Beste,
Ik heb sinds een maand een nieuwe pc en heb deze lopen met Raid0.
Heb met dit systeem nog geen problemen gehad, tot nu toe "liep" alles Prima.
Een week geleden toen ik mijn pc opstarten duurde het 2min om van het moederbord laat scherm af te komen
(het begin met druk op DEL voor BIOS of TAB voor meer informatie op het laden) toen die eenmaal door laden naar the intel matrix storage was de raid gebroken en kon die deze niet meer laden. tot mijn grote schrik heb ik de computer gereset deze keer laden het systeem op normale snelheid door, de raid0 werd gezien als goed maar bij het laden van windows kreeg ik de melding om een boot device the selecteren. Nogmaals gereset laad het systeem alles goed en start windows gewoon op.
Dit is zo eigenlijk al de hele week door gegaan dat ik het systeem 0-3x (soms werkt het meteen) opnieuw moet starten en dat dan alles het normaal doet. Heb tot nu toe de volgende stappen genomen:
*Alle kabels gecontroleerd tussen moederbord en Discs
*Een back-up gemaakt van de hele schijf.
*Google afgezocht naar dit probleem.
Ik heb het idee dat het misschien aan het moederbord ligt dat deze de schijf soms niet goed kan laden maar ben geen expert.
mijn mb: Asus Maximus Extreme III.
Raid0 setup (2xRaid0):
Primair partitie: 2x Corsair F160 SSD
Secon. partitie: 2x WD Velociraptor (data, deze werken altijd)
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt !
Ik heb sinds een maand een nieuwe pc en heb deze lopen met Raid0.
Heb met dit systeem nog geen problemen gehad, tot nu toe "liep" alles Prima.
Een week geleden toen ik mijn pc opstarten duurde het 2min om van het moederbord laat scherm af te komen
(het begin met druk op DEL voor BIOS of TAB voor meer informatie op het laden) toen die eenmaal door laden naar the intel matrix storage was de raid gebroken en kon die deze niet meer laden. tot mijn grote schrik heb ik de computer gereset deze keer laden het systeem op normale snelheid door, de raid0 werd gezien als goed maar bij het laden van windows kreeg ik de melding om een boot device the selecteren. Nogmaals gereset laad het systeem alles goed en start windows gewoon op.
Dit is zo eigenlijk al de hele week door gegaan dat ik het systeem 0-3x (soms werkt het meteen) opnieuw moet starten en dat dan alles het normaal doet. Heb tot nu toe de volgende stappen genomen:
*Alle kabels gecontroleerd tussen moederbord en Discs
*Een back-up gemaakt van de hele schijf.
*Google afgezocht naar dit probleem.
Ik heb het idee dat het misschien aan het moederbord ligt dat deze de schijf soms niet goed kan laden maar ben geen expert.
mijn mb: Asus Maximus Extreme III.
Raid0 setup (2xRaid0):
Primair partitie: 2x Corsair F160 SSD
Secon. partitie: 2x WD Velociraptor (data, deze werken altijd)
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt !