Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 02:22
Probleem: Dit is nu de 2e keer dat dit gebeurd en ik erger me er vreselijk aan. Het icoontje voor netwerkverbinding in de taakbalk is er niet meer, evenals de functies op die plek. De plek is er wél, kortom de plek waar hij stond is nog altijd aanwezig en nu leeg/onbezet maar het icoontje erin is verdwenen en rechter en linker muisknop werken er ook niet meer op. Ga ik via Configscherm naar Netwerkcentrum en klik ik daar op "Een verbinding maken of verbreken" dan verschijnt netjes rechts onderin beeld de normale pop-up als je met de linker muisknop op het icoontje klikt.

Oorzaak: vermoedelijk is de oorzaak stroomuitval. Zodra mijn MSI-P55A-GD65 mobo eventjes stroom mist, verliest deze AL zijn BIOS-instellingen (behalve opgeslagen profielen) en dan de eerste keer opstarten vergeet ik uiteraard de tijd goed in te stellen en Windows neemt dit klakkeloos over, met als gevolg dat er dan 26-januari 2010 staat (BIOS-build). Ook zo'n enorm erger puntje, mijn voorgaande asus mobo's onthielden alles gewoon netjes een korte/lange tijd bij stroomonderbreking. Voor mij bijna een reden een ander mobo te nemen.
Terugkomend op het probleem: zodra dit 2 keer is voorgekomen, verdwijnt dus mijn netwerkicoontje uit de taakbalk. Hoe loste ik dat eerder op? Image terugzetten. Maar heb ik nu geen zin in, tevens is mijn laatste image te lang geleden, dan mis ik teveel.

Oplossing: een redelijke zoektocht middels google en tweakers en ik kon niemand vinden met eenzelfde ervaring met windows 7, wel met XP en Vista, al waren dat niet écht vergelijkbare problemen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit op te lossen, zonder terugplaatsen van image of herkent men dit probleem?

edit: ook dropbox icoontje is weg, maar neemt nog wel ruimte in en icoontje als logmein en MS security essentials zijn er wel, maar reageren niet. Icoontje van daemon-tools reageert wél normaal. Het lijkt dus een algeheel taakbalk probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door dinkelover op 11-01-2011 13:28 . Reden: toevoeging ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je moederbord zn settings verliest nadat de stroom er vanaf is (geweest) dan is waarschijnlijk de BIOS batterij leeg/deaud/overleden en dient die vervangen te worden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
redfoxert schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:42:
Als je moederbord zn settings verliest nadat de stroom er vanaf is (geweest) dan is waarschijnlijk de BIOS batterij leeg/deaud/overleden en dient die vervangen te worden.
Dacht ik ook aan, maar zo'n nieuw moederbord vond ik wel vreemd, zo snel. Tevens onthoudt deze de OC-profielen dus wel, of gaat dit via stukje flash en behoeft dat dus geen batterij?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Probleem is opgelost. Met het vervangen can de CMOS batterij, bleef inderdaad de tijd bestaan en prompt bij de eerste boot met nieuwe CR2032 en direct en correcte tijd, waren alle icoontjes in de taakbalk ook weer in ere hersteld inclusief functies. :? :? :? Wellicht zal het nooit verklaard worden, maar blijkbaar heeft die CMOS batterij ook een inpact op het OS, of het is toch een bug/feature >:) Ik ben er blij mee. Blijf het wél raar vinden dat deze nu al op is, heb nog nooit zo'n batterij hoeven vervangen. Sommige moederborden hebben al 5 jaar dezelfde en werken nog steeds. Dit moederbord heb ik nog geen half jaar....

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 18:51
dinkelover schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:52:
Probleem is opgelost. Met het vervangen can de CMOS batterij, bleef inderdaad de tijd bestaan en prompt bij de eerste boot met nieuwe CR2032 en direct en correcte tijd, waren alle icoontjes in de taakbalk ook weer in ere hersteld inclusief functies. :? :? :? Wellicht zal het nooit verklaard worden, maar blijkbaar heeft die CMOS batterij ook een inpact op het OS, of het is toch een bug/feature >:) Ik ben er blij mee. Blijf het wél raar vinden dat deze nu al op is, heb nog nooit zo'n batterij hoeven vervangen. Sommige moederborden hebben al 5 jaar dezelfde en werken nog steeds. Dit moederbord heb ik nog geen half jaar....
Heb je toevallig zo'n stekkerblok met een schakelaar die je iedere keer uitzet?
Wanneer je het stroom van je computer afhaalt gebruikt hij dat batterijtje namelijk.
Wanneer je de stroom erop laat gebruikt hij een klein beetje stroom uit het stopcontact hiervoor.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Meekoh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:08:
[...]

Heb je toevallig zo'n stekkerblok met een schakelaar die je iedere keer uitzet?
Wanneer je het stroom van je computer afhaalt gebruikt hij dat batterijtje namelijk.
Wanneer je de stroom erop laat gebruikt hij een klein beetje stroom uit het stopcontact hiervoor.
Nope, juist PC, NAS, modem en router krijgen constant prik, al het andere zit wel achter zo'n blok :) En uit modem/router kan ik afleiden wanneer stroom eraf is geweest (bv storing) .. en dat is heeeel lang geleden. Ik moest alleen PC laatste week 2 keer verhuizen. En ook met hardware in en uitdoen zet ik de voeding er altijd af.

pepernooot

Pagina: 1