Radiaalfan op je CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In het Conrad restposten boekje wat vandaag binnenkwam zag ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://be.cool.and.sponsor.bigs.at.the.same.time.by.hosting.your.own.site.at.lico.nl/bigs/radiaal.gif

Zou je dit niet op een CPU heatsink kunnen monteren? Je kunt hem dan lucht door de heatsink laten zuigen en de opening dan op je outtake fan kunnen richten, dan word de lucht namelijk een stuk beter afgevoerd dan bij een normale fan die 'omhoog' blaast.
Enige wat ik niet weet is of hij genoeg kracht heeft.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:05

ChUcKiE

Dus........

De beruchte Silverado cooler is hier toch op gebaseerd?? Alleen dan twee radiaal ventilatoren..Je moet alleen een constructie verzinnen voor het monteren, dat is alles. Ze blijken ook nog eens flink geruisloos te zijn!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Jaaaaaaaaah die dingen zijn echt superstil, op 5v maken ze 18db. Je moet idd alleen een constructie maken.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hij doet volgens de folder maar 2600 rpm! Ik vraag me af of dat voldoende is.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op Thursday 15 March 2001 16:08 schreef imdos het volgende:
Hij doet volgens de folder maar 2600 rpm! Ik vraag me af of dat voldoende is.
Het is een heel ander type fan, dus ik denk niet dat het toerental te vergelijken is met een gewone fan van 75 mm.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00
Heb 2 van die dingen hiero...

Wil der nog mee gaan klote ze blazen wel hard. (heb gister met een spire heatsinkje en zo'n koeler een peltier getest!!)

Die van mij blazen uit door het kleine vierkantje... ze zijn zekers stil

• Bigs
  • Niet online
Zuigt dat ding eigenlijk aan 2 kanten lucht aan?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00
Huh 2 kanten ? nee zit aan een kant een gat aan de ronde kant. Daar wordt de lucht door ingezogen. De lucht komt uir het 4 kantje eruit

• Bigs
  • Niet online
Ok :) Heb nog nooit zo'n ding gezien. Denk dat ik er maar 1 bestel, voor de prijs hoef ik het niet te laten.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16

BrZ

Ik heb zo'n ding voor in een slot... Zo'n ding blaast nogal hard en is ook erg stil...

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 07:40

PEPPI

Informatiemanager

Ik heb zo'n ding op de bodem geplakt en richtend op mijn videokaart.

Hij blaast echt superhard.

Je kan hem dus ook erug goed gebuiken voor het binnenstromen van lucht.

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Axiaalventialtoren worden in de techniek gerbuikt al er geen druk opgebouwd hoeft te worden. Ze worden bv gebruikt om in een muur rechtstreeks lucht van buiten naar binnen te blazen, of bv in heaters om ruimtelucht door een lammellenpakket te laten circuleren.
Radialventialatoren daarantegen zijn bestemd om een bepaalde druk op te kunnen bouwen,
zodat je hem op een kanaal kunt aansluiten
( veel weerstand )
Het kan dus een idee zijn om de uitblaaskant van die ventilator met een kanaal buiten je kast te halen, zodat je de warme lucht dus niet meer in je kast krijgt.

Suxxes

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Hmm ik heb nog ergens een grotere radial fan iggen is van ijzer dus lekker zwaar en maakt een takke herrie maar zal wel VET koelen. Kastje eromheen en weg is het geluid. De rotor heeft een doorsnee van ongeveer 25cm dus dat zal wel lukken >:) Aleen jammer dat ie op 220 volt draait moet ik weer een extra wandcontaktdoos erbij zien te krijgen

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Pagina: 1