Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Ik heb al een aantal jaar last van RSI maar ik ben nu toch maar eens op zoek gegaan naar wat aangepaste hardware.
( Ja ik weet et, veelste laat, maar kben nogal eigenwijs en beter laat dan nooit )

Ik ben al zeker een week aan het zoeken en ik heb de Hippus HandShoemouse besteld.

Nu ben ik ook op zoek naar een nieuw ramplankje.
Ik ben de volgende tobo's tegen gekomen die mij aan spraken.

Microsoft Natural® Ergonomic Keyboard 4000 -> Link

Microsoft Bluetooth® Mobile Keyboard 6000 -> Link

Kenesis Freestyle -> Link

Ik kan er maar niet uit komen welke ik moet nemen, dus dacht laat ik het op GoT vragen.

de 4000 Natural van Microsoft ziet er uit als het tobo met de beste toetsen en toets ervaring, hier zit alleen wel een numpad op die ik eigenlijk niet wil.

de 6000 mobile van Microsoft ziet er uit als een tobo die ik zoek alleen heeft deze geen bobeling in het midden ( is dat nog beter ? ) en heeft jammer genoeg alleen wel een dongle nodig ( voor bluetooth )

de kenesis freestyle heeft ook geen bobeling in het midden maar heeft wel 2 losse stukken en een geintegreerde numpad in het linker stuk. ik weet alleen niet of deze wel robuust genoeg is en of de toetsen wel lekker typen en daarnaast is hij met het incline onderdeel 159 euro. daarnaast op wat reviews van hw sites kon ik geen 'echte gebruikers ervaringen vinden

het toetsenbord moet 'laptop-toetsen' hebben, deze hebben het minste inspanning en typen imho ook het lekkerst.

ik zou dus graag ervaringen van mensen met deze toetsenborden ( of een ander die ik niet heb genoemt ) die veel typen ( programmeren ) willen weten zodat ik ( en eventueel anderen ) een goeie keuze kan maken.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar zijn al topics over; zoek naar "ergonomisch toetsenbord". Voorbeeldtopic (in SG): Iemand ervaring met zo'n "gebroken" V-vormig toetsenbord?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackarleth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:49
Ik heb beginnende RSI opgelopen door men studie en heb daarom het volgende toetsenbord gekocht.

Ik ben er nu al zeker een maand mee aan het werk en ik heb nog geen seconde last gehad. In het begin wel even last gehad omdat ik men hand-spieren anders gebruikte. (Ik weet nu pas wat ik men handen dagelijks aandeed :P)

Ik ben ook overgestapt naar de Dvorak layout ik raad deze ten zeerste aan als je echt ergonomisch wilt werken. Je moet wel opnieuw leren typen maar dat is het IMO meer dan waard.

[ Voor 0% gewijzigd door jackarleth op 11-01-2011 02:54 . Reden: Typo's verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
gambieter schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 02:32:
Daar zijn al topics over; zoek naar "ergonomisch toetsenbord". Voorbeeldtopic (in SG): Iemand ervaring met zo'n "gebroken" V-vormig toetsenbord?
Ik heb hier mijn post geplaatst, topic mag gesloten worden

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.