Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies Online Multi client pc gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag allemaal.

Ik ben zelf niet super bekend met computers, maar ik ben op dit moment eigenlijk een beetje aan het kijken voor een nieuwe computer.
Maar wil een zo goedkoop* mogelijk systeem dat voldoet aan de eisen.

Ik ben het type dat 24/7 geautomatiseerd silkroad speelt en daar graag wil upgraden naar een pc die minstens 16 clients tegelijk aan kan. Liefst meer.

Voor zover ik weet is daar sowieso een 64bit systeem voor nodig, ivm memory usage het liefst in combinatie met 12gb of meer geheugen.
Videokaart is niet heel belangrijk. mijn huidige nvidea gforce 9500gtx voldoet ruimschoots.
Maar wat zou ik nog meer nodig hebben.

Dingen zoals SSD hd ?
Speciale koelers (geluidloos?)
AMD phenom x6 of Intel i7?

Alvast bedankt,
firefinal1

*zoals al eerder vermeld ik heb een budget van rond 700 euro, aangezien ik ook nog windows 7 moet aanschaffen. En wil dat legaal doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:14

D4NG3R

kiwi

:)

16 clients als in 16 spelers tegelijk op 1 computer?

Ik volg het niet helemaal...

Daarnaast is het de bedoeling dat je het in dit forum: Complete Systemen & Laptops
Op deze thread: [BBG aanschaf] Gamesysteem vraagt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
hij bedoelt 16 clients die connecten naar het spel, dit dmv virtualisatie.
maar dit alles kon wel op een beter en overzichterlijkere manier verwoord worden ja.

[ Voor 37% gewijzigd door il1umina op 10-01-2011 23:56 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gok dat hij zestien keer het spel open wilt hebben en alles met behulp van scripts en dergelijken automatisch wilt laten lopen. Opzich heb je daar geen speciaal systeem voor nodig, je wilt enkel wat meer geheugen hebben (hoeveel is afhankelijk van hoeveel het spel gebruikt) en wat meer cores in je processor, waarvoor een X6 een goed idee zou zijn. Maar dat is geheel afhankelijk van wat het spel eist, kan zijn dat je daar meerdere processoren voor nodig gaat hebben.
SSD is leuk voor het opstarten maar als de clients draaien hebben ze verwacht ik niet veel iops nodig, dus dan is een SSD niet noodzakelijk.
ricardohuisman schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:56:
hij bedoelt 16 clients die connecten naar het spel, dit dmv virtualisatie.
maar dit alles kon wel op een beter en overzichterlijkere manier verwoord worden ja.
Ik lees nergens virtualisatie. Wie weet is het gewoon mogelijk op dezelfde pc meerdere clients te hebben draaien, dan is virtualisatie nergens voor nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2011 23:58 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

D4NG3R schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:53:
16 clients als in 16 spelers tegelijk op 1 computer?
Dat zal dan wel met bots gaan, die volgens mij niet zo gewaardeerd worden in de betreffende game.

Hoe dan ook is dit subforum niet de plek voor dergelijke hardwarevragen. Voor hardware-advies kun je terecht in Complete Systemen & Laptops, maar voordat je daar eventuele vragen stelt, lees dan wel even het beleid en de FAQ aldaar.

And I'm the only one and I walk alone.

Dit topic is gesloten.