Ip Thermostaat met webinterface

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Beste tweakers,

Dit leek me de beste plek om mijn topic te plaatsen.

Ik ben bezig met mijn eigen huisje en waar ik altijd tegenaan loop is die irritante thermostaat met een veel te klein scherm en die onoverzichtelijk is.

Nu ben ik op zoek naar een ip thermostaat die vanaf het internet of lan te benaderen is. Dit om ook makkelijk te kunnen programmeren van dag tot dag en om deze op afstand te bedienen indien nodig.

In het buitenland heb ik er een aantal gevonden maar zoek eigenlijk een nederlandse leverancier. Dit omdat ik niet precies weet wat de makkelijkste manier is om dit aan te sluiten en waar op te letten. Het mooiste voor mij zou zijn om een kastje vlak bij de ketel te plaatsen.

Is hier iemand die hier meer ervaring mee heeft? het netwerk gedeelte zal niet een heel groot probleem zijn want daar weet ik aardig wat van af. Het zit meer in het aansluiten en aansturen van de ketel. Heb ik extra sensors nodig en dat soort dingen?

De website die ik tegen kwam is de volgende:

http://www.diycontrols.com/c-204-internet-thermostats.aspx

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft. En waar ik rekening mee moet houden als ik zoiets ga installeren.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
Ik ben hier zelf ook al een tijdje voor aan het kijken. Nederlandse leveranciers vind je bijna niet.
Een hele mooie die ik heb gevonden is http://www.ecobee.com/. Echter heeft deze niet de, bij nieuwe ketels, gebruikte OpenTherm verbinding maar een simpel schakel contact. Ik heb hierover al contact gehad met EcoBee en de R&D afdeling is dit aan het onderzoeken. Ze willen de Ecobee dit jaar echt op de Europese markt gaan introduceren (is al te krijgen via import).

De Proliphix die ook in jouw link voorkomt is volgens mij een van de weinige die wel OpenTherm ondersteund.
Waar je wel rekening mee moet houden (naar aanleiding van je opmerking over kastje bij de ketel) dat er altijd een sensor in de ruimte moet zijn die verwarmt moet worden. Hoe weet anders dat kastje dat de temperatuur is bereikt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Steefph op 11-01-2011 11:37 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Steef1983 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:36:
Ik ben hier zelf ook al een tijdje voor aan het kijken. Nederlandse leveranciers vind je bijna niet.
Een hele mooie die ik heb gevonden is http://www.ecobee.com/. Echter heeft deze niet de, bij nieuwe ketels, gebruikte OpenTherm verbinding maar een simpel schakel contact. Ik heb hierover al contact gehad met EcoBee en de R&D afdeling is dit aan het onderzoeken. Ze willen de Ecobee dit jaar echt op de Europese markt gaan introduceren (is al te krijgen via import).

De Proliphix die ook in jouw link voorkomt is volgens mij een van de weinige die wel OpenTherm ondersteund.
Waar je wel rekening mee moet houden (naar aanleiding van je opmerking over kastje bij de ketel) dat er altijd een sensor in de ruimte moet zijn die verwarmt moet worden. Hoe weet anders dat kastje dat de temperatuur is bereikt ;)
Bedankt voor je reply!

Er is op dit moment een bestaande thermostaat en er is ook een sensor in de woonkamer aanwezig. Wellicht kan ik deze huidige sensor gebruiken. Mocht je meer uitsluitsel krijgen van ecobee hoor ik dit graag van je. Ik ga in iedergeval even hun producten bekijken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.