Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Ik zocht een legale versie van win XP ,van iemand die win 7 heeft geplaatst. Ik kan die tweede hands kopen ,maar mijn vraag is . kan ik deze volledig installeren op mijn PC ,upgraten enz .
heb natuurlijk het nr ,maar hij is ooit aangekocht geweest door een ander persoon .
Kan ik dit met gerust gemoed kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Het kán zonder problemen. Je kunt bellen met Microsoft om hem te activeren en upgraden werkt ook gewoon en ze zullen hoogstwaarschijnlijk niet zien dat 'ie tweedehands is geweest, maar het is wel in strijd met hun EULA (en voor zover ik weet verbiedt de Nederlandse wet het ook niet), dus het mag niet wat Microsoft betreft. :)

En verder met hieronder. De EULA van Windows XP Professional Retail staat doorverkoop toe.

[ Voor 32% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-01-2011 11:12 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
Als het een OEM is, zeker niet.Deze is gelinkt aan de Hardware en niet aan de gebruiker. Een retail mag wel doorverkocht worden indien deze niet meer gebruikt word : http://social.answers.mic...38-46a9-b3fc-4d74867e9371

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt aan het type licentie. Wat voor licentie is het? Misschien dat het nog mogelijk is om Windows 7 te downgraden naar een XP (moet je wel Win7 pro hebben meen ik). Geen idee of het nog kan, MS is het immers al een tijdje aan het uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Beste vrienden ,

Bedankt voor de uitleg . Ik ga me nu in kontakt stellen met die persoon en juist vragen wat voor een soort windows XP het is ,een OEM of Retail en dan jullie raad opvolgen
Toch iedereen bedankt