PSP gaat niet meer aan (al de 2de keer)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
goeiedag

sinds 2009 ben ik in het bezit van een Sony Playstation Portable 3000. Na ongeveer een half jaartje gebruikt te hebben, had ik hem niet meer nodig. Hij heeft dus een 2-3 tal maanden in de kast gelegen waarna ik hem terug uit de kast nam. Helaas wou hij niet meer opstarten, niet zonder batterij aan de netstroom adapter, niet met batterij zonder adapter, niet met batterij en met adapter.

Dus ik dacht, ga daar maar mee naar de winkel aangezien ik nog garantie had. Ok, na een 2-tal weken krijg ik een SMS-bericht van MediaMarkt (Hasselt, België) dat "mijn" PSP klaar is om af te worden gehaalt. Blijkbaar is het een refurbished model dat ik heb gekregen, maar hij werkte (had hem binnengebracht in april 2010 ergens denk ik). Nu anno januari 2011 heb ik mijn PSP opnieuw nodig (na een half jaar van sporadisch gebruik), maar hij gaat opnieuw niet aan. Maarja, nu zit ik wel met de gebakken peren aangezien de garantie verlopen is en ik amper plezier heb gehad aan mijn toestel.

Kan iemand mijn helpen aub? Ik heb mijn PSP sinds ik hem terug heb van MediaMarkt 1 keer aangezet om te kijken of hij wel werkte en dat deed hij.

Nu een half jaar later start hij niet op, geeft geen oranje lampje weer dat hij aan de netstroom hangt, geen groen lampje dat hij opgestart is etc. en dat deed hij vorige keer ook (niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou kunnen proberen om een andere accu te gebruiken. Daarnaast zou ik wel contact opnemen met de MM, misschien dat zij nog zo behulpzaam zijn om een vervangende accu op te sturen (tegen eventuele kosten).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Nvm, dit werkt alleen bij een PSP met hacked firmware.

[ Voor 122% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2011 10:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Outerspace schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:08:
Je zou kunnen proberen om een andere accu te gebruiken. Daarnaast zou ik wel contact opnemen met de MM, misschien dat zij nog zo behulpzaam zijn om een vervangende accu op te sturen (tegen eventuele kosten).
Zal straks eens een telefoontje doen, niet dat het haast heeft maar echt plezier heb ik er nog niet van gehad. Nu ik elke dag aan het station sta te wachten (waar een hotspot is) had ik graag via WiFi op mijn PSP wat geinternet. Helaas is dit nu niet mogelijk.

Hij heeft slechts enkele maanden in de kast gelegen, in een hoesje zodat er niks aan komt. Hoop niet dat het me veel gaat kosten. Kan het probleem zich hebben voorgedaan omdat ik mijn PSP te lang laat stil liggen? De laatste keer dat ik hem aanzette was een maand geleden, toen ging ie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet niet wanneer je je PSP gekocht hebt, maar sony geeft zelf 2 jaar garantie op haar producten: http://www.sony.nl/article/sony-garantie

Dus als MM het niet wil oplossen, kan je het altijd nog via Sony zelf regelen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Misschien is je oplader/adapter kapot?
Na een maand kan de batterij al helemaal leeg zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door Ike. op 11-01-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Ike. schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:19:
Na een maand is de batterij al wel helemaal leeg. Maar via netstroom zou de PSP gewoon moeten opstarten.
Probeer eens de PSP een paar uurtjes op te laden ookal gaat er geen lampje branden.
Heb je altijd de originele firmware gebruikt?
Dat hij zichzelf ontlaadt is natuurlijk normaal, maar dat hij niet meer oplaadt niet. Ik heb ook nooit custom firmware gedraait.
Ike. schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:19:
Misschien is je oplader/adapter kapot?
Na een maand kan de batterij al helemaal leeg zijn.
Bij mijn refurbished PSP kreeg ik een 2de oplader, hiermee gebeurt er ook niks.

Heb hem nu 'al' een uur aan de netstroom hangen, hopelijk komt het goed. Dank voor de hulp alvast ;)

[ Voor 21% gewijzigd door fANAT1C op 11-01-2011 10:32 ]

Pagina: 1