Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Folks,

In 2010 een huis gekocht en financiering via de hypotheker geregeld. Voor belastingaangifte 2010 vraagt de hypotheker om mijn DigiD gegevens. Adviseur geeft aan dat het 5min werk is en dat een afspraak niet nodig is, adviseur heeft een lijst van aangiften te verwerken.

Komt dit vaker voor? Kan hier misbruik van gemaakt worden?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gebruikersnaam en wachtwoord? Dat zou ik dus nooit afgeven. Of willen ze enkel je BSN (BurgerServiceNummer, voorheen Sofinummer genoemd) weten?

This footer is intentionally left blank

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Niet doen idd. Dit is het grootste probleem van DigiD, omdat het voorheen alleen werd gebruikt voor belastingaangifte zijn zo'n beetje alle boekhouders in bezit van deze gegevens, maar kunnen dus inmiddels veel meer hiermee doen namens jou.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vroegen ze bij ons destijds ook, maar dat hebben we vriendelijk geweigerd. Dan doen we de aangifte wel zelf, zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Valt me wel tegen dat ze daar bij DigiD nog niets op verzonnen hebben; een soort van eenmalige toegang m.b.t. de aangifte voor adviseurs. Zo hou je zelf wel controle over wat er gebeurt.

Dus ja, het komt vaker voor maar de kans op misbruik lijkt me klein. Sowieso heeft je hypotheekadviseur meer dan genoeg gegevens om een flink staaltje identiteitsfraude te plegen :P Dus als je echt paranoïde bent, is het eigenlijk al te laat.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 11-01-2011 12:09 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb t zelf wel laten doen maar ken diegene ook :) dus als je m vertrouwd kan je t doen. anders zou ik t niet doen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik zou ook niet bang zijn voor het feit dat mijn hypotheekadviseur de gegevens misbruikt, maar meer dat hij een leuk .xlsx bestandje heeft met al zijn logins die hij dan op een usb-stick in de trein laat liggen. Daarom mijn moeder laatst ook afgeraden aan haar adviseur te geven.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn belastingkerol wilde ook mijn DigiD login hebben. Die had voor 3 jaar aangiftes gedaan, en kon dan met DigiD dat zo doorsturen. Ik heb die wel afgegeven, en daarna gewoon m'n wachtwoord veranderd.

Het komt dus wel vaker voor ja. Of er misbruik van gemaakt kan worden, geen idee. Ik zou niet eens weten welke sites je je eigen info kan opvragen adhv die login.

Maar je kan natuurlijk altijd kiezen om het niet af te geven, en dan gewoon wel een afspraak maken. Kan natuurlijk zijn dat daar wel kosten aan verbonden zijn. Want dan moet er wel geprint worden. Mijn belastingkerol doet enkel alles via DigiD, en vraagt dat dus ook wel voor anderen aan als ze het nog niet hebben. Wil je dat niet, dan moet je niet bij hem zijn.

Ey!! Macarena \o/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Je kunt nadat de adviseur z'n werk heeft gedaan toch gewoon het wachtwoord veranderen?

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 16:46
Ik kreeg van de hypotheker gewoon een a4tje met in te vullen gegevens.
DigiD gegevens is nooit over gesproken of om gevraagd. En dat was vorig jaar.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 09:21
Ik verstrek elk jaar mijn DigiD aan de boekhouder, ik vind het dan ook vervelend dat deze voor steeds meer doeleinden wordt gebruikt. Zouden ze toch eens wat voor moeten verzinnen. Nadat hij de aangifte heeft gedaan wijzig ik overigens wel altijd het wachtwoord.

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Je laat de adviseur eerst zijn werk doen en als het uit eindelijk verstuurd moet worden, dan ga je even langs om in te loggen met DigiD en wordt alles verstuurd.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Een adviseur kan de gegevens ook versturen met zijn eigen DigId, dan heb je alleen kans dat het meer gecontroleerd wordt bij de DB, maar dat maakt als het goed is niet uit :)

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20

RagaBaSH

Huttenbouwer

Dit kan je vriendelijk weigeren (kan ook boos, maar daar schiet niemand wat mee op).
Ik heb dat ook gedaan bij de koop van mijn huis afgelopen jaar. De Hypotheker kon wel de voorlopige aangifte doen, moesten we alleen even hem alles doorsturen aan DigiD.
Zelf ben ik er al niet van, maar mijn vriendin die applicaties ontwikkelt binnen DigiD omgevingen wist hem te vertellen dat het zelfs verboden is dat hij met een anders DigiD dergelijke zaken invult (iets met gebruikersovk van DigiD en achterliggende wetten waar hij voor indient).

Ik verwacht dat er in de toekomst een koppeling komt met het eHerkenningssysteem (opvolger DigiD voor bedrijven), waardoor je inderdaad digitaal kan gaan machtigen.

Voorlopig: DigiD niet afgeven, gewoon de relevante gegevens opvragen en zelf in control blijven van je financien!

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• TheFes
  • Laatst online: 13:09
Ik zag dat je sinds dit jaar ook iemand kan machtigen om voor jou iets in te vullen. Zie hier: http://www.digid.nl/burger/machtigen/

Je kunt de adviseur dus machtigen om dit voor jou te doen. Als de betreffende persoon de aanvraag gedaan heeft, kun je de machtiging weer intrekken.

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Mijn adviseur heeft nog gewoon een formulier ingevuld en die heeft hij opgestuurd.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 11:07
He die machting systeem kende ik ook nog niet, maar is wel verrekte handig. Wij hebben vorig jaar voor de belastingaangifte ook onze login afgegeven. Wel natuurlijk het wachtwoord weer veranderd, maar machtiging is toch ff mooier.

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij ons hebben ze het ook gevraagd, en ik vond dat ook niet wenselijk. Wij zijn langs gegaan en hebben het gezamelijk ingevuld en zelf authenticatie gegevens ingevuld.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Kan je ook niet kiezen voor een 'authenticeer via mobiel' optie? Dan krijg je een smsje op je telefoon zodra de aangifte gedaan wordt die je dan kan doorgeven aan de adviseur.

Soort van TAN code idee.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Waarom hebben jullie adviseurs niet een certificering bij Diginotar. Dan hoef je helemaal je DigiD niet te geven. Enige waar het dan nog voor nodig is om toeslagen aan te vragen, maar goed de meeste kunnen dat vaak zelf wel.
Wij kregen een keer van de belastingdienst de opmerking dat we aan het frauderen waren omdat we de digid van een oud omatje hadden die zelf geen toeslagen kon aanvragen en wij het dus maar moesten doen. Een van haar kinderen had het voor oma aangevraagd en die gegevens toen aan ons gegeven daarvoor. Maar goed dan moet de belastingdienst maar toestemming geven aan ons om toeslagen aan te vragen via de digitale notaris.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:45
Persoonlijk ben ik van mening dat het vragen om DigiD inloggegevens grond moet zijn voor een sanctie door de AFM. Als financiele dienstverlener zoiets basaals op een dergelijke onzorgvuldige manier afhandelen verdient een afstraffing.

Het is ook helemaal niet nodig om de gegevens uit te lenen. Voorheen kon in elk geval elke aangifte met willekeurige DigiD ondertekend worden en tegenwoordig heb je blijkbaar de online machtiging. Tenslotte zijn er natuurlijk nog omwegen als papieren aangifte of mensen zelf de aangifte laten ondertekenen en insturen.

Met een DigiD login kun je hele vervelende zaken doen.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Financiële adviseurs kunnen gewoon een digitale machtiging aanvragen kosten zullen zo rond de 300 euro voor 3 jaar zijn ongeveer. Dacht ik tenminste, dat zijn dus de kosten niet. Alleen zullen ze dan nog een programma voor aangiftes te doen moeten hebben. Maar ook dat zijn de kosten niet. Dus inderdaad Rukapul je hebt helemaal gelijk.

Alleen toeslagen is een probleem, als de mensen het niet zelf willen invullen bieden we eerst aan dat we ze helpen bij invullen zodat we de digid niet nodig hebben, maar er zijn er toch die zeggen van ja vullen jullie het maar in hebben we geen zin in. Nou ja dan vindt ik het best hoor. Moet er wel bijzeggen dat we van iedereen machtiging hebben om alles mbt de aangiftes te regelen van elke klant.

Wij pleiten als beroepsgroep voor belastingadviseurs/accountants wel ervoor bij de belastingdienst dat wij ook de toeslagen voor klanten via de programma's mogen aanvragen.

• Bootje
  • Laatst online: 16-11 16:42
Wij kennen onze hypotheekadviseur al lang en daarom was de stap waarschijnlijk ook sneller gemaakt, maar wij hebben het vorig jaar in ieder geval wel gedaan. En ondanks dat we hem kennen hebben we daarna gewoon gelijk de wachtwoorden gewijzigd. No problemo.

Het is echter wel een aardige drempel zo. Ze willen een dienst aanbieden, maar dat wordt vrijwel onmogelijk gemaakt op deze manier.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 19:55

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, het is eigenlijk heel simpel: geef nooit persoonlijke logingegevens aan derden. Vooral niet zoiets belangrijks als je DigiD...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@Bootje

Nee vind ik niet, ze kunnen gewoon dat aanschaffen, als je die dienst wil leveren moet je het ook gewoon professioneel aanpakken niet halfslachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy55 op 12-01-2011 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de reacties.
Ik heb de gegevens toch gegeven maar zal het wachtwoord wijzigen wanneer het gedaan is.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DigiD afgeven? Over my dead body!

Daarmee heeft hij mijn hele identiteit in handen, en kan hij onder mijn naam alles doen wat hij wil, en krijg ik de shit ervan. Thanks but no thanks.

Virussen? Scan ze hier!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En wat kan die beste man dan allemaal voor verschrikkelijks doen met jouw DigiD? Tuurlijk kan hij het een en ander aan ongemak veroorzaken, maar niet iets waar hij zelf profijt van heeft.

Ik werk zelf regelmatig bij een stichting waar wij aangiftes van mensen met een lager inkomen verwerken en ik heb werkelijk nog nooit iemand gehad die zijn DigiD weigerde af te geven. Waarom zouden ze ook? Wat heb ik er aan? Daarnaast snappen veel (heel veel) mensen absoluut niet hoe het systeem werkt en laten zelfs de aanvraag incl. verzinnen gebruikersnaam/wachtwoord door ons doen. Nu zal het daarbij ook wel meespelen dat het vaak om ouderen, niet-opgeleiden en allochtonen gaat.

Maar je eigen aangifte doe je toch gewoon lekker zelf? Waarom zou je dat door een hypotheekadviseur laten doen? Veel verder dan de straight-forward aangiftes komen zij ook niet doorgaans.

[ Voor 6% gewijzigd door Dick op 13-01-2011 06:02 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Omdat je vanalles kunt aanvragen en daar waarschijnlijk ook je eigen adres en rekeningnummer bij kunt opgeven?
En zoals eerder gezegd: het hoeft niet de hypotheekadviseur zelf te zijn. Hij hoeft maar een bestand met de wachtwoorden te laten slingeren en je kunt flinke problemen krijgen.

Ik ben van mening dat je je hypotheekadviseur zelf wel kunt vertrouwen met je DigID, maar zo gauw hij zijn werk heeft gedaan zou ik direkt het wachtwoord veranderen.

Signatures zijn voor boomers.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Maasluip schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:53:
Omdat je vanalles kunt aanvragen en daar waarschijnlijk ook je eigen adres en rekeningnummer bij kunt opgeven?
En zoals eerder gezegd: het hoeft niet de hypotheekadviseur zelf te zijn. Hij hoeft maar een bestand met de wachtwoorden te laten slingeren en je kunt flinke problemen krijgen.

Ik ben van mening dat je je hypotheekadviseur zelf wel kunt vertrouwen met je DigID, maar zo gauw hij zijn werk heeft gedaan zou ik direkt het wachtwoord veranderen.
Dat inderdaad, het hoeft niet direct kwaadwillend te zijn maar als het van andere mensen is laten veel het toch gewoon slingeren, of als ze er het risico niet van inzien.
Ik heb zelf nog steeds geen digid, als ik mijn prive gegevens online wil zetten kan dat net zo goed op facebook daar heb ik de overheid niet voor nodig en nu kan ik tenminste zelf bepalen. IT security en overheid zijn gewoon 2 dingen die niet matchen. Als beste voorbeeld de OV chipkaart.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik geef de klanten gewoon de keus. Ik wil best je VT regelen maar de verzending verkoopt via DigiD. Dus of de klant komt langs als het klaarstaat voor verzending en vult zelf zijn gegevens in of hij mailt mij zijn login/pw. Wellicht ter verwondering van velen hier krijg ik vrijwel van 99% gewoon de login gegevens. Ik doe de aangifte, mail de uitdraai naar de klant en delete de mail met de login gegevens.
Wil de de klant beide opties niet dan doe ik geen VT. Het is een service, geen verplichting

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Het is ook raar dat het zo geregeld is voor burgers. Waarom gebruiken ze dan niet hetzelfde systeem als voor bedrijven? Volgens mij kun je als bedrijf een aantal mensen autoriseren voor bepaalde handelingen. Ik meegewerkt aan een systeem dat hiermee werkte, maar heb helaas niet de digid-implementatie hoeven te maken.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41

St@m

@ Your Service

Mijn financieel adviseur :D heeft gewoon mijn gegevens gekregen. Toen hij klaar was heb ik het wachtwoord veranderd.. waar je je al niet druk om kan maken zeg. Op het werk heb ik ook wel eens het wachtwoord nodig van een gebruiker, en reken maar dat ik heel veel meer shit met sommige gegevens kan veroorzaken dan de financieel adviseur. Hij heeft voor zijn werk ook wel eens het wachtwoord nodig van een gebruiker, in dit geval ben ik dat.
Ik ga er vanuit dat hij mijn gegevens behandeld zoals een professional dat behoort te doen. Tot nog toe geen klachten.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:53:

Maar voor vrijwel al deze handelingen heb je toch ook de sms identificatie nodig? Met alleen je username en wachtwoord kom je niet heel ver dan. Daarbij krijg je voor zover ik weet bij alle toeslagen die je aanvraagt ook nog eens schriftelijke bevestiging? Voor een adreswijziging krijg je die in ieder geval wel.

Natuurlijk kan het je eventueel gezeur opleveren, maar die kans lijkt mij wel heel erg klein. Een ander, ook iemand die gegevens per ongeluk in bezit krijgt, heeft er weinig belang bij. Je moet wel heel dom zijn wil je toeslagen van een ander op jouw rekening gaan aanvragen, de opsporing is dan wel erg gemakkelijk!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

St@m schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:43:
Mijn financieel adviseur :D heeft gewoon mijn gegevens gekregen. Toen hij klaar was heb ik het wachtwoord veranderd.. waar je je al niet druk om kan maken zeg. Op het werk heb ik ook wel eens het wachtwoord nodig van een gebruiker, en reken maar dat ik heel veel meer shit met sommige gegevens kan veroorzaken dan de financieel adviseur. Hij heeft voor zijn werk ook wel eens het wachtwoord nodig van een gebruiker, in dit geval ben ik dat.
Ik ga er vanuit dat hij mijn gegevens behandeld zoals een professional dat behoort te doen. Tot nog toe geen klachten.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...
Ben ik met je eens, tot het ergens goed fout gaat en dan is de wereld te klein, de meeste zullen er niks fout mee doen, maar goed het hoeft er maar een te zijn die het wel wil. Is al een keer voorgekomen, wordt alleen nergens vermeld, dat was een malafide belastingadviseur. Beter voorkomen dan genezen zeggen we maar.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
Bedrijven/instanties die vragen om mijn DigiD gegevens kunnen meteen op de zwarte lijst van bedrijven/instanties waar ik absoluut geen zaken (meer) mee wil doen.
Als er zo slordig/laks/amateuristisch wordt omgegaan met strikt persoonlijke gegevens heb ik eerlijk gezegd ook heel weinig vertrouwen in de kwaliteit van de rest van de dienstverlening.
Als je belastingaangifte gedaan wordt door een derde dan kan deze persoon gewoon zijn/haar eigen DigiD gebruiken om jouw aangifte te ondertekenen wat de overheid zelf ook aangeeft.

https://mijn.overheid.nl/help/index
Uw DigiD-inloggegevens zijn persoonlijk. Bescherm deze gegevens daarom goed en deel ze nooit met anderen. Zo voorkomt u dat anderen er misbruik van kunnen maken.

[...]

Anderen hebben uw DigiD in geen enkel geval nodig. Laat u iemand anders bijvoorbeeld uw belastingaangifte doen? Dan heeft deze persoon niet uw DigiD nodig. Hij of zij kan met zijn/haar eigen DigiD uw belastingaangifte ondertekenen.

• Rukapul
Dick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Maar voor vrijwel al deze handelingen heb je toch ook de sms identificatie nodig? Met alleen je username en wachtwoord kom je niet heel ver dan. Daarbij krijg je voor zover ik weet bij alle toeslagen die je aanvraagt ook nog eens schriftelijke bevestiging? Voor een adreswijziging krijg je die in ieder geval wel.
De "toch...nodig?", "kom je niet heel ver", "voor zover ik weet", etc. zegt eigenlijk al genoeg: je geeft (of vraagt) om een code waarvan je niet weet waar het allemaal voor gebruikt wordt en wat de protocollen daar omheen zijn.

Er zijn op dit moment talloze applicaties die op basis van DigiD werken. Ken je ze allemaal?

Kwaadwillenden hoeven maar 1 applicatie te vinden waarmee men (financieel) voordeel kan bereiken. Recentelijk was er bijvoorbeeld een grootschalige fraude met kindertoeslag (niet noodzakelijk verbonden met DigiD) waar complete georganiseerde bendes achter zaten. Dergelijke criminelen weten vast wel raad met een paar honderd DigiD accounts.

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Afgeven van je DigID doe je niet. Gelukkig kan je vanaf dit jaar eindelijk machtigen.
DigiD machtigen
Dit jaar doet de Belastingdienst samen met DigiD een proef met DigiD Machtigen. Met een DigiD-machtiging kunt u een ander digitaal machtigen om uw aangifte inkomstenbelasting over 2010 te doen. Met een DigiD-machtiging kan deze persoon ons laten weten dat hij uw toestemming heeft. U geeft uw eigen DigiD dus niet af.

Doet u zelf aangifte?
Dan verandert er voor u niets. U hebt geen machtigingscode nodig, alleen uw eigen DigiD. Als u samen met uw fiscale partner aangifte doet, hoeft u elkaar niet te machtigen. U kunt allebei uw eigen DigiD gebruiken.

• Rukapul
Ray schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:07:
ik geef de klanten gewoon de keus. Ik wil best je VT regelen maar de verzending verkoopt via DigiD. Dus of de klant komt langs als het klaarstaat voor verzending en vult zelf zijn gegevens in of hij mailt mij zijn login/pw. Wellicht ter verwondering van velen hier krijg ik vrijwel van 99% gewoon de login gegevens. Ik doe de aangifte, mail de uitdraai naar de klant en delete de mail met de login gegevens.
Wil de de klant beide opties niet dan doe ik geen VT. Het is een service, geen verplichting
Jij bent toch AFM vergunningsplichtig? Lijkt me dat je dan toch ook gebonden bent aan diverse eisen voortkomend uit je beroepscode, vergunningen en aanwijzingen van de toezichthouder. "Het is een service, geen verplichting" is geen argument wanneer het betekent dat je je beroep niet goed uitoefent inclusief de toepasselijke zorgvuldigheidsnormen. Je doet het goed, of je doet het niet.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Je valt als belastingadviseur in principe onder bureau financieel toezicht, maar dan zou iedereen die voor zijn broer of familie of vriend aangifte doet ook daaronder vallen, dat wilde ze niet en deze wet is dus alleen voor belastingadviseurs die met ondernemers te maken hebben.

http://www.bureauft.nl/

Misschien is er een wet specifiek voor Hypotheekadviseurs, maar ik heb daar nog nooit onze klanten (bedrijven die in die branche zitten) nog nooit over gehoord.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Het DigiD is zo'n beetje de laatste code die ik af zou geven aan iemand anders.

Het is je digitale handtekening bij de overheid. En zal dit ook steeds meer worden. Er wordt waarschijnlijk meer waarde aan gehecht dan aan je echte handtekening.

En naast het veranderen van het rekeningnummer kunnen er nog veel meer schadelijke dingen mee gedaan worden (op dit moment of in de toekomst).

Voor zover ik weet kan je in het programma aangeven of je voor jezelf de aangifte invult of dit laat doen door een instantie. Het is alweer een jaar geleden dat ik hem ingevuld heb dus weet niet heel zeker.

Daarnaast kan je prima zelf de code invullen als het klaar staat. Of zoals blijkt uit de post boven mij kan degene die hem invult met zijn eigen naam ondertekenen.

Mocht diegene bewust of onbewust fouten hebben gemaakt in jouw aangifte, probeer dan nog maar eens uit te leggen dat jij dit niet gedaan hebt als het is ondertekend met jouw code.

👑

Pagina: 1