Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Verwijderd
ik ben er alleen niet zo zeker van dat deze tegen vorst kunnen...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 22:35 ]
Je kan ook zorgen voor een diepontlading beveiliging.
Waar ga je de accu voor gebruiken?
maar waarom zou je eigenlijk willen diepontladen? in dat stukje krijg je nog amper vermogen uit je accu.
als je bijvoorbeeld een loodgel accu hebt dan blijft deze tijdens het ontladen heel lang constant tussen de 12 en 13v. en als hij bijna leeg is gaat hij ineens zakken. en dat gaat aardig snel. in dat punt is er nog amper energie uit de batterij te halen.
dat soort accu's zijn bijvoorbeeld helemaal leeg bij 10.8v, maar als je gewoon de accu afschakeld bij 11.5v dan lever je amper in op energie, maar krijg je veel meer levensduur terug.
ipv diepontladen kun je beter iets meer capaciteit nemen en dan alsnog de accu op tijd afschakelen.
waar moet het voor gebruikt worden? dan is het iets makkelijker om wat te zeggen over accutypes
Aangezien hier in nederland niet elke dag hetzelfde aantal zonuren heeft en dus op sommige dagen de accu misschien niet genoeg word bijgeladen kan het zijn dat de accu te leeg wordt getrokken door de leds.
Deze worden via een licht donker schakeling (schematje van circuits online) aangesloten.
Dit hele gedoe omdat de kabel in een tuinhuisje uitkomt waar geen 230v voorhanden is, en ik geen zin heb om met 20 meter kabel door de tuin te graven voor 230v
Ja ik weet het ideaal

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Hmmzzz, tja dat is inderdaad een oplossing en dan zou ik zelf een ordinaire autoaccu kunnen gebruiken die ik hier nog heb staan_ferry_ schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:50:
Tegen diepontladen kun je een eenvoudig printje gebruiken. Heeft conrad ook afaik.
Maar dan heb ik nog 1 ding, tegen hoeveel vorst kan zo'n loodaccu?
In een auto staat ie ook wel eens dagen bij -5 -10 daar kunnen ze wel tegen.
euhmmmm
met diepontladingsbeveiliging stel ik bijv. af op 11 volt
Laadelektronina voor zonnepaneel
en dan ben ik er
Bedankt voor de hulp heren
[ Voor 12% gewijzigd door Guru Evi op 11-01-2011 05:55 ]
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Dat zonnepaneeltje moet dan wel voldoende vermogen hebben om de zelfontlading van de auto accu te compenseren.
Hoe groot is dat zonnepaneeltje of wat zijn de specs?
ik zou gewoon een paneel van 1m² neer leggen
404 Signature not found
Met dat in gedachten is een autoaccu wel even groter, is dat geen overkill ? Met 5Ah bij 12V kun je best een flinke hoeveelheid leds de hele nacht laten branden denk ik .....
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ze kunnen niet tegen te hoge temperaturen, dan verdampt er teveel water.
Je moet de accu altijd boven de 12.4V houden.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Verwijderd
misch kun je lifepo4 cellen gebruiken je kunt ze diep ontladen en kunnen tegen een temperatuur van min 20
kijk maar of het iets is: Headway LIFEPO4 10AH
Bedankt voor de reacties herenPart schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:58:
Hoe groot is dat zonnepaneeltje of wat zijn de specs?
Ik weet niet de specs van mijn zonnepaneel maar hij is ong. 50x50cm en zijn U onbelast in volle zon is 17.5 volt maar zakt flink in als hij belast wordt. Anders is het natuurlijk geen 12volt zonnecel.
Verder weet ik er niets van zitten ook geen stickers op ze hebben het ooit in mijn handen geduwd met de tekst jij hobbyt nogal graag aub.
De autoaccu die ik heb staan is 45Ah daar moet ik de bewolkte dagen wel mee kunnen overbruggen denk ik.
Ik zal eens nakijken wat die leds verbruiken dan kan ik het ong uitrekenen wat ik sowieso nodig heb aan capaciteit.
Dit zijn zeker interesante cellen, maar 3,2volt per stuk x4 11,8 volt zit ik al op €100 excl. laadelektronica.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:28:
hoi,
misch kun je lifepo4 cellen gebruiken je kunt ze diep ontladen en kunnen tegen een temperatuur van min 20
kijk maar of het iets is: Headway LIFEPO4 10AH
Goedde autoaccu gaat ook al gauw richting de €80 maar ik heb er hier al een staan.
Heb ik in ieder geval nog iets achter de hand als het met de autoaccu op een fiasco uit draait.
Nogmaals bedankt voor de hulp en iedeen
Dat moet denk ik wel goed gaan met een auto accu.