• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
PC is ermee gestopt, oorzaak hoogstwaarschijnlijk een dode 8600GT (zie topic over doodgaan 8-serie kaarten).
Ik wil dus een vergelijkbaar kaartje, liefst een 210 of 220 (vergelijkbare specs), maar wel met actieve koeling ivm gamen.
Ik kan alleen bij de specs van die kaarten niet zo gauw iets vinden over extra voeding. Viel me nl op dat veel van de nieuwe kaarten extra power via PCI-e kabeltjes nodig hebben voor de koeling en die heb ik niet ... en ook niet genoeg Molex (?) stekkers meer om door te verbinden.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Begin eens te vertellen welke voeding je nu hebt.
Merk/type/watt.

Hoi!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg
Ik zou voor een GeForce 250 gaan... Geen idee wat de rest van je PC-specs zijn maar mogelijk haal je anders niet meer de prestaties uit je videokaart als je CPU/RAM een bottleneck zou worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:39:
Viel me nl op dat veel van de nieuwe kaarten extra power via PCI-e kabeltjes nodig hebben voor de koeling en die heb ik niet ... en ook niet genoeg Molex (?) stekkers meer om door te verbinden.
Verloopkabeltjes kopen http://tweakers.net/price...interne-stroomkabels.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 10:44 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Dat bedoel ik juist ; ik heb geen 2 vrije Molex stekkers om een PCI-e stekkertje te 'voeden' ...

Voeding is een Codegen 400w

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goner schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:08:
Dat bedoel ik juist ; ik heb geen 2 vrije Molex stekkers om een PCI-e stekkertje te 'voeden' ...

Voeding is een Codegen 400w
Je hebt geen vrije molex nodig; het plaatje wat ik postte moet je "ertussen" gooien. Dus tussen een bestaande, in gebruik zijnde molex... En anders moet je even 2x verder klikken; je hebt ze ook met vrouwtje/mannetje, mannetje/mannetje etc.

En met 400W denk ik niet dat je ver komt; ook omdat mijn glazen bol niet ruikt wat de rest van je PC is.
Ow ja, signature... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2011 11:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02 18:23

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Dan moet je misschien die glazen b(ri)(o)l even oppoetsen en in zijn signature kijken ;)

Verder kan je zon stekkertje er niet tussen gooien zoals de foto suggereerd, hier komen de kabels uit de achterkant.

Verder kan je natuurlijk met een GT210/220 (denkik) wel een beetje gamen maar verwacht niet dat je een gigantisch verschil ga merken met je 8600GT

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Spongerobie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:13:
Verder kan je natuurlijk met een GT210/220 (denkik) wel een beetje gamen maar verwacht niet dat je een gigantisch verschil ga merken met je 8600GT
Nee, ik wil gewoon een el-cheapo eenvoudige kaart met vergelijkbare specs (speel momenteel alleen BadCompany2 en dat gaat goed op een 8600GT, zelfs CoD:BO gaat redelijk op low/medium) om zeker te maken dat de kaart inderdaad de oorzaak is v/h niet meer booten v/d PC.

Er zijn ook 210/220 met passieve koeling, maar dat vertrouw ik niet helemaal om mee te gamen.
Op de pics die ik zie van 210/220 met actieve koeling zie ik geen extra stroomkabeltjes, dus ga ervan uit dat ze genoeg over de PCI-Express 2.x poort krijgen, maar wil het wel even zeker weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 11-01-2011 11:23 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Je kan ook voor een GT430 gaan, is actief te krijgen en ondersteund gelijk DX11 zonder enige vorm van PCIe voedingskabels eraan :)

Gamen met een passieve kaart vind ik zelf ook een no-go, heb zelf een tijdje op een 8600GTS silent zitten gamen en kaart tikte met een glimlach de 100/110 graden aan..

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11-2025

Tarabass

Webmaster

Spongerobie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:25:
Je kan ook voor een GT430 gaan, is actief te krijgen en ondersteund gelijk DX11 zonder enige vorm van PCIe voedingskabels eraan :)

Gamen met een passieve kaart vind ik zelf ook een no-go, heb zelf een tijdje op een 8600GTS silent zitten gamen en kaart tikte met een glimlach de 100/110 graden aan..
Mijn vriendin speelt anders regelmatig en lange tijd met een 8600GT Silence, die wordt niet warmer dan 75 graden. En zo warm wil mijn 8800GTX xxx actief nog weleens worden. Airflow, heatsink en coolpasta kunnen een hoop verschil maken natuurlijk.

Ontopic:
als je een videokaart upgrade gaat uitvoeren zou ik direct maar eens kijken naar een zwaardere voeding. Want de meeste kaartjes van tegenwoordig lusten aardig wat sap. Je systeempje gaat dat anders niet trekken..

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Spongerobie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:25:
Je kan ook voor een GT430 gaan, is actief te krijgen en ondersteund gelijk DX11 zonder enige vorm van PCIe voedingskabels eraan
Ah, interessant !! Ik zie het ; in de specs staat vaak niets over extra PCI-e, maar op de plaatjes kun je met een beetje mazzel zien of er een extra stekker op de kaart zit.
Kan ik er van uitgaan dat als er op de kaart zelf al een kabeltje loopt naar de koeling, dat er geen extra voeding nodig is ??
Afbeeldingslocatie: https://img.dynabyte.nl/cache/i/4cbdb722d2433.jpg/320x320/0/img.jpg
Tarabass schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:30:
als je een videokaart upgrade gaat uitvoeren zou ik direct maar eens kijken naar een zwaardere voeding. Want de meeste kaartjes van tegenwoordig lusten aardig wat sap. Je systeempje gaat dat anders niet trekken..
Yep, dat is plan B :+

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 11-01-2011 11:48 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Dat is inderdaad waar, de fan die draait gewoon vanaf de kaart zelf en de rest van de stroom trekt hij uit zijn PCIe aansluiting :)
Tarabass schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:30:
[...]
Mijn vriendin speelt anders regelmatig en lange tijd met een 8600GT Silence, die wordt niet warmer dan 75 graden. En zo warm wil mijn 8800GTX xxx actief nog weleens worden. Airflow, heatsink en coolpasta kunnen een hoop verschil maken natuurlijk.
Moet ik er inderdaad wel bij zeggen dat hij in een uberslechte airflow geregelde Medion kast zat dus dat verklaard een hoop ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Spongerobie op 11-01-2011 11:52 . Reden: Nog even reageren op de quote ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kan ik er van uitgaan dat als er op de kaart zelf al een kabeltje loopt naar de koeling, dat er geen extra voeding nodig is ??
Die extra voedings kabels bij zwaardere grafische kaarten zitten er niet om de koeling van stroom te voorzien hoor :+

Vaak staat het ook wel bij de specificaties van de fabrikant, low end kaartjes zoals die zullen geen extra voeding nodig hebben ;)

Veel game plezier!

[ Voor 23% gewijzigd door Ventieldopje op 11-01-2011 12:35 ]

www.maartendeboer.net

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Dank voor alle informatie en advies !!
Status ; 8600GT eruit en een geleende 8400 erin en ja hoor, PC boot weer !!
Net even een Point of View GT430 gehaald (zo te zien ietsje beter dan de 8600GT, maar met een echte kaart wacht ik wel tot voeding etc zijn opgewaardeerd).
Pagina: 1