Foto's van eerste P-4 die ik in handen heb gehad

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Ik heb dus nu in totaal 1x een P-4 van dichtbij gezien en dus niet vanachter een stuk glas op een of andere beurs.
Gelijk een mooie gelegenheid om mijn nieuwe digitale camera een te testen en zoals jullie hieronder kunnen zien, moet ik nog een hoop leren wat betreft focus-en, camera stil houden en flitsen :)

Helaas geen benchmarks kunnen doen, want de bijpassende voeding was nog niet binnen (wie heeft er een kast nodig)

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/Dozen_mainboard_en_CPU.jpg
de beide doosjes, dus mainboard + CPU (1.5 GHz)

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/CPU_streepjes-code_box.jpg
Was er niet iets van oude voorraden die eerst op moesten?
blijkbaar was Intel al een tijdje bezig voor ze de CPU's op de markt brengen >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/P4_hologram.jpg
OK, zoiets als case-badge zou wel stoer zijn ;)

De inhoud van 't CPU-doosje....
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/Inhoud_CPU-box.jpg
dus niet alleen de mega-cooler & CPU, maar ook 2*64 MB rimmram en 2 ram-dummies, zodat alle 4 de sloten vol zitten (=nodig met rambus)
De close-ups.....
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/2keer_64MB_RDram.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/Rambus-dummies.jpg

En hier blijkt dat er ook een leuke instelling op de camera zit, waardoor 't echt noodzakelijk wordt om de camera stil te houden (en de handleiding te lezen ofzo|:()
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/P4-cooler_vs_P3-cooler.jpg
het was bekend dat de P4 een ietwat grotere cooler zou hebben, maar zo erg.....

deze gooi ik even als link er tussen, omdat 'ie nogal wat groter is (1600*1200).
http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/P4-close-up_niet_scherp.jpg
Helaas zijn alle close-up opnamen of overbelicht, danwel bewogen danwel onscherp.
Dit is nog een van de best herkenbare.
Moet ik van de week maar eens nieuwe opnames maken. Ik heb nu door hoe 't gaat met belichting enzo.

Deze is wel goed gelukt.... duidelijk een socket 423 ;)
http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/P4-bottoms-up.jpg
Maar wederom vrij groot (1600*1200)

Hoe hou je je PC virus-vrij ???....
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/P4-mainboard_virus_vrij.jpg
Betere anti-virus lijkt mij niet mogelijk >:)

Deze vind ik wel de stoerste >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/Intel_chipset.jpg

en de rambus sloten (en de socket)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/P4_fotos/RDram_sloten.jpg

Mischien dat ik later nog een paar (bewerkte) foto's online gooi.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Stoere foto's :), hoe duur is dat moederbord nou?

Under Construction

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hoe kom je aan al dat spul? Toch niet gekocht of wel ;)?

Die koeler is van het type 'groot' zeg...

• TD-er
nee niet gekocht, maar mag er mischien wel eens mee spelen wanneer 't een keertje kapot gaat (van een klant) of mischien wel op voorhand om niet met de mond vol tanden te staan wanneer er een klant bij de balie komt met zo'n ding (zie m'n nick-name :))

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
Intel D850GB Pentium IV board ƒ 805.00
Intel P IV 1.4 FCPGA 400MHz ƒ 1,999.00
de 1.5 GHz staat nog niet eens op de lijst

Verwijderd

Hey dude... verkoop snel al die intel spullen en koop er een Athlon TB1000 voor... De klant merkt dat toch niet (behalve dan dat zijn pc sneller is >:)) en van de rest van het geld kun jij gaan rentenieren!

Just kiddin' :+

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

mooie spul hoor, en mooie digi photo's btw

gadver, ik zie op dat etiketje van dat mainboard die 3 vervloekte letters achtereenvolgens; UPC :(. Intel ook al vriendjes met deze F*ck**g kabelmaatschappij

die sluip reclame tegenwoordig :7

/dev/null

• MAZZA
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

Was er niet iets van oude voorraden die eerst op moesten?
blijkbaar was Intel al een tijdje bezig voor ze de CPU's op de markt brengen
11-02 Da's er dus een van 2 november 2000. Valt dus nog wel mee. Maare.. Geef 'm is aan de mannetjes van T.net ? :) Kunnen ze mooi reviewtje bouwen :)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
hehe eindelijk iemand die er een heeft zoek me de pleuris...

* Dezjay heeft nog steeds een indigo (thermaltake p4 orb) die die moet testen

• Smirnoff
  • Laatst online: 19:55
Kunnen we dat systeempje onderling niet even laten doorschuiven, de 1ne week ik de andere week jij :7

Verwijderd

Waarom in hemelsnaam een P4? Die is traag en duur.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op Thursday 15 March 2001 19:07 schreef HlpDsK het volgende:
Waarom in hemelsnaam een P4? Die is traag en duur.
Niet als er geschikte software voor wordt geschreven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• TD-er
Op Thursday 15 March 2001 17:19 schreef MAZZA het volgende:

[..]

11-02 Da's er dus een van 2 november 2000. Valt dus nog wel mee. Maare.. Geef 'm is aan de mannetjes van T.net ? :) Kunnen ze mooi reviewtje bouwen :)
Wat denk je.... ik wil 'm zelf natuurlijk ook ff testen.
mischien dat ik d'r zelf dan een review van schrijf >:)

Verwijderd

Das rommel die cpu en mobo, sttur maar naar mij op dan gooi ik het wel voor je weg :P

• WHiZZi
  • Laatst online: 14:39

WHiZZi

Museumdirecteurtje

vt :9

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

:9~ Ruilen.... voor een kratje bier ??? ;)

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

hallo,mooie fotos en ik ben een van de velen of weinigen die met zon beest mag werken :op kantoor wel te verstaan : DEll 1,5 gig p4,384 mb rimm 2 70 gb raid schijven 1 17inch lcd scherm helaas dus alleen op kantoor!!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
Op Thursday 15 March 2001 21:19 schreef TD-er het volgende:

[..]

Wat denk je.... ik wil 'm zelf natuurlijk ook ff testen.
mischien dat ik d'r zelf dan een review van schrijf >:)
Heb je dat systeem lang ? Zo ja.. je mag van mij die P4 ORB hebben als je hem ook maar even test voor me...(win98, stress proggie omgeving) intresse ? meel me dan maar ff

Verwijderd

in sandra hakt de p4 de tb in de pan...ik weet niet of dat wat zegt?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
wat voor camera is dit ?
goeie foto's

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 02:21 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
in sandra hakt de p4 de tb in de pan...ik weet niet of dat wat zegt?
Dat bedoelde je zeker precies andersom! Mijn TB1000 schiet een P4 1.5Ghz op alle fronten voorbij (behalve met SSE2 natuurlijk). Nu is Sandra ook niet alles, maar toch...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Als het waar is dat een Tbird gewoon sneller is als een P4, dan is dat wel een erg zware slag voor Intel zeg! Als AMD slim is, dan zouden ze hier beter op in moeten spelen, en vooral VEEL meer reclame maken (zijn ze al mee bezig, bijv borden bij voetbalstadions) omdat de meeste mensen AMD gewoon niet kennen.

Verwijderd

Ach, dat gedoe over pent. 4 vs AMD...
Zie het als een prachtig stuk techniek dat zijn tijd een beetje vooruit is. Voor bedrijven met een hoop geld is het weer een leuke uitdaging, zeggen dat je computers hebt staan die zo modern zijn dat er nog geen optimale software voor is. En een slim bedrijf koopt gewoon AMD. Bespaart ze ook weer een berg verwarmingskosten.

Verwijderd

Denk je nou echt dat die p4 trager is als een tb. Wacht maar tot de software er voor is dan komt alles goed. Die gasten zetten 8 miljard om die zijn niet achterlijk hoor.

Verwijderd

Geef maar eens een Sandra 2001 CPUMark.

M'n Athlon 1.2TB 266FSB (1466=11x133) zit op 4065/2005. Dat is dus zelfs beter als die ref P4 1.5 Whetstone FPU met 100% SSE2 optimalisatie! Dusse, moet je je P4 minimaal overklokken. Dhrystone ALU zullen niet eens hoeven te vergelijken ;) En dat met geheugen van 135 piek.

Als je wil stuur ik je (een) printscreen/s.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:31
mooi spul man, ja de AMD presteerd mischien wel beter maar de klant is koning en de klant denkt dat intel het beste is (in veel gevallen) dus verkoop je het hem.

die dummies wist ik trouwens niet dat die erin moesten..

voor de rest : :P en :9~ en :9

• TD-er
die dummies zijn ervoor om de lege sloten op te vullen.
met rambus is het een bus-struktuur.
Wel een beetje te vergelijken met een coax-ring of een scsi-kabel.
wanneer je de boel onderbreekt, werkt 't niet.

en de camera is de Fuji FinePix 2400-zoom
dat is een 2.1Mpixel camera.
voor meer foto's van de camera, staan op:
http://www.fmf.nl/~gijs/Fuji_test/

Verwijderd

AMD is NU gewoon sneller op dezelfde clocksnelheid :7. Maar als de software ook voor de P4 multimedia instructies echt is geoptimaliseerd, en er optimaal gebruik wordt gemaakt van het snelle geheugen en FSB wordt het spannend :9. Natuurlijk is aangezien de prijzen nu een AMD aan te raden, maar ik zal de P4 niet afkraken.

Bovendien is P4 heerlijk >:) over te clocken. Intel demo draaide pas vanaf P4 1.4GHz en ter demonstratie stond een 1.3GHz. ff BIOS in en hij heeft hele dag gelopen op 1560MHz en ik weet zeker dat hij nog veel verder kan :9.

Maar NU roeles AMD ;)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

p4 kan rustig op 1800 MHz lopen en de bussen op 533 MHz, Rambus benches laten geen spaan heel van welke DDRcombo dan ook en misschien dat we ooit 4 kanaals Rambus zien (DDR is dubbelkanaals al duur). AMD heeft nieuwe FPU32 overboord gegooid en SSE2 helemaal omarmt.

Tot zover de neutralisatie van AMD is beter dan intel p4. ieder merk heeft z'n speicifieke voordelen en nadelen.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

amd is nu sneller omdat intel de pipeline of zoiets heeft verlengd toch??
Amd's tb gaat niet veel verder dan de 1200 en zij zullen er ook aan moeten geloven binnenkort.
Dus dan gaan de amd processoren ook achteruit qua performance per MhZ, en dan wordt het pas spannend.

Maar please do correct me when i am wrong :)

...

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
De Thunderbird komt redelijk dicht tegen zijn einde aan. Je kan denk ik nog wel een paar 1500MHz modelen krijgen, maar ik denk dat de 1300MHz toch wel de top is.
Maar, net zoals Intel zijn P4 uitbrengt, komt AMD ook met een opvolger...
De rede waarom ik AMD beter vind is dat deze met oudere technology toch ietsje beter is.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op Thursday 15 March 2001 17:19 schreef MAZZA het volgende:

[..]

Ik ga pas een P4 reviewen als de 1.7 GHz uit is. Nieuwswaarde is op dit moment zero :)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
amd is nu sneller omdat intel de pipeline of zoiets heeft verlengd toch??
Amd's tb gaat niet veel verder dan de 1200 en zij zullen er ook aan moeten geloven binnenkort.
Dus dan gaan de amd processoren ook achteruit qua performance per MhZ, en dan wordt het pas spannend.
Niet per se, misschien haalt de palomino wel 1,7GHz met dezelfde pipeline bijvoorbeeld. De ene processor is de andere niet, de P3 != Athlon. Daarnaast zijn er ook andere manieren om hogere kloksnelheden te halen dan alleen de pipelines verlengen (die shrink bijvoorbeeld). Op een gegeven moment zal ook AMD wel weer moeten verlengen, maar wanneer dat nodig is daar valt niet zo veel over te zeggen. Bovendien is een langere pipeline op hogere kloksnelheden minder erg, omdat de latency bij een branch misprediction dna gelijk wordt als op lagere kloksnelheden met een kortere pipeline.
De Thunderbird komt redelijk dicht tegen zijn einde aan. Je kan denk ik nog wel een paar 1500MHz modelen krijgen, maar ik denk dat de 1300MHz toch wel de top is.
Daarom komt AMD dus met een opvolger voor de Thunderbird core genaamd de Palomino. Misschien nog zelfs wel deze maand: www.tweakers.net/nieuws/16146

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
De rede waarom ik AMD beter vind is dat deze met oudere technology toch ietsje beter is.
Typo. Moet zijn:
De rede waarom ik AMD beter vind is dat deze met oudere technology toch ietsje heter is.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
die p4's gaan denk ik straks veeeeel sneller rampen dan de nieuwe amd's. intel houd ze gewoon wat laag in kloksnelheid. ze hadden al lang een 1700 uit kunnen brengen. maar dat is niet in hun best-interest. laat ze nu een 1.5 kopen. dan kunnen ze weer wat eerder upgraden dan met een 1.7 of 1.8

• digifun
  • Niet online

digifun

In 3d mark 2001 waren een paar scores van de pentium 4 die wel de hoogste waren. Bv 3500 met een mx terwijl de andere mx jes niet verder kwamen dan 2500.
Er stond hier ook ergens een topic met een hoge p4 score, maar dat moest zonodig weer eens op slot :( .
[topic=144783] Ah, dit topic ..:)
3dmark score 5712 :9~

u can fool all people some time and fool some people alltime

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

tja ik ben ook lekker van mijn geloof gevallen, vroeger zweerde ik bij asus moederboarden, intel processoren, en diamond grafische kaarten

nu heb ik een abit kt7a met een amd tbird 850 maar nog wel een diamond viper770 :)
Die is dus het volgende op het lijstje om vervangen te worden, misschien wel een asus mx-je?
aan de andere kant zou een mx te langzaam zijn voor de tbird 850, maar om 5a 600 piek uit te geven voor een geforce 2 is natuurlijk belachelijk |:(
600 piek voor een grafische kaart |:(
ik vond 390 piek voor mijn viper 330 al veel :)

...

Pagina: 1