Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standby Button PC --> andere functie aan toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Charran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 15:13
Ik hoop dat ik goed zit bij overige hardware, maar ik ben opzoek naar een manier waarop ik de knop die ik heb gekocht als invoerapparaat kan gebruiken in een flash applicatie.

De knop die ik heb gekocht is een Stanby Button. Als je op de knop drukt gaat je pc in sluimerstand. Mijn Mac geeft mij de optie om af te sluiten, te herstarten, in sluimerstand te gaan of te annuleren.

Ik wil graag deze functie van de knop afhalen als dat nodig is, zodat ik in mijn flashapplicatie deze knop kan gebruiken.

Ik wil dat de gebruiker in de applicatie op de knop kan drukken om aan te geven dat er iets in beeld is (in spelvorm). Het is daarom niet toepasbaar om een toetsenbord of muis te gebruiken.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 20:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat bedoel je met gekocht? Wat voor knop is het en waar heb je hem op aangesloten?

.. Iets met glazen bol en foto's.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 21:40
Misschien zo'n stukje software waarmee je buttons een andere functie toe kunt wijzen?

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Wellicht kan je iets met een applescript waaraan je het standby event koppelt aan een door flash af te luisteren event en vervolgens het standby event te flushen. Probleem is dat zolang als dat applescript draait, je de standby functie niet meer kan gebruiken.
Volgens mij ben je ook heel beperkt in je events die flash af kan luisteren omdat het al snel als intrusive beschouwd wordt. Je zal dus gebonden zijn aan het emuleren van een keyboard aanslag of mouse click.

Waarom heb je niet gewoon een oude (usb) muis genomen die je mod tot knop?: Bij conrad koop je zo'n mooie rode alarm knop en de draadjes soldeer je op de contactjes van de linker muisknop van de oude muis. Alles in een mooi doosje, knop er bovenop schroeven. Klaar. Nu kan je de linkermuisknop als trigger gebruiken in je flash app.

Lazy guy oplossing: Zwart plakband over de led (of het balletje eruit) en de applicatie laten reageren op een linker muis klik. De linkermuisknop is de trigger.

• Charran
Phas0r schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:37:
Wat bedoel je met gekocht? Wat voor knop is het en waar heb je hem op aangesloten?

.. Iets met glazen bol en foto's.
Met gekocht probeer ik te benadrukken dat het om een fysieke knop gaat. Ik sluit hem nu aan op mn iMac, maar het moet morgen draaien op een windows xp pc. Heel vervelend.

• Charran
AutCha schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:53:
Wellicht kan je iets met een applescript waaraan je het standby event koppelt aan een door flash af te luisteren event en vervolgens het standby event te flushen. Probleem is dat zolang als dat applescript draait, je de standby functie niet meer kan gebruiken.
Volgens mij ben je ook heel beperkt in je events die flash af kan luisteren omdat het al snel als intrusive beschouwd wordt. Je zal dus gebonden zijn aan het emuleren van een keyboard aanslag of mouse click.

Waarom heb je niet gewoon een oude (usb) muis genomen die je mod tot knop?: Bij conrad koop je zo'n mooie rode alarm knop en de draadjes soldeer je op de contactjes van de linker muisknop van de oude muis. Alles in een mooi doosje, knop er bovenop schroeven. Klaar. Nu kan je de linkermuisknop als trigger gebruiken in je flash app.

Lazy guy oplossing: Zwart plakband over de led (of het balletje eruit) en de applicatie laten reageren op een linker muis klik. De linkermuisknop is de trigger.
Zou je wat meer uit kunnen leggen over de eerste optie? Wat voor script te gebruiken bijvoorbeeld? En wat bedoel je met flushen?

• Charran
Zanthr schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:51:
Misschien zo'n stukje software waarmee je buttons een andere functie toe kunt wijzen?
Heb ik geprobeerd, helaas verkloot ik daarmee mijn trackpad enzo. Waardoor het editen weer vervelend wordt.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wie denken er dat een linkje naar het product in kwestie wel handig zou zijn?

:Y

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 11-01-2011 13:50 ]

• AutCha
Charran schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:19:
[...]

Zou je wat meer uit kunnen leggen over de eerste optie? Wat voor script te gebruiken bijvoorbeeld? En wat bedoel je met flushen?
Met flushen bedoelde ik dat het standby event uiteindelijk niet tot standby mag leiden, omdat je er een andere actie aan toe hebt gekend.

Mbv applescript kan je allerlei taken automatiseren. Ik zit nu niet achter m'n mac, maar ik kan me voorstellen dat er een "before_standby" event is dat je af kan vangen. Alleen als je het eerst op je mac moet laten draaien en daarna op XP is dat geen optie natuurlijk omdat applescript alleen geschikt is voor OSX.

Ik ben bang dat het je niet gaat lukken met die knop. Wellicht zou je de drivers aan kunnen passen als je het onder XP moet laten draaien, maar dat is geen kattepis. Drivers aanpassen op je mac is volgens mij helemaal een opgave.
En ook al lukt het je om de drivers aan te passen, dan zal je het uiteindelijk toch naar een key of click moeten mappen. Flash kan volgens mij niet zonder meer andere events herkennen dan standaard inputdevices als muis, keyboard, mic en cam.

Heb je een linkje naar de fabrikant van die knop? Wordt er bijvoorlbeeld software meegeleverd waar je (via een omweg) iets mee kan?

• AutCha
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:50:
Wie denken er dat een linkje naar het product in kwestie wel handig zou zijn?

:Y
Meld!

• Charran
Een linkje naar het product is zeker handig.

Hier is ie!

http://www.bestthings.nl/...31/Usb-green-button-2476/

Ik ben zelf via internet zo ver gekomen dat het apparaat hetzelfde werkt als een smart button.
Ik heb de knop ook even open gemaakt. Daar werd ik alleen niet veel wijzer van.

Volgens mij werkt het apparaat ook niet met een driver, maar hoe dan wel weet ik niet.

Ik hoop dat jullie met de link wat meer kunnen, anders moet ik iets anders gaan verzinnen voor de opdracht.

Inmiddels heb ik de (Windows 7!) laptop van mijn vriendin erbij gepakt.

• AutCha
Waarschijnlijk zit er een encore chip van Cypress in die is geprogrammeerd op een vaste keysequence. Dit wordt ook vaak gebruikt voor buttons die een website openen. De chip geeft via de USB (die herkend wordt als toetsenbord) bijvoorbeeld de combinatie "WINDOWSTOETS+Rhttp://tweakers.net" door.
Het herprogrammeren van de encore chip is niet zonder meer gedaan, hier heb je een stukje hardware voor nodig en een stuk software, bijvoorbeeld de PSoC MiniProg.

Lijkt me een beetje kort-dag om dit voor elkaar te boksen, het is wellicht nuttiger om de keysequence uit te lezen met een keylogger (of een zelfgebouwd programmatje die de windows message queue uitleest, leuker en veiliger). Als je eenmaal de keysequence weet, kan je die wellicht gebruiken om die op te vangen met je flash applicatie.
Daar komen wellicht allerlei complicaties bij kijken: Sowieso moet je de sluimermodus uitzetten. De sequence zal denk ik ook een windows+toets combinatie gebruiken welke je uit je flashprogramma haalt. Die windowstoets zal je dus moeten disablen.

Succes; ik denk wel dat het nog lastig gaat worden om dit aan de praat te krijgen.

• Charran
AutCha schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:41:
Waarschijnlijk zit er een encore chip van Cypress in die is geprogrammeerd op een vaste keysequence. Dit wordt ook vaak gebruikt voor buttons die een website openen. De chip geeft via de USB (die herkend wordt als toetsenbord) bijvoorbeeld de combinatie "WINDOWSTOETS+Rhttp://tweakers.net" door.
Het herprogrammeren van de encore chip is niet zonder meer gedaan, hier heb je een stukje hardware voor nodig en een stuk software, bijvoorbeeld de PSoC MiniProg.

Lijkt me een beetje kort-dag om dit voor elkaar te boksen, het is wellicht nuttiger om de keysequence uit te lezen met een keylogger (of een zelfgebouwd programmatje die de windows message queue uitleest, leuker en veiliger). Als je eenmaal de keysequence weet, kan je die wellicht gebruiken om die op te vangen met je flash applicatie.
Daar komen wellicht allerlei complicaties bij kijken: Sowieso moet je de sluimermodus uitzetten. De sequence zal denk ik ook een windows+toets combinatie gebruiken welke je uit je flashprogramma haalt. Die windowstoets zal je dus moeten disablen.

Succes; ik denk wel dat het nog lastig gaat worden om dit aan de praat te krijgen.
Dat is inderdaad wat mij is opgevallen op internet. Een zelfgebouwd programmaatje gaat denk ik ook mijn kennis te boven. Het is voor mijn opdracht van morgen, dus het leren zit er nu niet meer in.

Ik ga er een video van maken. Ik hoop alleen niet dat mijn docenten een onvoldoende gaan geven omdat ik geen interactie heb.

Heel erg bedankt! Je hebt me goed uitleg kunnen geven en naar het antwoord gestuurd. Ook al betekent het dat het nu even niet haalbaar is.

Gr. Charran
Pagina: 1