[OSX] Dashboard werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:28
Beste Apple liefhebbers,

ik heb al een tijdje het volgende probleem: mijn Dashboard werkt niet meer, ik kan er op klikken wat ik wil, maar het dashboard opent gewoon niet. Zowel het icoontje in het dock, als het icoontje in de applicatie-map werkt niet. Ook via spotlight en de F4 knop proberen te openen werkt niet. Ondertussen heb ik ook al de nieuwe software update gedaan (die met de Appstore) maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat.

Iemand een oplossing of een command om het dashboard in de terminal te herstarten?
(deze had ik al geprobeerd maar helpt niet: defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean NO --> geeft verder geen foutmelding, krijg gewoon een nieuw regeltje om opnieuw een command in te voeren)

Ik vind het een beetje overdreven om OSX opnieuw te installeren voor dit (kleine) probleem. Dit probleem heb ik op mijn iMac (mid 2010) met de nieuwste softwareversie.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijder eens (of verplaats naar een tijdelijke map) de volgende bestanden:
~/Library/Preferences/com.apple.dashboard.client.plist
~/Library/Preferences/com.apple.dashboard.plist
Alle bestanden in ~/Library/Widgets
Alle bestanden in /Library/Widgets (deze zeker even verplaatsen, want hier staan de standaard apple widgets).

Ga dan naar terminal en type:
sudo killall DashboardClient
Type je wachtwoord en druk op enter.

Start dashboard dan opnieuw met een van de knoppen.

Als dit ook niet werkt, start dan "console" en kijk in system.log of er rare meldingen met betrekking tot dashboard staan. (uiteraard kun je dit ook eerst even doen)

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 10-01-2011 21:53 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• SquareOne
Magic schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:51:
Verwijder eens (of verplaats naar een tijdelijke map) de volgende bestanden:
~/Library/Preferences/com.apple.dashboard.client.plist
~/Library/Preferences/com.apple.dashboard.plist
Alle bestanden in ~/Library/Widgets
Alle bestanden in /Library/Widgets (deze zeker even verplaatsen, want hier staan de standaard apple widgets).

Ga dan naar terminal en type:
sudo killall DashboardClient
Type je wachtwoord en druk op enter.

Start dashboard dan opnieuw met een van de knoppen.

Als dit ook niet werkt, start dan "console" en kijk in system.log of er rare meldingen met betrekking tot dashboard staan. (uiteraard kun je dit ook eerst even doen)
misschien een domme vraag maar hoe kom ik precies bij de bestanden die je net noemde?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Via finder :)

het "slingertje" staat voor je thuismap, dat is dus in finder het "huisje". Library zal als je de nederlandse vertaling hebt "Bibliotheek" heten. De rest spreekt voor zich :)

de /Library/Widgets is (omdat er geen slingertje voorstaat) direct op de harddisk, dus waarschijnlijk op het linkje dat "Macintosh HD" heet. Eigenlijk kun je deze stap wel overslaan, maar je zou even kunnen controleren of de volgende widgets er in staan. (niet meer dan deze):
Adresboek
Business
Dictionary
Eenheden
ESPN
Flight Tracker
Google
iCal.wdgt
iTunes
Movies
People
Plaknotities
Rekenmachine
Schuifpuzzel
Ski Report
Stocks
Vertaling
Weather
Webknipsel
Wereldklok

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• SquareOne
Magic schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:00:
Via finder :)

het "slingertje" staat voor je thuismap, dat is dus in finder het "huisje". Library zal als je de nederlandse vertaling hebt "Bibliotheek" heten. De rest spreekt voor zich :)

de /Library/Widgets is (omdat er geen slingertje voorstaat) direct op de harddisk, dus waarschijnlijk op het linkje dat "Macintosh HD" heet. Eigenlijk kun je deze stap wel overslaan, maar je zou even kunnen controleren of de volgende widgets er in staan. (niet meer dan deze):
Adresboek
Business
Dictionary
Eenheden
ESPN
Flight Tracker
Google
iCal.wdgt
iTunes
Movies
People
Plaknotities