Toon posts:

Strap en Stripe?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij het verschil vertellen tussen strap en stripe bestandsysteem op de harde schijf?
Ben nieuw hier, even zien hoe het allemaal precies werkt.

Verwijderd

Als eerste dan : welkom Bert.

Het verschil tussen strap en stripe..... goeie...
Bij het woord strap denk ik aan sm achtige toestanden, wat het dus met bestandsystemen heeft te maken, is mij verder onbekend.
Stripe... dat is iets anders en om dat goed uit te leggen, geef ik je de volgende link :

Wikipedia: Redundant Array of Independent Disks

Lees het even goed door en als je dan nog vragen hebt, horen we dat hier wel. :)

Verwijderd

Topicstarter
was niet de bedoeling om sm achtige vragen te stellen :P

maar moest het gaan uitzoeken, die verschillen dus deed ik dat.
ik ga die link wel ff bekijken, zien wat het word.
in ieder geval alvast bedankt voor de hulp..

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Strap heb ik nog nooit van gehoord in relatie tot filesystemen. Wat meer zegt: Google ook niet. Verder dan bootstrap kom ik daar niet...

Overigens: als je nieuw bent, lees dan zeker even de faqs en regels in elk subforum (de sticky topics bovenaan). Daarin staat ondermeer dat je moet aangeven wat je zelf al hebt uitgezocht. Aangezien de termen even door Google halen niet zo moeilijk is en vaak het antwoord al oplevert. In dit geval loop je dan misschien bij 'strap' vast, maar dan weten anderen in elk geval dat je zelf moeite hebt gedaan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Klinkt een beetje alsof je gevraagd bent om een plintladder te halen. Ik heb nog nooit van strap gehoord in relatie tot raid/filesystems of zelfs computers iha. Maar goed, ik weet ook niet alles van raid en filesystems, dus ik kan er naast zitten.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Topicstarter
Had zelf al idd op google gezocht en kwam er ook niet ver mee, maar dacht van hier even vragen mischien dat er iemand is die mij wel antwoord kan geven :-).
Maargoed, nog maar even verder zoeken.

Verwijderd

Was het linkje niet duidelijk dan??

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wens je veel success maar denk niet dat je het zult vinden, Striping is RAID0, een manier van data verdelen over meerdere schijven om naast meer opslag ruimte te creëren ook een hogere snelheid te krijgen maar met het nadeel dat het risico 2x zo groot is dat je je data verliest als één van de schijven uit valt ;)

www.maartendeboer.net

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:44:
Ben nieuw hier, even zien hoe het allemaal precies werkt.
Hi Bert, zó werkt het hier in ieder geval niet ;)

Zoals je in Het algemeen beleid kunt lezen, verwachten we toch wat meer inhoud en inzet van een topicstart. Opzoekvragen zonder verslag van eigen zoekwerk worden niet echt gewaardeerd. Als je straks tegen specifiekere vragen aanloopt in je zoektocht staat het je uiteraard vrij om verder te vragen, maar dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.