3ware 9500s problemen in windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gistere wat RAM bijgestoken, en toen ik terug in windows kwam kon ik mijn raid niet browsen. 3dm2 monitor duurde heel lang om te laden, en na een paar minuten hoorde ik een klik en was mn raid verdwenen uit deze computer.
Heb dan kabels nagekeken, of alles wel goed aangesloten was etc... zelfde situatie bij volgende boot.
Bij boot vind pc de kaart wel, hij vind de schijven, geraakt in de config... in windows wel te vinden in apparaatbeheer, maar geraakt niet op de schijven, en 3dm2 zegt "no controllers". BIOS volledig gereset met jumper/batterij maar ook niets anders.
Had al langer een format uitgesteld, dus ineens maar eens gedaan. Raid controller opnieuw geïnstalleerd, drivers update etc: zelfde verhaal.

De vraag nu: is er iets serieus mis met Mn controller? Of ben ik iets software/hardware gewijs over het hoofd aan het zien?

Bedankt op voorhand,
Jeroen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 19:05
Haal eens die extra ram er weer uit, ik meen mij te herinneren dat die raidkaarten niet over kunnen/konden met grote hoeveelheden ram (lees rond de 4gb en hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm. Zal dat straks wanneer ik terug thuis ben eens proberen. Zou wel balen zijn want wou er net 8gb in totaal van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RAM verwijderd en werkt terug perfect. Ik zie wel de link tussen hoeveelheid RAM en Mn raid controller niet, maarja. Merci ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 19:05
heeft te maken met het aanspreken van geheugen vanuit de kaart naar het systeemgeheugen toe (kaart kan slechts 32bit mappings of zo doen).