Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-01 17:10
Edit: Het is voor mij alweer even gelden dat ik hier op het forum was en lees nu dat "Welke processor/moederbord/geheugen moet ik kopen?"...soortige vragen niet zijn toegestaan, toch hoop dat dit topic in leven blijft omdat over deze nieuwe technologie nog niet veel te vinden is. Ik heb er al vele uren research op zitten en stel deze vraag dus niet uit gemak maar uit pure onzekerheid en onwetendheid

Dag allen,

Ik ben een Sandy Bridge PC aan het samenstellen maar weet niet welk geheugen ik op dit moment het beste kan kiezen. De onderdelen die ik in ieder geval ga aanschaffen zijn:

- Asus P8P67 Deluxe
- Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz
- Crucial RealSSD C300 (128 GB)
- Eizo CG243W
- Windows 7 (64-bit)

Ik weet dat o.a G.Skill en Kingston met repen/setjes komen speciaal voor de P67 chips maar die kunnen nog wel even op zich laten wachten. Ik vroeg mij af of iemand van jullie mij een goed advies zou kunnen geven over welk geheugen ik het 'beste' kan kiezen? Uit QVL van Asus wordt ik ook niet wijs, daar staan allemaal repen die ik (nog) niet kan vinden in de winkels.

De PC is hoofdzakelijk bedoeld voor fotobewerking. Ik gebruik hiervoor programma's als Adobe Lightroom 3.3 en Adobe Photoshop CS3. Het budget maakt niet echt uit maar als dat niet boven de 350 komt zou dat mooi zijn. Ik verwacht zelf dat 8GB genoeg moet zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met kiezen of in ieder geval kan aangeven waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!

Groeten Erik

[ Voor 16% gewijzigd door elpd op 11-01-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar de ASUS pagina surft van jouw moederbord kun je onder specificaties zien wat voor soort geheugen allemaal op dat moederbord past. Ik ben nu even naar de P8P67 Deluxe pagina gegaan. Zie de specificaties hieronder voor welk type geheugen kan worden gebruikt.

Vervolgens kijk je op de Memory Qualified Vendor List (bestand moet je even downloaden) bij dit moederbord daar staan ook nog aantekeningen van de moederbord fabrikant bij en een lijst met geheugen wat getest is door ASUS op dat moederbord.
4 x DIMM, Max. 32 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
* According to Intel® SPEC, the Max. 32GB memory capacity can be supported with DIMMs of 8GB (or above). ASUS will update QVL once the DIMMs are available on the market.
* Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs. Some hyper DIMMs only support one DIMM per channel. Please refer to Memory QVL for details.
* Due to CPU behavior, DDR3 2200/2000/1800 MHz memory module will run at DDR3 2133/1866/1600 MHz frequency as default.
* Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.
bron: http://www.asus.com/produ...ufhQASBFHNvccl&templete=2
Uiteindelijk is het de vraag hoeveel geheugen wil je kopen (4, 8 of 16GB) en hoeveel wil je ervoor uitgeven. Ben je bereid om meer uit geven voor iets sneller geheugen? Ik kan begrijpen dat je niet weet welke je moet kiezen want ik zou het ook niet zo snel weten. Zeker gelet op jouw budget wat vrij hoog is enkel voor geheugen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even wat rondgedoold op internet en kon de volgende specs vinden voor wat betreft het geheugen :

DDR3 1333 MHz
DDR3 1600 MHz
DDR3 1866 MHz (O.C)
DDR3 2133 MHz (O.C)
DDR3 2200 MHz (O.C)
Link : http://legitreviews.com/article/1500/1/

Vervolgens heb ik bij Alternate gekeken en die hebben al deze modules.
Link : http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&

Nu is het aan jou om te beslissen welke het beste voor jou geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uit QVL van Asus wordt ik ook niet wijs, daar staan allemaal repen die ik (nog) niet kan vinden in de winkels.
Dan weet je toch genoeg: er zijn in de winkels waar je gekeken hebt geen DIMMs te koop die zeker zullen werken met dit bord volgens Asus. Ieder andere DIMM zou kunnen werken maar blijft een gok.

Geen zin in gokken? Vind dan alsnog een van de genoemde DIMMs of kies een ander bord dat wel verkrijgbare DIMMs in de QVL heeft staan.

Hier is iig niets nieuws aan, dit is voor Sandy Bridge niet anders dan voor een SoA/So478 bord van 10 jaar terug, en staat bovendien gewoon in de FAQ. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.