Toon posts:

P3-866 werkt niet op P3B-F !!! HELP!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een P3-866EB gekocht.
Ook heb ik al een Slot 1 -> socket 370 converter (aopen) gekocht, en een Coolermaster DP5-6H51 gekocht.
Nu ik CPU op de socket gezet, koeler derop en de converter en al in het slot van mijn mobo geprikt.
En... het werkt niet!! :(:(:(:(:(:(
Ik hoor de harddisk wel draaien in het begin, maar dan geeft het bios geen gebruikelijke piepje, en ik krijg ook geen beeld.
Ik heb Asus P3B-F Rev 1.03 dacht ik..
Help mij please!

Verwijderd

Wat voor een snelheid staat de FSB: 100 Mhz (standaard) of 133 Mhz(overclocked)?

Je hebt een 866EB CPU; dit is een model dat met 133 MHz FSB hoort te lopen. Had je er eerste een andere CPU inzitten, zo ja: welke.

Oops, beter lezen wat is de sig staat: een PIII-500 dus. Die loopt normaal op 100 Mhz FSB. Als je nu voor je nieuwe CPU de zaak op 133 Mhz hebt gezet, kan het zijn dat je 64 MB 100 Mhz RAM hier niet aan meedoet.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid had ik die 64mb dimm er al uitgehaald...

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik trouwens het PCB revisie wat op het mobo staat?

Verwijderd

Ik ga er nu even van uit dat je de FSB op 133 Mhz heb draaien:

1. De BX chipset gaat eigenlijk niet hoger dan 100 Mhz. Echter, vrijwel allemaal halen ze 133 Mhz maar soms moeten ze dan gekoeld worden. Voel even of de chipset erg warm wordt. Je kunt natuurlijk pech hebben dat je net een exemplaar hebt dat geen 133 Mhz FSB draait.

2. Hoe zit het met de AGP? Als je het MB instelt op 133 Mhz FSB, gaat de PCI bv. netjes naar 33 Mhz, maar wat doet de AGP? Gaat die naar 66 Mhz (dus 1/2) of naar 87 Mhz (2/3). Op mijn P2B zou het laatste het geval zijn en lang niet alle videokaarten functioneren op 87 Mhz AGP bus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus helemaal niks doen! Hij boot niet, hij post niet, niks doet ie. Alleen de harddisk spint...

Verwijderd

Iets anders wat je kan doen is alles binnen de specs draaien, kijken of ie dan wel werkt dus:

1. Jumper de FSB op 100 Mhz
2. AGP divider jumper op 2/3
3. Videokaart op standaard frequenties laten draaien.

Verwijderd

Als ik het goed heb is de asus p3b-f een 44o bx bord gebouwd om op 100 mhz te werken. Hij kan misschien wel 133 aan, maar er zit dacht ik geen divider op voor agp(1/2) en pci(1/4). Dus alles is zwaar overklokt. Je geheugen en processorkunnen dat misschien wel hebben maar de rest schijnbaar niet. Helaas.....
Tenzij je 'm terugklokt moet je denk ik een ander bordje regelen. :'(

Verwijderd

Hoop reacties binnen 5 minuten, zo snel kan ik niet typen..

Verwijderd

Nou, zover ik weet is het voor de PCI goed geregeld; daar is een 1/4 divider aanwezig (is ook al zo bij oudere m'n P2B). Wat AGP betreft heb ik ook zo mijn twijfels....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb de bios geupdate naar 1006, en hij doet het!
Heb nu een P3-866EB in mn comp zitten :):)

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Je Agp bus draait nu op 89 MHz gef 2 mx kaarten hebben daar geen problemen mee mits niet overgeklokt

Verwijderd

Topicstarter
Heb de agp bus nu zelfs op 100mhz >:)>:)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Wow 866@975?? Je draait dus met een busspeed van 150MHz? Je AGP loopt dan op 100MHz :7

Waarom heb je trouwens een P3 met 133MHz FSB gekocht? Iedere overklokker zal je vertellen een P3 met 100MHz FSB veel beter is te overklokken.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, maar ik kon deze cpu voor een extreem lage prijs bij iemand kopen :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ah das altijd leuk *D

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Wat je kunt proberen is om de jumper (volgens mij nummer 20 rechts naast je memory banks) te verzetten. Dan krijgt je chipset en je ram 3.65 volt ipv 3.50 kan misschien helpen.
Let op dit moet met een jumper en kan niet via de bios.
Zoek maar op in handleiding.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet dan helpen?
Het is al opgelost >:)
Misschien weet jij dat nog een trucje om hogere fsb dan 150 te krijgen :]

Verwijderd

Hi,
Ik heb ook een p3b-f met huidig een celeron. echter ik wil het maximale eruit halen. vraag is dus wat kan er maximaal uit. Huidige geheugen is namelijk 256 MB SDRam@100Mhz.... Kan de 1 ghz er op (PIII 1000Mhz@100Mhz bus)?? Of kan ik beter de PIII 850@100Mhz er opdoen??
In geval van het laatste hoever kan ik die overclocken zonderdat m'n systeem in de war komt?? heb ook een asus v3800u erin hangen.
iemand een idee??

Verwijderd

Topicstarter
P3-1000 is er alleen in 133mhz vorm. Hoogste multiplier van de P3's mogelijk is volgens mij 8.5.
Dus neem een 850mhz en probeer die nog wat te overclocken.

Verwijderd

Kijk eens op www.informatique.nl daar staat namelijk:

Intel Pentium III 1000, 100Mhz, 256kb,
Slot1, Box

??
enig idee wat ik hiermee aan moet??

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn bronnen is de multiplier van een pentium 3 niet hoger dan 8.5 te krijgen... Maar ik kan het verkeerd hebben :)
Die 1ghz @ 10*100 zal je dan wel niet zover overgeclocked krijgen iig..

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De PIII1Ghz, ignored de multiplier op je mobo. (Geldt voor alle Intel CPU met een hogere multiplier dan 8,5)
Dat ding heeft zijn eigen multiplier op de chip zelf(Weer niet te veranderen), dus als je hem erin zet op je P3B-F moet die het gewoon doen, wel ff naar de laatste bios flashen :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Wat zouden jullie doen??
de een stuykgoedkopere PIII@850
of de duurdere PIII@1000 ??

Die 850 moet toch ook sneller kunnen??

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 22:31 schreef jaap-io het volgende:
Wat zouden jullie doen??
de een stuykgoedkopere PIII@850
of de duurdere PIII@1000 ??

Die 850 moet toch ook sneller kunnen??
Het performanceverschil tussen de 850 en 1000 Mhz versie is niet gigantisch. Bovendien lijkt me de 850 beter te overklokken en is een stuk goedkoper.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ik heb de indruk dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt bij Informatique. Op de site van Intel staat dat ze geen 10x100 maken namelijk :) http://developer.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm

<edit>
Verrek! Hij bestaat WEL! (Eerst goed lezen voordat je een link post :))
Ik zou zeggen : ga ervoor.

Er is maar 1 serieus probleem denk ik, en dat is de leverbaarheid. Ik ben heel benieuwd of ze bij Informatique em wel werkelijk kunnen leveren (er staat op bestelling).
</edit>

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1