, iedereen bedankt in ieder geval, ik zal ff de search raad plegen voor de technische termen. resultaten en bevindingen zal ik jullie medelen, ik krijg morgen m'n nieuwe moederbordje, khou jullie op de hoogte ciao!

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 16:22 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Je had mischien beter de PIII 800 op 100 MHz kunnen kopen. Die heeft een multiplier van 8. Als je die dan op 133 zet heb je 1064MHz!
133MHz is voor je moederbord niets bijzonders. De PIII800@100's van tegenwoordig kunnen ook heus wel wat meer aan dan precies 100MHz.

Mosterd na de maaltijd, maar toch. ;(
Hier pIII 800e @ 1004

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 16:43 schreef iFc-Freaky het volgende:

[..]

Hier pIII 800e @ 1004
welke fsb heb je dan? ook 133?????

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op Thursday 15 March 2001 16:56 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

welke fsb heb je dan? ook 133?????
Simpel rekensommetje toch :?
1004 / 8 = is FSB van 125/126
toch?
correct me if Im wrong

Verwijderd

Inderdaad mike!
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/mod/pics/oc/cpu.jpg

Verwijderd

Ondanks dat ik een newbie o'clocker ben, kan ik je toch wat vertellen, de vragen moeten dan echter wel over de Duron + Abit KT7-A gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
mensen, nieuw moederbordje gekocht, zie hier onder, kzit nou met p800@992 ofziets fbs is nou 166, en alles loopt nog perfect, als ik 1 stapje hoger ga dan begint alles te piepen, geef ik een reboot dan staat ie op 400, is dat de temp? kheb al van alles geprobeert, oa voltage opgeschroeft?!?! geheugen op 3/4 gezet nog meer tips?

Verwijderd

Pci devider anders instelle?

Verwijderd

Topicstarter
temp idle is 40 degr. en na een 3dmark2001 benchmark 55 degr kdenk dat dat het probleem is kheb een oude voeding gevonden, maar die ventilator heeft een 2 polig stekker m'n moederbord zegt ik wil dr 3..... iemand tips/hints?

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Op Friday 16 March 2001 17:55 schreef arjo_kamp het volgende:
mensen, nieuw moederbordje gekocht, zie hier onder, kzit nou met p800@992 ofziets fbs is nou 166, en alles loopt nog perfect, als ik 1 stapje hoger ga dan begint alles te piepen, geef ik een reboot dan staat ie op 400, is dat de temp? kheb al van alles geprobeert, oa voltage opgeschroeft?!?! geheugen op 3/4 gezet nog meer tips?
Ja .... wees vooral voorzichtig :)

waarschijn lijk is dat de temp nog niet

ald je te ver oc-ed dan reset je bios zich naar een "safe" modus ....

o ja ... en het is FrontSideBus en niet FrontBusSide .... :)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip, ik heb nou een pentium 800 met een multipl. van 6 en een fsb van 133 (orrigineel dan) volgende week krijg ik een pentium 800 met een multipl. van 8 en een fsb van 100, kan dus nog harder, kga voor de 1200 mhz (als dit kan?!?!)

Verwijderd

alles gaat piepen?? Duidt erop dat de videokaart het niet trekt. Heb je je agp op 2x ingesteld ipv 4x en de apgdivider staat ook op 2?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ff de agp op 2x zetten ipv 4 x maybe helpt dit, heeft dit geen invloed op de performance van m'n videokaart??? tenigste wat ik leuk vind is hoge 3dmark2001 scores halen net ff getest p3 800@960 videokaart std. 1680 nou aan het benchen met m'n videokaart overgeclockt..

Verwijderd

Topicstarter
agp op 2x zetten heeft geen nut, ut zal wel iets anders zijn, dr zit een modempje in een 3com netwerkkaartje, hauppage tv kaartje, en videokaart en extra usb poortjes

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Je zou natuurlijk ff al je kaarten eruit kunnen halen , kijken of t dan wel gaat , en dan 1 voor 1 weer terug stoppen ....

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Pagina: 1