• Thirteened
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09-2020
Huidige situatie:
HD 4650 1x DVI I(Dual link) en 2x HDMI(bron)
2x Video in D-Sub (VGA) beelschermen

Ik wil de 2 beelschermen apart van elkaar gebruiken.

Wat ik nu heb is een DVI naar 2 x VGA met behulp van een splitter.

Maar nu komt het probleem: ik kan me beelscherm niet apart gebruiken.Is dit te verhelpen of is het verstandiger om HDMI-VGA te gaan gebruiken,?Ik kan HDMI-VGA nog niet testen omdat ik de benodigde kabels/converter nog niet voor heb.

Alvast bedankt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan alleen DVI-I en DVI-A met een verloop aansluiten, omdat die Analoog signaal uitsturen.

HDMI is digitaal, en dan moet je actief het signaal converten. Zo'n converter zal bijna net zo duur zijn als een nieuwe monitor.

@hieronder:
Zo'n goedkope kabel zal alleen werken als je op je HDMI kaart ook analoog kan uitsturen vermoed ik. HDMI naar VGA omzetten is even wat anders dan enkel een kabeltje er tussen knopen.

Edit: Die kaart heeft helemaal geen HDMI, maar DisplayPort, dus zo'n kabel past niet zonder weer verloopjes.

[ Voor 41% gewijzigd door RaZ op 11-01-2011 11:16 ]

Ey!! Macarena \o/

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Je kan geen twee beeldschermen op 1 aansluiting los van elkaar gebruiken, daar moet je echt 2 aansluitingen voor gebruiken. Dan zou je in dit geval dus een DVI -> VGA en een HDMI -> VGA kabel voor moeten gebruiken.

Zo'n extra kabel dus: http://www.amazon.com/HDMI-VGA-HD15-Male-Cable/dp/B001OLCHJ6

@hierboven, daar heb je gelijk in. Gaat niet met HDMI.

[ Voor 9% gewijzigd door Flowmo op 11-01-2011 11:10 ]

• Thirteened
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09-2020
bedankt voor de snelle reacties!

dus eigenlijk is het verstandig om een beelscherm aan te schaffen met HDMI?

[ Voor 55% gewijzigd door Thirteened op 11-01-2011 11:14 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14
Afhankelijk of er speakers in je monitor zitten kan DVI ook. Is qua beeldinformatie hetzelfde signaal en er zijn ook genoeg verloopjes of complete kabels te vinden voor HDMI-DVI.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat ligt geheel aan je eisen. Een monitor heeft meestal geen speakers, terwijl met HDMI ook audio meegestuurd kan worden. Een monitor met een DVI-D aansluiting moet zonder audio dus ook genoeg zijn. Dan gebruik je een HDMI<->DVI kabel.

Een monitor met HDMI in, is natuurlijk wel meer future-proof dan 1 met DVI (van uit gaande dat je er ook speakers in wil). Dan zou je namelijk ook nog eens een blu-ray speler, of andere dingen kunnen aansluiten.

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In plaats van die splitter moet je dan een apparaat pakken als een matrox dualhead 2 go, dan kun je de schermen wel min of meer apart aansturen.
Pagina: 1